Raw+Jpg

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Evert61
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 16:51
WoonplaatsCOLON Bennekom
CONTACTCOLON

Hallo allemaal

Ik heb een canon 400d en heb vandaag voor het eerst in raw en jpg gefotografeerd.
Na ze op de pc te hebben gezet staat overal .jpg achter!!!
Hoe kan dat en hoe voorkom ik dit de volgende keer?

Alvast bedankt.
Ik fotografeer met Canon 400D,Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF, Canon 70-200 F4 IS, verder heb ik een 3 poot en een 1 poot van manfrotto.

Groetjes Evert
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Installeer de Canon software en haal de opnamen binnen met EOS-utility.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Evert61
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 16:51
WoonplaatsCOLON Bennekom
CONTACTCOLON

Bedankt voor de snelle reactie!
Ik fotografeer met Canon 400D,Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF, Canon 70-200 F4 IS, verder heb ik een 3 poot en een 1 poot van manfrotto.

Groetjes Evert
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Als je foto's op de automatische piloot (groene rechthoekje) maakt, maakt hij er allemaal jpg's van. Als je echter met diafragma of sluitertijdvoorkeuze fotografeert gaat het goed en zie je keurig zowel RAW als JPG's. Dit heb ik bij toeval van de week ontdekt, omdat ik snel even een paar foto's maakte en dat op de automaat deed.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
Evert61
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 16:51
WoonplaatsCOLON Bennekom
CONTACTCOLON

jtolsma schreefCOLONAls je foto's op de automatische piloot (groene rechthoekje) maakt, maakt hij er allemaal jpg's van. Als je echter met diafragma of sluitertijdvoorkeuze fotografeert gaat het goed en zie je keurig zowel RAW als JPG's. Dit heb ik bij toeval van de week ontdekt, omdat ik snel even een paar foto's maakte en dat op de automaat deed.
Ik fotografeer op AV dus daar kan het niet aan liggen.
Ik probeer volgende keer via EOS utility te uploaden, hoop dat het dan goed gaat.
Bedankt voor je antwoord.
Ik fotografeer met Canon 400D,Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF, Canon 70-200 F4 IS, verder heb ik een 3 poot en een 1 poot van manfrotto.

Groetjes Evert
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

jtolsma schreefCOLONAls je foto's op de automatische piloot (groene rechthoekje) maakt, maakt hij er allemaal jpg's van. Als je echter met diafragma of sluitertijdvoorkeuze fotografeert gaat het goed en zie je keurig zowel RAW als JPG's. Dit heb ik bij toeval van de week ontdekt, omdat ik snel even een paar foto's maakte en dat op de automaat deed.
Eigenlijk heel logisch: als je op de automatische stand aan de gang gaat heb je vaak niet zo bijster veel kennis van fotografie en (zo redeneert Canon) kom je er met RAW al helemaal niet meer uit.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar