Beginners-SLR tot 500 euro

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Ik ben zelf een blije Canon gebruiker, en zal dit ook blijven.

Het vrouwtje wil nu echter ook over op SLR. Alhoewel ze het geld er wel voor heeft, wil ze er niet meer dan 500 euro aan besteden. Ik kan me dat ook wel voorstellen, aangezien ze nog maar een beginnend amateur is.

Ik (zij) heb (heeft) nu een aantal mogelijkheden.

- 450D incl. 18-55 IS, te verkrijgen voor 480 euro
- 40D, body only. Deze kost 625 euro en valt dus eigenlijk een beetje buiten het budget. Ik heb nog een oude kitlens liggen, deze zou zij kunnen krijgen (18-55, NON IS). Mijn 24-105 houd ik liever zelf. :)
- Een Sony Alpha 350K incl 18-70, voor 520 euro (misschien vloeken in de kerk, maar zij vindt het nu eenmaal een erg mooie camera)

Tweedehands is geen optie.

Heeft het kopen van een 40D in combinatie met mijn oude non-IS kitlens zin, of zou ze misschien toch de 450D of Sony moeten nemen dan? Een extra objectief bij de 40D kopen is geen optie, omdat de 625 euro al eigenlijk ruim boven haar budget is.

De Sony schijnt een erg goede camera te zijn; ik werd echter niet zo vrolijk van de reviews van de 18-70. Of zou het een idee zijn om een 'lagere' camera te nemen met b.v. een mooie Sigma 17-70 (b.v. Sony Alpha 200 of Canon 1000d)?

Iemand een suggestie?
:D
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Om mee te beginnen zou ik de 450d aanschaffen.
Schijnt een hele fijne camera te zijn, en niet heel moeilijk te ontdekken.
40d staat ook op mijn verlanglijstje :D Maar je zegt zelf al dat deze boven budget ligt.

De sony alpha ex vriendin van een vriend van ons(vat je hem nog hahaha) die heeft er zoeen gehad, en is uiteindelijk helemaal over gegaan op de canon omdat ze deze toch fijner vond werken.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Wanneer jij bij Canon blijft, zou ik adviseren dat je vrouw dat ook het beste kan doen. Sony is zeker niet slecht, maar mocht er in de toekomst wat glaswerk bij komen voor jou of haar is het misschien wel handig dat je dat van elkaar kunt lenen :wink:
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Daar geef ik je gelijk in, maar ik kan je garanderen dat vrouwen anno 2008 heel erg geemancipeerd zijn :D
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Kan mezelf ook wel redelijk geemancipeert noemen, maar als ik op die manier mijn portomonaie in mijn zak kan houden dan zou ik dat ook zeker doen haha.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Een beetje afhankelijk van wat je nu al hebt kan je 2 dingen doen.
Als jij nu een 400 of 450D hebt, ga dan voor de 40D voor jou en geef haar de 400 of 450D.. Als ju nu al een 40D, 50D of 1D of 5D of zo hebt, kan je best voor haar een 450D nemen. Da's een lekker instap toestel waar je jaren plezier van gaat hebben...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik sluit me helemaal bij geert h. Als je met hetzelfde systeem werkt kun je dingen van elkaar lenen (en leren) en ben je uiteindelijk (veel) goedkoper uit (mits je min of meer gelijke interesses hebt).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
dommel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 465
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 13:30

Misschien een tweedehandse 30D ?
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Kijk hier eens naar:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=59517

Kopen, knippen, klaar :wink: :wink:

Gr. Jan
Canon materiaal
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Als jezelf een 40D hebt zou ik voor dezelfde camera gaan. Makkelijker met geheugenkaarten, accu's en vooral de bediening en knoppen zitten op dezelfde plaats. En dan lekker de kitlens gebruiken.
Mijn vrouw had eerst de 350D en ik een 30D en steeds vroeg ze hoe werkt dit, hoe werkt dat omdat het een andere camera was kon je niet altijd even makkelijk en snel antwoord geven. Nu heeft ze een 30D dat is een stuk makkelijker.

Dus advies 40D en waarom geen tweedehands bij een bedrijf vandaan zoals cameraland, konijnenberg of kamera-express. Dan heb je er al een voor € 575,-

Gr. Chris :wink:
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 29 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
mcr77
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2008 16:40
WoonplaatsCOLON Den Haag

Na de feestdagen zet iedereen die al een nieuwe camera cadeau heeft gekregen zijn oude camera op marktplaats. Ik zat toevallig vanmorgen te kijken. Er zijn 40D's te vinden met weinig clicks op de teller en vaak zelfs nog met aankoopbon en garantie voor rond de EUR 500,=. Staat ook op mijn verlanglijstje om van mijn 400D mijn backup te maken en de 40D als primaire camera, maar dat is voorlopig nog niet zover.

Groeten,

Michaël
EOS 50D | EOS 400D | sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO | Sigma 150-500 F5-6.3 APO DG OS HSM | Canon EF 70-210 f/4 | Statief Giottos 9251 | Monopod Manfrotto 679B | Tamrac Expedition 5X

"Some are wise and some otherwise"
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

een echte beginnerscamera vind ik een relatief begrip, de een vind een 1000D een beginners de ander een 5D, maar wat het belangrijkste is dat het "vrouwtje" (beetje rare uitdrukking vind ik dit, maar goed) er zich goed bij voelt en dat ze hem mooi vind, is vaak belangrijk bij beginnende fotografen.
De meeste camera's rond die prijsklasse zijn uitstekend om mee te beginnen (en gevorderd), wel belangrijk is even goed na te denken voor als je bv later wat betere lenzen erbij wil nemen, Sony bv zijn goede camera's, echter de goede lenzen zijn reteduur en tweedehands schaars, zo ook soms bij Nikon en Olympus, dus laat haar daar ook even naar kijken.
Canon is nou eenmaal voor zijn geld een van de betere, zowel de camera's als ook de lenzen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ik heb zowel Sony als Canon en ze doen dingen verschillend, daarom is het verstandig om bij Canon te blijven. Al was het maar omdat je dan in voorkomende gevallen van lens kunt ruilen en beide cameras ongeveer hetzelfde werken en je makkelijker elkaars camera kunt gebruiken. Een 40D is de meest logische keuze, maar het is een relatief grote camera en veel vrouwen vinden dat niet prettig. De 1000D met een Sigma 17-70 is misschien wel de beste optie.

Over de lenzen van Sony:
De 18-70 is vergelijkbaar met de oude ef-s 18-55, maar minder dan de 18-55IS. Sony heeft wel heel leuke middenklasse lenzen, de 16-105 is vergelijkbaar met de 17-85IS en Canon heeft geen lens die vergelijkbaar is met de Carl Zeiss 16-80/3.5-4.5. In de breedte van de lenzen is Canon echter een jaar of 20 voor op Sony :wink:

de Sony A200 is trouwens te geef, dat is een heel interessante camera, doe er een 16-105 of 16-80 (of Sigma 17-70) bij en je hebt echt een toppertje!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

@Renate: waarom beviel de sony niet?
@Geert: je hebt idd gelijk, lenen van glaswerk kan zeker handig zijn
@Jerenes: ik schiet zelf met een 350D. Heb zojuist flink in glaswerk geinvesteerd, dus voor mij zit er even niks meer in!
@Bramos: True
@Dommel: Madame wil liever geen tweedehands :p
@Jumper: aanlokkelijk aanbod, maar de voorkeur gaat uit naar nieuw heb ik begrepen!
@Sunnyboy: ik twijfel idd nog over de 40D, ik neem het mee, bedankt!
@mcr: neem het mee!
@Closeshooter: hier zit ik ook een beetje mee, goeie Sony lenzen zijn gewoon duur! Canon is wat dat betreft beter.
@addy: kijk, da's nou handig, iemand die beide werelden kent en de lenzen een beetje kan indelen. Erg bedankt, nu kan ik de oude kitlens een beetje in de context plaatsen.

Iedereen bedankt voor de bloedsnelle reacties. Wat een forum is dit ook!!

Heb trouwens gezien dat cameranu de 400D voor 300 euro aanbiedt. In combinatie met de Sigma 17-70 zou je dan uitkomen op 555 euro...
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
AJ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008 21:08
WoonplaatsCOLON Utrecht

Misschien ook goed om na te gaan welke camera je vrouw het beste in de hand vindt liggen.
Hoewel destijds de 30D en de 400D even duur waren heeft mijn vriendin bewust voor een 400D gekozen, aangezien deze lichter was en voor haar lekkerder in de hand lag.

Zelf heb ik (mede) om exact dezelfde reden een 40D gekocht.

AJ
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

De assecoires waren qua prijs best veel in verhouding met de canon.
Bijvoorbeeld de FE flitsset moest ze aparte dingen bij halen om het lekker te laten lopen.

Dat waren wel de voornaamste dingen geloof ik.

Zullen vast meer redenen geweest zijn, maar bovenstaande waren voor haar de belangrijkste om over te stappen.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Deos schreefCOLONHet vrouwtje wil nu echter ook over op SLR.
Deos schreefCOLONDaar geef ik je gelijk in, maar ik kan je garanderen dat vrouwen anno 2008 heel erg geemancipeerd zijn :D
Zo ! zolang jouw partner zich nog " het vrouwtje" door jou laat noemen, valt die emancipatie van haar wel wat tegen :wink:
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Waarom geen 1000D? Die zie ik ook wel voorbijkomen voor hele leuke prijzen..
:D
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Deos schreefCOLON @Jerenes: ik schiet zelf met een 350D. Heb zojuist flink in glaswerk geinvesteerd, dus voor mij zit er even niks meer in!

Iedereen bedankt voor de bloedsnelle reacties. Wat een forum is dit ook!!

Heb trouwens gezien dat cameranu de 400D voor 300 euro aanbiedt. In combinatie met de Sigma 17-70 zou je dan uitkomen op 555 euro...
Daarom dat ik dus zei, ga voor de 40D. Jij kan die houden en schroef je jouw glaswerk daarop. Dan kan de vrouw jouw 350D overnemen. Voordeel is dan, jij kent de knoppies etc dus als ze vragen heeft kan je haar gerust en snel antwoorden.
Jij hebt dan bovenop jouw goed glaswerk ook een top body erbij. Ik zou het zeker overwegen. Het glaswerk is overdraagbaar naar beide camera's dan... Maakt het allemaal wat makkelijker!
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Jean
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2007 20:20
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep

40D, en waarom niet tweedehands? Ik heb de mijne pas verkocht, mankeerde helemaal niks aan en er zat nog 1 jaar garantie op !

succes met kiezen
http://jeandeboo.jalbum.net/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar