Foto zenden met I Mac

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Als ik met mijn I Mac een foto verstuur per e-mail krijg ik van een Windows gebruiker wel eens de vraag of ik de foto als " attachement" kan versturen.
Het is schijnbaar lastig om mijn foto te openen of te zien op een Windows computer.
Ik zie even niet hoe het anders moet als dat ik het nu doe.

Als ik een foto verstuur per mail dan plaats ik via de "bijlage" optie de foto onder de e-mail.
Zijn er nog andere, misschien betere methode, zodat iedere computer mijn foto kan openen cq lezen?

Alvast bedankt voor het mee denken.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik denk niet dat het aan de iMac ligt, maar aan de beveiliging van de windows omgeving.
Veel mensen hebben hun beveiliging zo hoog staan dat niet vertrouwde aanhangsels of als
foto in de mail zelf word geopend (in dat geval kun je ze met een rechtermuisklik opslaan als)
of helemaal niet door komen omdat de computer de afzender niet vertrouwd :wink: . een oplossing
dan is om jou als een te vertrouwen afzender in te stellen.

Ik hoop dat ik het goed heb. Zo'n computer nerd ben ik nu ook weer niet.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
oblomov
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2008 23:45

Probeer dit eens: Open Apple Mail > ga naar menu Wijzig > vervolgens naar Bijlagen en vink 'Verstuur altijd voor Windows geschikte bijlagen' aan.
dccm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 10:48
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Wat ook wel eens gebeurt is dat je Mac geen extensies achter je bestand zet. bv foto.jpg

De Mac ziet uit zichzelf dat dit een jpg (fotobestand) is, maar een windows pc is niet altijd zo slim en heeft die extensie nodig.

Daarom is het altijd slim om de extensie er achter te zetten voordat je hem toevoegd aan je email.
Canon EOS 50D | Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 | Canon EOS 500N | Canon EF28-80/3.5-5.6 | Tamron AF 28-300/3.5-6.3 | Tamron AF 100-300/5-6.3 | Canon EF 50/1.8 | BP511 lookalike | Vosonic VP3310
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Je moet er op letten als je verstuurd dat het vinkje aanstaat bij "versturen als windows compatible"
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Flyinghigh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2008 17:27

Ik neem aan dat je het programma Mail gebruikt onder Mac OSX.

Ga naar nieuw bericht maken. Ga vervolgens naar het pulldown menu VENSTER en kies voor FOTOKIEZER. Nu kun je diverse afbeeldingen selecteren.

Nog een andere mogelijkheid is om vanuit Iphoto de foto's te selecteren die je wilt versturen per email. Ga naar het pulldown menu DEEL en kies vervolgens voor email. Je krijgt nu zelfs de mogelijkheid om foto's automatisch te laten verkleinen voordat ze worden verstuurd. Dit is natuurlijk een handige optie, zeker als je foto's een gemiddelde grootte hebben van 4/5 MB! Anders loopt de mailbox van de ontvanger snel vol!

Je kunt ook foto's slepen naar je email. Dus foto's selecteren. Linkermuisknop vasthouden en in je emailbericht slepen en vervolgens loslaten.

Verder werkt ook cmd appeltje +C kopieren en cmd appeltje + D plakken in je bericht.

En verder de methode zoals je die zelf al hebt aangegeven middels een attachment.

Het probleem ontstaat waarschijnlijk bij de ontvanger door het ontbreken van de juiste extentie achter het bestand. (.jpg.tiff etc....) waardoor de computer van de ontvanger niet begrijpt met wat voor soort bestand het moet werken.

Vergeet in ieder geval niet aan te vinken dat bijlagen windows compatible moeten worden gemaakt. Dan moet het goed komen!

Nou voldoende mogelijkheden zou ik zeggen. Succes ermee

:D
Canon 40D, 17-85mm IS USM, 70-200 f4 IS USM
Gebruikers-avatar
Vallie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2008 13:57
WoonplaatsCOLON Woudenberg

Ik heb precies hetzelfde probleem en heb ook alles al geprobeerd. :cry:
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Flyinghigh schreefCOLONVergeet in ieder geval niet aan te vinken dat bijlagen windows compatible moeten worden gemaakt.
Dat staat aan gevinkt.
De andere opties heb ik ook geprobeerd

Zoals JvdH al opmerkt denk ik dat het probleem bij de windows-ontvanger zit.
Een te scherpe beveiliging soms?

Dit denk ik, omdat ik soms maar de opmerking krijg van het niet kunnen openen en opslaan, van een foto in een e-mail.
Het gaat dus ook wel eens goed :wink:

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Heb het ook wel eens gehad, en als "redmiddel" maak ik dan een zip-bestand van de jpeg. Levert geen besparing op natuurlijk, maar wordt wel meteen herkend als attachment.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Vallie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2008 13:57
WoonplaatsCOLON Woudenberg

Ik heb na veel proberen een andere oplossing gevonden. Mapje gemaakt op het bureaublad, daar de foto's ingedaan.
Map selecteren, daarna bovenin naast het apple logo finder selecteren en services aanklikken. Ga dan naar mail en klik op bestand versturen. De ontvanger ontvangt het mapje met de foto's erin.

Misschien kan het ook makkelijker door de map bij te voegen in de mail, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Was allang blij dat de foto's verzonden en ontvangen waren :D
50D, 24-105 [color=red]L[/color] IS, Ixus 75.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Ik heb nu dit programma; http://lokiware.info/software
Als ik het goed begrijp kan jw hiermee je attachement in een icoon veranderen.

Verbeter me als ik er naast zit :wink:

Trouwens de optie van Vallie werkt ook!!

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar