Canon EOS 450D boek gezocht

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
vwkever.com
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008 10:43
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik heb sinds afgelopen weekend een Canon EOS 450D en heb totaal nog geen ervaring met spigelreflexen. Naast heel veel foto's maken en heel veel uitproberen wil ik ook graag een goed boek er bij hebben waar ik veel informatie en voorbeelden uit kan halen.

Nu ben ik op 3 boeken uitgekomen. Ik ben erg benieuwd of iemand 1 van deze boeken of auteurs kent en wat de ervaringen er mee zijn.. Ik ben niet op zoek naar een extra dikke handleiding, maar echt een naslagwerk waarvan ik wat kan leren..

- Fotograferen met een Canon 450D - J. Horlings
- Bewuster en beter fotograferen met de Canon EOS - Pieter Dhaeze
- Digitale fotografie Canon EOS 450D - Haasz, C.

Grt,
Jeroen
Gebruikers-avatar
Scubadero
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 16:10
WoonplaatsCOLON Zaandam

Hallo Jeroen,

Wij hebben het boek van Pieter Dhaeze en vinden het heel leerzaam.

Hij gaat per hoofdstuk eerst in op de techniek in het algemeen en daarna hoe je het moet toepassen met de 450.
Er is ook een hoofdstuk hoe je de foto's kunt nabewerken m.b.v. Photoshop Elements. Erg handig als je hier niet mee bekend bent.
Het is ook een erg prettig boek om te lezen.

En ook welkom op dit forum trouwens. Ook heel leerzaam.
Als je met een probleem zit dat niet in het boek aan bod komt, wordt dit ongetwijfeld op dit forum opgelost. :)

Succes,
Deen
Groet,
Deen.

500 px
Jopje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:55
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Hoi,

Proficiat met je camera!
Ik heb het boek van Haasz, C.
Persoonlijk ziet het er goed uit maar het is puur gericht op de camera en bijna een opnieuw geschreven handleiding maar dan uitgebreider mijns inziens en minder op digitale fotografie gericht!

Als ik je bericht zo lees is het denk ik verstandiger een algemeen boek over digitale fotografie te kopen dan een boek specifiek over de camera zelf. Het is puur mijn mening.

Groet, Jop
Beginnende DSLR'der ;)

Canon EOS 450D + EF-S 18-55 IS Kit :D (+ vanaf 22 dec. Canon EF-S 55-250 IS :D )
vwkever.com
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008 10:43
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

@ Scubadero: Over dat boek heb ik al meer goede dingen gelezen. En hij is nu nog in de aanbieding ook zie ik.

@ Jopje: Ik ben inderdaad niet opzoek naar een uitgebreide handleiding voor de 450D, maar wel een boek over digitale fotografie, maar waarin de praktijkvoorbeelden dan wel op de 450D zijn gebaseerd..
Gebruikers-avatar
Giulia
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2008 13:32

En vwkever.com, ben je er al uit? Zat namelijk met hetzelfde probleem en was ook benieuwd over de recensies van dit boek (Bewuster en beter fotograferen). Heb je al een keuze gemaakt?
vwkever.com
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008 10:43
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Jep het is DEZE geworden (Bewuster en beter fotograferen met de Canon EOS 450D). Ik ben pas bij het 3e hoofdstuk nu ofzo, maar ben erg blij met het boek. In principe is het een heel algemeen boek over digitale fotografie met een spiegelreflex, maar alles wordt uitgelegd aan de hand van de 450D. Er staan ook erg veel voorbeelden in, waardoor goed het verschil is te zien tussen verschillende instellingen.

Ik ben er dus erg blij mee!

p.s. bij Comcol.nl was hij in de aanbieding, maar zo te zien heeft Bol.com ook al de prijs verlaagd.

Grt,
Jeroen
Gebruikers-avatar
Giulia
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2008 13:32

Oke, geweldig! Heb h'm vanmiddag ook besteld. Ik wist namelijk niet zeker hoe vlug je dit zou lezen.

Ik hoop er zeker wat wijzer van te worden want het irriteert me mateloos dat ik nog zo'n groentje ben met deze dslr camera. Ik wil het gewoon zo graag goed kunnen. Maar tis best moeilijk te doorgronden allemaal.

Ik wil het gewoon te graag in 1 keer goed kunnen. :roll:

Maandag cursus!!!
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik was hier ook naar op zoek en wilde dit ook al gaan vragen hier maar dit hoeft dus al niet meer.
Top.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar