BCC & Canon 450D

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Ga gewoon morgen naar BCC.
Als die folder daar nog ongewijzigd ligt terwijl zij al van die drukfout weten dan hebben ze hier een zware knikker aan.

Je hebt twee keuzen :
koop 'm. laat op de bon jouw klacht aantekenen.
of (veiliger): ga naar de kassa of klantenservice, stel jouw claim. Die wordt wellicht afgewezen: noteer die persoon's naam. Zelfde avond briefje met klacht+eis op de post én op de fax of PDF.

Misschien voldoe je aan de voorwaarden om Illuminatos een PB om advies hierin te sturen?
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Als je bij de C1000 een product koopt en het prijskaartje komt niet overeen met het bedrag dat je aan de kassa betaalt kun je gaan reclameren en krijg je het volledige geldbedrag terug. (en dus ook de boodschap mee...!)

Misschien doen ze dat bij BCC ook wel :D
*wishful thinking*
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
Giulia
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2008 13:32

Ik kan heel zeker overkomen maar weet zeker dat het mij niet gaat lukken. Ben niet op mijn mondje gevallen maar sta wel gauw met mijn mond vol tanden.

Ga even mijn man vragen of hij het wil proberen.
Gebruikers-avatar
Giulia
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2008 13:32

Oh en nog een vraagje: wat bedoel je met Illuminatos een PB sturen? Ik weet wel dat hij ook gereageerd heeft in dit topic en weet wel wat een PB is maar wat moet ik als advies vragen?

Vragen of hij filiaal Barendrecht wil bellen en het probeert??? :oops: Woon daar ook in de buurt.
Gebruikers-avatar
Giulia
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2008 13:32

Ben net in filiaal Spijkenisse geweest en daar stond dus ook een rectificatie bij.
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Is een rectificatie voldoende?
Ben benieuwd of er nog anderen zijn die het geprobeerd hebben....
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Donderdag kwam dit voorval bij Kassa op radio 1. En er werd ook verwezen naar dit forum door de "gedupeerde". Hij zei dat er alleen werd gesproken over of een dergelijke cam wel/niet bij BCC moest worden gekocht. Wel typisch omdat toch (inclusief mijzelf) gewezen is op de juridische kant van de zaak...

Maar goed, iemand van de ombudsman was ook aan het woord. Alles hangt erom of 399 euro een aannemelijk bedrag is. De kantonrechter moet dat bepalen. Ze liet doorschemeren dat 399 euro wel aannemelijk is. Een rectificatie in de winkel ontslaat ze niet van de verplichting te leveren. Bovendien bleef die 399 euro gewoon op de website staan.

De meneer van BCC was ook aan het woord, en die vond het niet aannemelijk. Tja grote onzin, ze komen eronderuit doordat niet iedereen afzonderlijk voor 100 euro naar de kantonrechter kan gaan.

Jammer dat presentator Felix Meurders niet ff flink doordrukte. Dan zou de mevrouw van Radar wel gedaan hebben denk ik.

Ik ben er 100% van overtuigd dat een kantonrechter BCC zal vorderen de camera te leveren voor dat bedrag. Maar omdat de kosten voor de kantonrechter hoger zijn dan het prijsverschil gaat BCC vrijuit. Zeer slechte beurt van BCC als je het mij vraagt! Zal ik lang onthouden, en anderen ook!

Als je ondernemer bent dan moet je ook risico's dragen. Ondernemen is niet zakkenvullen en weglopen voor je fouten. Iedereen kan fouten maken, maar juist dit soort wetgeving spoort aan om zo min mogelijk fouten te maken en beschermt consumenten tegen "perongelukke fouten". En als je dan een grote fout maakt als ondernemer dan wordt je beschermd door dezelfde wet omdat dan het bedrag onaannemelijk is. Kortom, gewoon faire zaak en flauw van BCC!
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Anoniem 4

Heel jammer dat bedrijven nog steeds hiermee weg komen. Alom wordt beweerd dat de rechten van de consument de afgelopen tijd sterk verbeterd zijn. Dat klopt ook wel. De consument heeft meer rechten, maar het laten gelden van die rechten kost geld, soms heel veel geld. Temeer omdat de laatste tijd rechters (vooral kantonrechters) veelal slechts een beperkte vergoeding van de proceskosten aan de “winnende” partij toekennen. Je moet toch wel een aanmerkelijk belang hebben om je in dit soort zaken tot de kantonrechter te wenden.
Bedrijven weten dat en lachen je daarom weg als je in de winkel je recht komt halen.
Soms wil een rechtsbijstandverzekering wel eens helpen, maar ook die proberen onder deze lastige, weinig eer aan te behalen zaken uit te komen. In bepaalde gevallen betalen deze bureaus het te vorderen bedrag zelf aan je, omdat dat voor hen per definitie goedkoper is dan procederen.
Ja ja, we leven in een rechtsstaat met veel rechten, maar kunnen we die daadwerkelijk laten gelden.?
Het is jammer dat dit soort praktijken niet harder worden aangepakt, want bedrijven maken er gewoon misbruik van. Vooral in huis aan huis verspreide folders tref je regelmatig dit soort “fouten” aan. Neem van mij aan dat veel daarvan opzettelijk zijn gemaakt om klanten te lokken.. Als je er om komt, wijzen ze fijntjes op de in elke folder voorkomende tekst “prijswijzigingen en/of drukfouten uitdrukkelijk voorbehouden”. De meeste klanten laten zich daardoor al afschrikken en kopen uiteindelijk toch het gewenste product voor de hogere prijs of laten zich een goedkoper type aanpraten. Ach en de kosten van de enkeling die toch zijn recht haalt en het al dan niet gedeeltelijk krijgt, wegen in de verste verten niet op tegen de dikke winsten die worden behaald met de verkoop aan de 99,9% uilskuikens, sorry brave burgers die één keer in de vier jaar met een rood potlood mogen aangegeven hoe geweldig dit land, zijn bestuur en zijn rechtspraak wel niet zijn.
Gewoon niet te lang over nadenken en lekker verder fotograferen
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

mavlo77 schreefCOLONDonderdag kwam dit voorval bij Kassa op radio 1.
Leuk dat je het nog even meldt! Inderdaad jammer dat er niet meer uitkomt.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Illuminatus schreefCOLONJa ja, we leven in een rechtsstaat met veel rechten, maar kunnen we die daadwerkelijk laten gelden.?
Het is jammer dat dit soort praktijken niet harder worden aangepakt, want bedrijven maken er gewoon misbruik van.
Inderdaad, geheel met je eens. Leuk als je rechten hebt, als je die niet kunt afdwingen :? . Er zou eigenlijk een soort dienst bij moeten komen in Europa. Een politie is er voor het handhaven, een rechter voor het rechtspreken bij civiele conflicten, maar er zou dus ook een soort snelrechter moeten zijn waar iedereen gebruik van kan maken. Juist voor dit soort zaken.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

In het algemeen, denk toch eens aan een rechtsbijstandverzekering. Als je één keer je recht gehaald hebt bij een flinke zaak dan is de premie voor vele jaren er al uit.

En inderdaad (zoals Illuminatus zegt) , als zij zelf betalen ipv procederen dan heb je toch je prijsverschil. Veelal komt het niet zover en is na een half jaar van briefwisseling een zaak opgelost.
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Ja maar het gaat om het idee he. Via rechtsbijstandsverzekering heb je wel je geld, maar gaat BCC nog steeds vrijuit. Dat is echt tegen mijn principes, want uiteindelijk betaal je het dan toch zelf (via de premie bijstandsverzekering).

Overigens sprak ik iemand vanavond die zich afvroeg wat er zou gebeuren als je het volgende doet:

Je zegt: doe die camera maar. Dan pakken ze hem in. Vervolgens leg je 399 euro contant op de toonbank, en je zegt: bedankt en tot ziens, en je neemt de camera mee... Dan moeten zij actie ondernemen. En maar die overige 100 euro van je proberen te vorderen. Of bellen ze dan de politie?
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik heb ook gebeld naar bcc en kreeg ook het verhaal te horen van de drukfout. Daarna het foldertje nog eens goed door gelezen en achterin staat duidelijk een voorbehoud over de prijzen ten aanzien van druk- en zetfouten.
Heb de eos 450 met kitlens 18-55 IS maar bij foto klein gehaald voor 499 euro.
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Volgens mij is dat regeltje geheel niet rechtsgeldig. Aanbieding = aanbieding. Daar gaat het om.

Net zoals in handleidingen staat dat fabrikant niet verantwoordelijk is voor gevolgschade. Dat zijn ze wel, als blijkt dat men nalatig is geweest in het ontwerp/productie.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
jan.veen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 191
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 11:50
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

ik heb dit ook al eens aan de hand gehad bij BCC met draadloos internet.
nee hoor meneer die prijs klopt niet.
vervolgens na wat speurwerk ergens anders wel voor die prijs gehaald.
geen top zaak BCC zeker als het om aanbiedingen gaat
canon eos 400 D+grip|sigma 10-20 |sigma 17-70|tamron 70-300 telelens|sigma 105 mm macro|50 mm 1.8 II|en wat filters|speedlite 430 EX II

http://jan-veen.fotoport.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar