Canon EOS 5D Mark II Write Speed

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

The data in the table below was derived by timing how long it took the Canon EOS 5D Mark II to write 20 Large Fine JPEG and then 10 RAW .CR2 photos to the memory card.
http://www.robgalbraith.com/bins/camera ... =6007-9784
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Hier zat ik een beetje op te wachten! :)

Dank voor et posten!

Zou je "problemen" krijgen in snelheid als je bijv. de SanDisk Extreme III 30MB/s Edition 16GB gebruikt ipv de nog snellere SanDisk Extreme IV 45MB/s Edition 16GB ?

Scheelt zo te zien toch wel MBtje of 5 a 6 per seconde (JPEG even bekeken als voorbeeld).

Zit een beetje een mix te vinden tussen snelheid / prijs...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Hmmm, ik was gewend dat op een kleinere kaart altijd sneller werd weggeschreven dan op een grotere... (op m'n 300D) Maar nu zie ik dat die verschillen maar uiterst miniem zijn bij de 5D. En het verschil tussen Extreme III en IV is wel redelijk ja. Maar persoonlijk vind ik het prijsverschil tussen die twee te groot, dus blijf ik nu nog hangen bij Extreme III, waarvan ik inmiddels 4x 4GB en 2x 8GB (op de toekomst gericht, moet alleen nog een paar grote, snelle SD-kaartjes erbij voor m'n 1D, die eraan komt. En een groter kaarttasje).

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
JimmySX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 21:50
WoonplaatsCOLON Breukelen
CONTACTCOLON

Ik ben heel benieuwd hoe dat dan is als je wilt gaan filmen? 8)
Canon 70D | EFS 18-135 | EFS 10-18 | EF 50 1.8 | Speedlite 600ex-rt
Website Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar