EOS Discovery 2008

ModeratorCOLON Global Moderators

honda man
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2008 19:23
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Heb beide mails gekregen van Robert van Woudenberg, Canon Event Office.
Misschien kun je hem even een bericht sturen op : r.vanwoudenberg at topproductions.nl
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik had hem een paar dagen geleden al gemaild om te vragen wanneer de nieuwe versie rondgemaild zou worden, maar daar heeft ie niet op gereageerd..
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Nou, de gerectificeerde brief is binnen hoor!

14:30-15:30 Witbalans

16:30-16:30 Glamourfotografie
16:30-17:30 Beweginsfotografie

Toevallig nog mensen hier met dezelfde tijden?
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
Imagine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 20:04
WoonplaatsCOLON Sittard

Vandaag ook de brief met de juiste WS tijdstippen ontvangen per TNT...
.... tot Zondag!
Gebruikers-avatar
PietV
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2005 13:29
WoonplaatsCOLON Westland

IK had mij ingeschreven voor 4 workshops op zaterdag.
In de eerste brief staan 4 workshops met de workshop beweging om 18:30-19:15 uur.
In de mail staan helaas nog maar 2 workshops waarvan 1 Canon presentatie :twisted:
en 1 lighroom en CS4
Daarna een mail gestuurd naar "Robbert" dat het niet klopt in de reactie hierop staat dat ik naar 2 workshops mag en daarmee uit. :(
Hierop nogmaals een mail gestuurd en helaas nog steeds geen reactie!!!
Is dit de manier hoe Canon met de klanten omgaat?
Canon EOS en wat glaswerk....
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ja, heel onpersoonlijk inderdaad :)
...design my thoughts like a sculpture.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

bij mij klopt het ook niet meer :evil: . ik had bevestiging voor ws bewegingsfotografie op zondag, maar die hele ws is er niet meer.
ik heb vandaag nog gebeld en tehoren gekregen dat er een correctiebrief was verstuurd, maar die heb ik nog steeds niet gezien.
zijn er nog meer mensen die (nog) geen correctiebrief hebben ontvangen?
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotopeter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2004 08:11
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

ik heb hem op 27-11 ontvangen

Zondag
10:30 Glamourfotografie
11:30 Witbalans
13:30 Bewegingsfotografie

Tot Zondag

FotoPeter
Canon user
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Ik heb vandaag een paar workshops gevolgd.
Ook ik heb een brief gekregen met de correcte tijden, maar eenmaal daar aangekomen bleek 1 van de workshops al vol te zitten :shock:
Werd gelijk verplaatst naar een nieuwe tijd. Moet zeggen dat ik dat hele registratiegebeuren niet professioneel vond.

Bovendien werd er naderhand totaal niet meer gekeken naar de tijden en kon je overal aanschuiven waar je wilde. Bij macro moet je er op tijd bij zijn. Voor de rest maakte het niet zoveel uit.

De workshops waren beetje van wisselend niveau. Het wordt uitgelegd zodat iedereen het snapt.

Je kon ook nog met de 5D Mark II spelen, en de diverse telelenzen (600 en 800mm) macrolenzen (180mm) kon je zelf uitproberen. Je kan je eigen body erop plaatsen.

Vond het een mooie locatie, was niet erg druk. Ik heb me er prima vermaakt.
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Ook een eerste korte reactie van mijn kant.

Was inderdaad niet druk, dat is dus het enige goede binnen dit registratie fiasco ;) Ruim opgezet, relaxte sfeer. Wel weer een hoop mensen die graag camera en glaswerk om de nek hebben hangen zonder het ook maar uberhaupt te gebruiken. Erg vermakelijk om te zien :) Macro workshop viel erg tegen, was meer een gezamelijk kijken naar de (overigens soms schitterende) foto's van Frans Hodzelmans . Workshop beweging van Frits van Eldik sprong er wat mij bovenuit. Qua niveau van de workshops hebben ze gemikt op beginnende fotografen, bij 3 workshops de zin gehoord :"haal de camera een keer af van de groene stand". Demo van CS4 was leuk verteld door Rudi Spitzers, heeft mij overgehaald om te gaan upgraden.
Gebruikers-avatar
Stephan
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Woudenberg
CONTACTCOLON

Ik ga er morgen heen. 10.30 staat de eerste WS gepland. Ik heb geen problemen gehad met mijn brieven en tijden. Alles klopte.

Is het uberhaubt nuttig om een camera mee te nemen of is het allemaal theorie? Waar kun je bijvoorbeeld foto's van maken?

Is er trouwens nog iemand die dit nu leest die morgen om 10:30 uur in Amersfoort moet zijn?
Portfolio en blog: www.woodmountain.nl

5D mk2 / 40D / 580EX / 430EX / 50mm 1.8 / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / 70-300 IS USM / 17-85 IS USM / Strobist spulletjes
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Je kan je body hangen aan een aantal lenzen die ze hebben uitgestald. Foto's maken tijdens de portret/glamour workshop (onderhoudend verteld door William Rutten) maar dan richt je je camera samen met ca. 40 anderen op 1 model en er staan 3 plantjes+2 schommels(bewegingsworkshop) en een modeltreinbaan met rijdend treintje. Volgens mij is dit het.... mijn cam heeft mijn tas niet verlaten.
Gebruikers-avatar
fotopeter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2004 08:11
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

is het uberhaupt de moeite om je camera e.d. mee te nemen ? heb eingelijk gen zin om 6 kilo heel de dag mee te sleuen
Canon user
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Stephan schreefCOLON.. om een camera mee te nemen.
Gewoon doen :wink:
Lekker klooien met de EF 800 en andere objectieven die buiten bereik blijven. :lol:
ETTBAS staat klaar om je sensor te reinigen, je kunt spelen met de 50D (en andere), leuke prints laten maken en gezellig OH-en met hobby-slachtoffers :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

@Stephan, ik hoop morgen ook om 10.30 mijn 1e workshop te mogen volgen. Ik zie het allemaal wel op me af komen. Ga gewoon heen met de oude brief + tijden.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Stephan
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Woudenberg
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON ETTBAS staat klaar om je sensor te reinigen, je ku....
Das al één goede reden! Mijn rubberen handgreep van de 40D laat los. Doen ze aan terplekke repareren?
Portfolio en blog: www.woodmountain.nl

5D mk2 / 40D / 580EX / 430EX / 50mm 1.8 / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / 70-300 IS USM / 17-85 IS USM / Strobist spulletjes
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Jeetje. Nou, wat een dag..

Ik was op zaterdag en kon gewoon overal aanschuiven. Heb me niet aan de tijden gehouden. Mijn camera is ook niet uit te tas geweest.

Leuk initiatief, maar inderdaad gericht op de ultra beginner. Terwijl er daar volgens mij niet zo veel van waren, Maar schijn bedriegt misschien.

Witbalans workshop
Bij witbalans ging het ongeveer alleen over JPEG. Volgens mij fotografeert daar tegenwoordig niemand meer op, maar goed. Je witbalans kan je gewoon handmatig instellen achteraf.
Hij zei dat dat in .RAW heel veel tijd kost, dus dat je het beter van te voren goed in kan stellen. Nou, volgens mij moet je je RAW bestanden sowieso inladen, dus kan je ook dat schuifje wel iets naar links of naar rechts schuiven.
Verder is het moeilijk verschillen in witbalans duidelijk te maken op zo'n beroerde beamer. Tenminste, de voorbeelden die hij gebruikte..

Glamour workshop
Leuk hoor, William Rutten, dat je zo blij bent met jezelf. Drie kwart van de workshop ging er over wat hij allemaal bereikt had, en dat ie daar zo trots op is. Laatste kwart beetje bij het model staan met een stuk piepschuim. Dat was op zich nog redelijk interessant, maar langdradig.

Bewegingsfotografie
Dat was op zich de vermakelijkste workshop, maar wederom gericht op utlra beginners...Het begon helaas namelijk ook weer met het groene vierkantje. Wel fijn om nog even de veranderingen in sluitertijd, diafragma en ISO op een rijtje te hebben, maar daar is geen workshop voor nodig. Verder alleen verhalen over formule 1 fotografie. Wel leuk om de compositorische achtergronden uitgelegd te krijgen.

Alleen jammer dat hij wou benadrukken hoe moeilijk hij het wel niet had om een foto te maken van een kooiconstructie (waar hij met de journalisten in stond) en een F1 auto precies in het midden te laten passeren. Met een 1ds mk III met 10 frames per seconde moet dat toch niet heel moeilijk zijn ;)

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar