Cendice Online Store

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Iemand ervaringen met Cendice Online Store?

http://www.cendice.co.uk/items.php?id=11259024

Hebben een 5D voor 1013 euro. Overige prijzen liggen ook lager dan in Nederland, zo op het eerste gezicht. Een 50D voor 733 euro.

Het klinkt haast te mooi om waar te zijn, toch lijkt de website robuust, hebben ze blijkbaar meerdere vestigingen in Engeland en kan ik bij google op de zoekterm "Cendice Online Store +scam" niks vinden. :D

Ben benieuwd wat jullie er van vinden! De prijzen kunnen volgens mij niet kloppen in ieder geval.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
rhoekje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 08:17
WoonplaatsCOLON Almere

dat zou ik ook wel willen weten.
ffe gekeken naar de website. en wat mij vooral opviel was de canon xh a1 (videocamera) hier in Nederland nog 3000 euro ofzo. daar 1500.
echt een groot verschil.
Eos 50d / EF-s 10-22 /EF 24-105 F4 [color=red]L[/color] IS / Sigma 150mm F2.8 [color=green]EX[/color] DG HSM / EF 300mm F4 [color=red]L[/color] IS / Kenko 1,4x 300 PRO / BG-E2N voor houvast / Velbon Sherpa 538 en een Walimex 1pootje.
paparazzi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Ik heb van mijn collega, een fraudepreventie-expert, geleerd dat als het haast te mooi om waar te zijn is ... dan is dat ook zo ...
[size=75]Canon EOS 1D MK IIn - Canon EOS 10D + grip - Sigma 12-24/4.5-5.6 USM - Sigma 24-70/2.8 - Canon 70-200/2.8 IS USM - Canon 50/1.4 USM - Canon 580EX - Elinchrom FX400 (3x) - Lowepro Phototrekker AW[/size]
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ze hebben ook fysieke vestingen, wat het voor mij betrouwbaarder over laat komen. Maar met een prijsverschil van 450 euro is het de moeite waard om het zelf op te halen in Londen. Kun je hem gelijk in Londen uitvoerig testen, best fotogeniek daar :wink: Wel kun je denk ik het beste even vooraf bellen of hij wel op voorraad is.
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

En een 1D Mk III voor €1852 !
En geen verzendkosten... klinkt idd erg mooi.
Al moet je waarschijnlijk wel iets van invoerrechten betalen wat ook weer aardig op kan lopen. Dus ophalen in London is misschien niet eens zo'n gek idee.
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

JackManson schreefCOLONAl moet je waarschijnlijk wel iets van invoerrechten betalen...
Nee, er is vrij verkeer van goederen en diensten in de EU :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Klopt, geen invoerrechten... :oops:

Maar nog even een paar dingen die me opvallen.
Bijna geen Google hits, alleen topics met dezelfde vraag; Does anyone know Cendice Store?. Antwoorden zijn vervolgens minimaal.

Voor een online store hebben ze verdacht veel vestigingen in winkelcentra, hier tref je ze meestal op industrieterreinen ipv op dure A locaties.

Alleen het hoofdkantoor in London schijnt een telefoonnummer te hebben.

Ik vertrouw het iig niet...
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
RaymondP12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Het schijnt toch al een tijdje te bestaan, vond dit ook op hun site.

In some 20 years, Cendice Shop has grown from a “one store operation” located in London, United Kingdom, to UK’s leading multi-billion dollar retailer and e-tailer of consumer electronics with over 30 stores from coast to coast.

Established in 1982, Cendice Shop’s first store was located in London, United Kingdom and showcased 4,000 square feet of the latest consumer electronics products.

During the late 1980s, Cendice Shop followed an aggressive growth strategy, quickly expanding operations into the provinces of England, Wales and Scotland. By 1990, Cendice Shop had become UK’s largest electronics retailer.

Throughout the 90's Cendice Shop continued to expand into the remaining provinces in UK and by fiscal 2001 annual sales had surpassed $2 billion. Today, Cendice Shop and it's more than 3,000 employees are dedicated to providing consumers with expert service and offer the latest digital products including a wide selection of brand-named televisions, computers, audio, entertainment software and hardware plus appliances - all backed by a low price guarantee.

The Company is committed to kids and communities, supporting non-profit organizations that help youth develop their skill set, discover their talents and sustain a lasting interest in education.


Cendice Shop stores operate as a division of Cendice,
a wholly-owned subsidiary of Cendice Limited.

Company registration number: 04897018

Cendice Limited
4th Floor Central House
142 Central Street
London, EC1V 8AR
United Kingdom
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Ik heb via Ebay UK wel eens wat besteld bij een Engelse online fotozaak omdat het tientallen €'s scheelde, maar als het prijsverschil oploopt tot honderden €'s, dan vertrouw ik het niet.
Je hebt natuurlijk verschillende afzetmarkten met elk hun eigen prijs niveau, maar €3000 tegenover €1500 kán niet reëel zijn.

Net nog even de site bekeken, en ik zie korting van €200 tot €500! Welk bedrijf is zo debiel om zulke giga kortingen te geven? Kopen ze in via de zwarte markt ofzo?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
louisvdd76
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2007 17:37
WoonplaatsCOLON Molenhoek

ik zal eens bij mijn engelse collega's navragen of ze de zaak kennen....
Kijk eens wat vaker door je camera....
d3debian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2008 11:35

Voor zover ik wijs kan worden uit de website bieden zij de EOS 400D body aan voor 221 euro.
De Canon Rebel XTI body (=400D) bieden zij aan voor 475 euro.
Het is me niet duidelijk of bij de XTI de kitlens (18 -55 non is) geleverd wordt.
Bij de specificaties staan de gegevens er wel maar onderaan staat ook "Camera Body Only: Yes"
Maar zelfs met kitlens is het een vreemd verschil, de kitlens zou dan 254 euro kosten.

Ik zou toch iets meer van die zaak willen weten voor ik er een bestelling zou plaatsen en kan me voorstellen dat je hierbij vraagtekens zet.
Laatst gewijzigd door 1 op d3debian, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Als iemand nou gewoon eens iets heel goedkoops besteld (toch geen verzenkosten las ik) en dan kijken hoe snel het gaat. Een ander idee is om eens een mail te sturen met wat moeilijke vragen en dan te kijken hoe lang het duurt en wat de kwaliteit van eht antwoord is. (hoewel je dan nog opgelicht zou kunnen worden door een snel typende expert ;))

GRoel
Gebruikers-avatar
Flyinghigh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2008 17:27

Als je met google of yahoo zoekt naar cendice limited, dan is het op z'n minst vreemd dat de website van de winkel niet valt terug te vinden in het overzicht.

Op de website beweren ze 13 winkels te hebben in Engeland. Op z'n minst vreemd dat er dan zo weinig informatie over te vinden is.

Ik ben verder gaan speuren:

Op de website staat het volgende adres in Edinburgh:

Address
Fort Kinnaird Retail Park‎
Kinnaird Pk, Midlothian
Edinburgh, EH15 3RD
United Kingdom

Open hours
Monday - Friday : 9 am - 9 pm
Saturday : 10 am - 8 pm
Sunday : 10 am - 8 pm

Ga nu eens naar de volgende website van Fort Kinnaird en probeer de winkel te zoeken in de Store Directory

http://www.fortkinnaird.co.uk/store_dir ... index.html

In het overzicht staat de Cendice Store niet genoemd!

Ook het zoeken naar "naam shoppingmall"+Cendice levert bij alle vestigingen geen betrouwbare resultaten.

Tel je alle bovenstaande punten bij elkaar op dan ontstaat duidelijk een onbetrouwbaar beeld.

Als je besluit iets bij deze firma to kopen dan zou ik niets op afstand kopen, maar langsgaan. Niets onlinekopen maar "boter bij de vis!"

Ik ben benieuwd naar je avontuur als je naar Engeland afreist. Houd ons op de hoogte.
Canon 40D, 17-85mm IS USM, 70-200 f4 IS USM
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

@Topicstarter
Wat mij betreft overduidelijk een scam-site
Hoe ben je eigenlijk op die site terechtgekomen?
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

JackManson schreefCOLON@Topicstarter
Wat mij betreft overduidelijk een scam-site
Hoe ben je eigenlijk op die site terechtgekomen?
Ik was op google aan het zoeken, als ik me niet vergis iets in de zin van "price scan photography" of iets dergelijks. Aan de rechter zijde trof ik een betaalde advertentie met deze website.

Ja ik twijfelde zelf ook erg. Wat mij zelf opviel was dat er "copiright" onder aan de pagina stond, in plaats van "copyright". Aan de andere kant vind ik de site zeker niet slecht ogen, en worden er veel gegevens verstrekt over vestigingen. Dit is als Nederlander echter niet goed te checken. Bij .com websites kun je daarnaast vaak nachecken hoe lang de website bestaat. Ik weet echter niet hoe dit bij .co.uk gaat.

Het lijkt mij inderdaad ook scam, aan de andere kant ken ik ook shops uit de UK die wèl betrouwbaar zijn en stukken goedkoper. Nog even wat research doen ;-)

Het tegenstrijdige is namelijk dit:

http://www.ukdata.com/numbers/04897018.html
Listing UK Data, met stukken die terug gaan tot 2003.

Maar:
Godaddy geeft aan dat cendice.com (dus niet .co.uk) aangemaakt is op 17 november 2008.

Ik vermoed scam, maar ik wil het nog niet helemaal uitsluiten
:D

Edit: bij het raadplegen van de beveiligingscamera's vind ik de beelden toch redelijk op de beelden van gisteren lijken. Niet bij kopen dus!!! Het valt me overigens wel op dat die jongens steeds professioneler te werk gaan om mensen op te lichten!!!
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
Twins
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 357
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 15:05
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

Hallo Deos,
Ik heb er even een PhotoPlus bij gepakt van augustus en daar staan andere prijzen in. 1D MK III voor 2449 een 40D voor 607 en een 5D voor 1359 en dit is in Engelse Ponden geen euro's. Prijzen van www.warehouseexpress.com. Over het algemeen zijn de prijzen van fotoapparatuur hoger in de UK.
Je hebt in nederland ook prijsverschillen in de winkels maar dit is zo'n verschil dat het dus niet te geloven is. Ik zou de raad maar opvolgen en er eens lekker een dagje tussenuit gaan, heb je iig een mooi reisje gehad.

Groeten Henk
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

Het tegenstrijdige is namelijk dit:

http://www.ukdata.com/numbers/04897018.html
Listing UK Data, met stukken die terug gaan tot 2003.
Ja en als je op de link klikt zie je dat afgelopen september de zaak op een andere eigenaar gezet. Net als in Nederland een KvK inschrijving geen garantie is dat je niet wordt opgelicht omdat een lege BV is overgeschreven op naam van een dakloze.
Ik vermoed scam, maar ik wil het nog niet helemaal uitsluiten
In geval van twijfel zou ik juist direct afhaken. Eerlijke aanbiedingen van veelverkochte merkartikelen zijn nooit eenmalig en komen altijd terug bij betrouwbare online winkels.

Voor straf moet je minimaal 10 keer naar TROS Opgelicht kijken ;-).
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

De marketing tekst stond ook op een site die uit de lucht is gehaald, dus wie nu nog niet doorheeft dat het een scam betreft, die verdient het gewoon om opgelicht en belazerd te worden :x .

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=qui ... and.&meta=
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
groepie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2008 08:27
WoonplaatsCOLON veenendaal

Deos schreefCOLONIemand ervaringen met Cendice Online Store?

http://www.cendice.co.uk/items.php?id=11259024

Hebben een 5D voor 1013 euro. Overige prijzen liggen ook lager dan in Nederland, zo op het eerste gezicht. Een 50D voor 733 euro.

Het klinkt haast te mooi om waar te zijn, toch lijkt de website robuust, hebben ze blijkbaar meerdere vestigingen in Engeland en kan ik bij google op de zoekterm "Cendice Online Store +scam" niks vinden. :D

Ben benieuwd wat jullie er van vinden! De prijzen kunnen volgens mij niet kloppen in ieder geval.
Neem van mij aan dat dit geen betrouwbare site is.
Als je dieper gaat zoeken zie je dat het IPadres uit Amerika komt en de site bestaat pas een paar weken.
Google maar eens de naam cendice, je krijgt geen positieve meldingen.
Samz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2007 09:55

De website is alweer uit de lucht, tevens vond ik dit artikel:

Fake Bankdata Gevonden via OpgelichtopInternet website.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar