Liggend

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Jeetje, wat is dat moeilijk zeg. Zo een zelfportret maken.

Ik heb er een zootje gemaakt en geselecteerd. Alleen deze drie vond ik in mijn ogen goed gelukt.

Ik heb de 1 in zw gedaan en de ander gewoon in kleur, maar beide heb ik in zw en kleur op de pc staan. Vervolgens heb ik er eentje wel gedraaid, en de ander niet. Ik wist niet wat beter over komt. Het zijn wel verschillende foto's :P.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
I'm not going to change my identity, to be perfect
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Hoi Lina
Foto 2 komt bij mij het beste over, ook qua kleurskeuze. Foto 1 hangt een soort op zijn/haar kop. Foto 3 is het lichaam nogal gespannen.

Ik weet niet of tussen jouw "zootje zoals je zelf zegt" misschien nog voor jou een hele gekke tussen zit maar misschien voor ons nou effe dat ene verschil geeft ?? Anders nieuwe serie maken en gewoon opnieuw plaatsen.

Ik blijf bij nr 2 hoor.
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hoi Lina,

Het ziet er goed uit met een voorkeur voor foto #2, de kleur is mooi en de pose spreekt mij erg aan.

Foto #3 vind ik qua huidtint wat te bleek.

Groet van Marco
Gebruikers-avatar
nielz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2007 18:37
WoonplaatsCOLON den bosch
CONTACTCOLON

Ik vind ook foto 2 het mooist, het lijkt alleen op de fotos alsof je zwart of heel donkerbruin haar hebt en op andere fotos heb je toch echt een heel andere kleur haha.

Bewerkingen vind ik mooi en netjes gedaan :)
Alleen wat mij wel een beetje stoort is de doek met de witte dingetjes erop, ik denk dat een effen zwarte doek mooier zou zijn.
EOS 500 :: EOS 850 :: EOS 30D+grip :: EOS 5D+grip :: 50mm 1.8 II :: 24-70L 2.8 :: Tamron 17-35 2.8/4.0 :: 430EX II :: Lowepro rugzak :: Statief ::
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

@ Ebvandevechte: Met zootje bedoelde ik eigenlijk dat het er heel veel waren :$, is misschien nogal West-Fries :P. Maar het zijn allemaaal soortgelijken. Allleen op de 1 kijk ik raar en op de ander zit de stof weer niet goed ofzo.

@ Marco: Die huid is denk ik een kwestie van smaak ;). Die 3e is een beetje de Ice Queen foto :P.

@ Nielz: Maakt het dan wat uit dat mijn haar donkerder is? Mijn huid is ook niet die kleur... Mijn haar is nooit de echte kleur op een foto. Niets is dezelfde kleur als in de werkelijkheid.
Wat betreft die doek...ik weet het niet. Ik zie nu wel doortekening. Bij zwart wordt dat al gauw heel donker.
I'm not going to change my identity, to be perfect
Gebruikers-avatar
nielz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2007 18:37
WoonplaatsCOLON den bosch
CONTACTCOLON

Ik zeg niet dat het uitmaakt dat de haarkleur anders is ;) het viel mij alleen op :)
EOS 500 :: EOS 850 :: EOS 30D+grip :: EOS 5D+grip :: 50mm 1.8 II :: 24-70L 2.8 :: Tamron 17-35 2.8/4.0 :: 430EX II :: Lowepro rugzak :: Statief ::
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Ik ga 100% voor je 2e plaat zoals al aangegeven was door de kleuren. Maar mocht je nog een paar gekke hebben zoals je al aangaf dan zou ik ze gewoon plaatsen.
Wellicht zijn die wat spontaner ;)
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Lina schreefCOLON@ Marco: Die huid is denk ik een kwestie van smaak ;). Die 3e is een beetje de Ice Queen foto :P.
In dat geval is de kleur van de huid wel goed passend. Je zou in het geval van ice queen misschien volgende keer iets met kunstsneeuw kunnen doen om dat meer te benadrukken. Het is maar een idee.

In ieder geval wacht ik weer op je volgende creaties.

Gr. Marco
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ook ik ben van mening, dat je zo'n foto beter niet kunt draaien, zoals de eerste. Ziet er toch onlogisch uit.
De tweede is prachtig, en de derde ook. Alleen jammer dat er net een stukje van je teen mist ;)

Lekker bezig, Lina, ga door, en laat ons meegenieten van de resultaten!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

Ik ben geen portret fotograaf ,mischien later nog eens.

Toch een vrijblijfende tip laat ook de lijnenspel in de vloer een rol spelen in je foto als die mooi symetrisch lopen maakt het samen met het model
je foto net weer sterker.

Groeten Cor.
Bekijk ook eens mijn fotowebsite: www.corpennekamp.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar