Foto's op werk

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Davidvisser
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 05:37
WoonplaatsCOLON Melbourne
CONTACTCOLON

Paar foto's van collega's genomen op een rustige dag. Eerste paar foto's genomen met m'n nieuwe 50mm f1.8.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=123875[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=123877[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=123879[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=123878[/img]

Reacties zijn meer dan welkom, het zijn m'n eerste paar "portret foto's".
[url=http://www.flickr.com/photos/david-visser][b]Flickr[/b][/url]. Canon 450D, Sigma 17-70mm Macro, 50mm f1.8, Sigma 70-300mm APO DG Macro, Gorillapod en normaal statief, Speedlite 420EX
Gebruikers-avatar
DvD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 285
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 11:08
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

er is helaas geen enkele foto scherp.
Verder is de achtergrond wel erg aanwezig, en bij de laatste 2 foto's stoort het nogal dat er een balk "door" haar hoofd loopt.

Ik weet niet wat je sluitertijd en diafragma is geweest maar de lens is in instaat om scherpe platen te maken daar zal t niet aan liggen.

probeer met dit lensje niet onder de 1/60 TV te schieten
..
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Nou idd jammer dat ze niet scherp zijn zeg!
Anders misschien op de auto stand eens proberen?
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Als je even er bij zet wat je instellingen waren kunnen we je misschien helpen :)
De exif informatie zit niet meer in je foto's namelijk.

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
JeronimoXL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2008 09:34
WoonplaatsCOLON Kerkrade

hoi,

Ik heb dit probleem ook regelmatig als ik binnen schiet met ''te weining" licht. Als ik onder de 1/30 schiet dan is het al moeilijk voor mij om foto's scherp te krijgen bij een kleiner diafragma. Ik los dit vaak op met een flitser (indirect flisten).

Hoe doen jullie dit?

Jeronimo
Tijd is maar een dimensie!
Gebruikers-avatar
kleef
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 174
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2008 15:06
WoonplaatsCOLON Twello

JeronimoXL schreefCOLONhoi,

Ik heb dit probleem ook regelmatig als ik binnen schiet met ''te weining" licht. Als ik onder de 1/30 schiet dan is het al moeilijk voor mij om foto's scherp te krijgen bij een kleiner diafragma. Ik los dit vaak op met een flitser (indirect flisten).

Hoe doen jullie dit?

Jeronimo
Ik zet de autofocus altijd op Servo (constant scherpstellen) dit vanwege de beperkte scherptediepte bij 1.8. Als je onderwerp, of jijzelf, iets beweegt dan is de foto niet meer scherp. Dit werkt goed ook bij een sluitertijd van 1/30. Anders verhoog ik de ISO, flits nooit met deze lens.
Canon 40D, Canon 10-22, Canon 24-70, Canon 70-200 2.8IS, Canon 50mm 1.8, Canon 580EXII, Canon 1,4 Extender
Gebruikers-avatar
Kees0187
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2008 12:22
WoonplaatsCOLON Middelharnis

Je zal wel een bibberende hand hebben gehad met die leuke dames er op te zetten. :D Geintje

Helaas zoals gezegd heb je er geen exif bij zitten zodat niet te zien is welke waardes je hebt gebruikt. Probeer echt even je iso wat hoger te zetten en je hebt een snellere sluitertijd tot je beschikking. Even goed testen want zelf heb ik ook een F1.8 gehad welke niet scherp te krijgen was en deze omgeruild voor een ander exemplaar en dit was even iets anders.

Kantoor met daglicht inval samen met kunstlicht icm de F1.8 moet je echt wel tussen de 200 en 400iso heel erg mooie plaatjes kunnen maken die scherp zijn.

Even bij je exifdata kijken en zeker even verder uittesten.

Groeten, Kees
Gebruikers-avatar
Davidvisser
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 05:37
WoonplaatsCOLON Melbourne
CONTACTCOLON

Ik wil niet als de grootste amateur klinken, maar waar zien jullie die onwijze onscherpte dan? Ik heb f2 gebruikt. Ik kan helaas niet eenvoudig foto's op m'n mac verkleinen zonder EFIX te verliezen..

Al servo is wel een goed idee, misschien toch een iets lager F getal :) Foto's zijn trouwens niet in een kantoor, maar in het hotel waar ik werk.
[url=http://www.flickr.com/photos/david-visser][b]Flickr[/b][/url]. Canon 450D, Sigma 17-70mm Macro, 50mm f1.8, Sigma 70-300mm APO DG Macro, Gorillapod en normaal statief, Speedlite 420EX
Gebruikers-avatar
Perry74
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 294
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Wanroij
CONTACTCOLON

idd veel onscherpte! maar die blonde op de laatste 2 foto's wil ik wel een keer een shoot mee doen!
Gr Perry
Canon 50D / 400D+kit lens 18-55 / Canon 50mm f1.8 II / Canon 70-200 f4L IS / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Canon speedlite 380EX / Canon Ixus60 / Hama Defender 180 / Lowepro slingshot 200 AW / Velbon sherpha 600

www.perryvdleuvert.com
Robert62
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Zuid Limburg

Perry74 schreefCOLON..... maar die blonde op de laatste 2 foto's wil ik wel een keer een shoot mee doen!
pas dan op voor de reiskosten van het model!
Gebruikers-avatar
XionZ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2008 13:09
WoonplaatsCOLON Boven-Leeuwen
CONTACTCOLON

Hallo David,

Proficiat met je lens, ik heb hem ook en ben er zeer over te spreken.

Je moet alleen wel proberen niet onder de f7.1 te schieten, vanaf f7.1 is ie pas echt onwijs scherp.

Maak maar eens een testfoto met als instellingen:
Camera op de M-stand met (kit-)flitser.
Sluitertijd: 1/125
Diafragma: 7.1
ISO: 100

Daarna de foto wel even posten he :P. Succes ermee!
[size=75][color=green]450D - Canon EFS 18-55 - Tamron 70-300 - Canon 50mm 1.8[/color][/size]
Gebruikers-avatar
Expression
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 204
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 14:41
CONTACTCOLON

De foto's zijn mijn inziens erg onscherp, ik zelf ben sinds een aantal weken ook de bezitter van een F1.8 en ik moet zeggen ben geen pro maar mijn binnen foto's zien er veel scherper uit. Dus je instellingen inderdaad die niet helemaal lekker zijn gekozen denk ik?
Gebruikers-avatar
Davidvisser
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 05:37
WoonplaatsCOLON Melbourne
CONTACTCOLON

allemaal geschoten op F1.8-2.0..

Nog lekker amateur aan het zijn ;-) Heb er trouwens eentje geprint, die is best heel redelijk (foto 2). Ze zijn ook iets vager nu ze verkleind zijn..
[url=http://www.flickr.com/photos/david-visser][b]Flickr[/b][/url]. Canon 450D, Sigma 17-70mm Macro, 50mm f1.8, Sigma 70-300mm APO DG Macro, Gorillapod en normaal statief, Speedlite 420EX
Gebruikers-avatar
XionZ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2008 13:09
WoonplaatsCOLON Boven-Leeuwen
CONTACTCOLON

Davidvisser schreefCOLONallemaal geschoten op F1.8-2.0..

Nog lekker amateur aan het zijn ;-) Heb er trouwens eentje geprint, die is best heel redelijk (foto 2). Ze zijn ook iets vager nu ze verkleind zijn..
Foto 2 vind ik persoonlijk de meest onscherpe foto. En hoe bedoel je 'vager' nu je ze hebt verkleind?

Ik heb het gevoel dat je wat problemen hebt met het herkennen van onscherpte. Verbeter me als dat niet zo is :).

Probeer de instellingen eens die ik in een vorige post gaf en post dan nog eens wat foto's. Je zult echt een groot verschil zien :).
[size=75][color=green]450D - Canon EFS 18-55 - Tamron 70-300 - Canon 50mm 1.8[/color][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar