Nieuwe camera uitproberen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Selek88
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 12:41
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Hoi leden,

Zo ik heb nu eindelijk even tijd gehad om mijn nieuwe camera (1000D) uit te proberen. Dit is het resultaat. Ik kijk graag uit naar jullie reacties, zodat ik beter kan worden.

Foto 1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=122067[/img]

Foto 2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=122068[/img]

Foto 3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=122069[/img]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Wel nu hij doet het. Maar misschien een domme vraag maar wat wil je? Wat bedoel je? Wat heb je geprobeerd? Is het je gelukt? Ben ik misschien zo dom en bij jij zo slim :)

Ik snap er niets van. Veel plezier met je 1000D en probeer iets duidelijker te zijn met je topics. :)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Is dit slechts een test of ben je daadwerkelijk trots op de foto's? Vind je niet dat er te weinig variatie is tussen deze drie foto's? Ik vind ze absoluut niet lelijk, maar ik had aan alleen foto 3 wel genoeg gehad.
Om commentaar te krijgen waar je iets mee kan is het belangrijk dat je je foto's plaatst waar je trots op bent en waarvan jij denkt dat het goede foto's zijn.
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
Selek88
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 12:41
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Wil eigelijk gewoon weten wat jullie van de foto's vinden en wat beter kan.
Ik ben nieuw en ik denk dat ik nog wel wat tips kan gebruiken :lol:
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Ik kan je aanraden bovenstaande reacties even te lezen. Wij zeggen beide in koor dat het belangrijk is dat je aangeeft wat je met de foto's wilt en dat je kritisch naar jezelf bent.
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Omdat het duidelijk gaat om het uitproberen van je nieuwe camera heb ik de foto's naar de testcase verplaatst.

Over de foto's: Ik zie weinig verschil tussen de eerste en tweede foto.
De oplichtende wokenranden en de kleur vind ik wel prettig. In beide foto's staat de zon vrijwel in het midden en bijt uit.
Een meer decentrale compositie maakt de foto vaak 'spannender'.
Zelf vind ik het prettig om bij dit soort foto's een horizon te zien, maar dat is een persoonlijke voorkeur.
Gebruikers-avatar
Selek88
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 12:41
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Sorry dat ik niet duidelijk ben. Ik wil weten wat jullie van de kleuren vinden. Vind foto 1 en 2 zelf een beetje grauw. Bij foto 3 komen de kleuren er wel beter uit. Wat heb ik fout gedaan bij de eerste twee?
Gebruikers-avatar
Selek88
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 12:41
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

oneshot schreefCOLONOmdat het duidelijk gaat om het uitproberen van je nieuwe camera heb ik de foto's naar de testcase verplaatst.

Over de foto's: Ik zie weinig verschil tussen de eerste en tweede foto.
De oplichtende wokenranden en de kleur vind ik wel prettig. In beide foto's staat de zon vrijwel in het midden en bijt uit.
Een meer decentrale compositie maakt de foto vaak 'spannender'.
Zelf vind ik het prettig om bij dit soort foto's een horizon te zien, maar dat is een persoonlijke voorkeur.
Bedankt voor je reactie en voor het verplaatsen. met deze tip kan ik wat als beginner.
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

De kleuren in 1 en 2 vind ik weinig verschillen van de kleuren in foto 3.
Sterker, de kleuren in foto 1 en 2 vind ik mooier..
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Tja, je neemt ook nou niet de makkelijkste omgeving en omstandigheden om een foto te maken. Dit zijn lichtomstandigheden waar een camera heel wat rekenwerk voor moet maken om er een knappe plaat uit te halen. En zonder jouw hulp door met de instellingen te spelen lukt hem dat ook niet hoor. Ik vind de foto's over de hele linie te flets, wat overbelicht en rond de zon te veel uitgebeten. Ook ontbreekt het fors aan scherpte en contrast.
Ik zou eerst eens wat "makelijkere" foto's gaan maken waarbij er wat contrastrijkere en kleurrijkere objecten gezocht gaan worden en zo langzaam aan je camera leren kennen. Oh ja, stel je even voor, dat krijgt altijd wel een hoge waardering :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar