Bij de spoorbrug in Mook

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
sneeuwkoningin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2008 11:22
WoonplaatsCOLON verhuisd van Limburg naar Gelderland

Vanmorgen even bij de spoorbrug in Mook wat foto's gemaakt.
Met een beetje sneeuw op de achtergrond.
Wat vinden jullie ervan? Op en aanmerkingen zijn welkom !!!

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=121538[/img]
1 Schuilen voor de sneeuw en wind, in de modder

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=121539[/img]
2 De spoorbrug in Mook

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=121540[/img]
3 Net iets groter als een tafeltennisbal

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=121541[/img]
4 Daar komt de trein

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=121542[/img]
5 En daar gaat de trein
Haal overal het mooiste uit

Canon 400 D - Canon EFS 18-55 3.5-5.6 II - Canon EFS 18-200 3.5-5.6 IS - Canon EF S 60mm Macro -Canon EFS 10-22mm - Canon speedlite 42 EX - Canon Powershot A710 IS
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

Brrr, de eerste "winter-foto's" :wink:

#1 wintersfeertje, jammer van paaltje en draad
#2 mooie rustige foto, wel wat groenig hier en daar onder de brug bijv.
#3 bedankt voor de info :wink:
#4/5 toch niet zo scherp als 2 en wat rommeliger.

Favoriet voor mij, 2 met stip!

Gr.
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Dag sneeuwkoningin,
Toepasselijke naam :)

Even wat puntjes!

#1
Op zich leuke foto, maar wat wil je fotograferen?
Probeer een keuze te maken. Het gaat -zoals de titel zegt- volgens mij om de veulens; dat ze aan het schuilen zijn.
Probeer dit te isoleren van de omgeving. Ik zie nu een halve struik, een halve brug, een halve tak, een half paaltje en twee veulens. Probeer het onderwerp (in dit geval de veulens) goed en eenduidig in beeld te brengen.Probeer de brug er maar eens af te croppen, dat geeft meteen een rustiger beeld.
Verder was een lager standpunt denk ik ook spannender geweest.
De bosjes ogen een beetje onscherp, voor de rest een leuke foto!

#2
Leuke foto! goede compositie, niks op aan te merken.
Maar wat maakt deze foto origineel/origineler dan een normale foto?
Juist: de sneeuw. Mijn keuze zou geweest zijn om de brug op 1/3 van de bovenkant te plaatsen, zodat je meer sneeuw hebt en naar de brug toegeleid wordt (nu issie ongeveer op 1/3 van de onderkant).
Nou kan dat persoonlijk zijn, want de lucht is ook heel fraai.

#3
Leuke informatieve foto :)
Het mooie van de hand is dat je zelf ongeveer kan schatten hoe groot de bal is. Hoef je dus niet te vermelden :wink:

#4
Wederom een leuke foto, maar het oogt toch weer een beetje druk.
Ik zie een (halve) boom, een trein, een brug, een 'schoorsteen' met lucht, een plek waar je te water kan, een tak. Mijn ogen worden overal naar toe geleid, maar ik vind geen rustpunt. Ik begrijp dat dat de trein had moeten zijn! Dan mist hier wel de nodige scherpte.

#5
idem :)
Leuk, een trein!

Hopelijk kan je er wat mee. Zie het a.u.b. als positieve feedback
Succes met de volgende foto's!

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
lairnoc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 00:26
WoonplaatsCOLON Roosendaal (Noord-Brabant)
CONTACTCOLON

foto 2 vindt ik het moois. wat opmerking betreft kan ik weinig meer vertellen dan de vorige poster. Wel dat bv het zwaartepunt van de foto bv bij foto 1 en ook 4 erg veel naar rechts gaat (rechts druk/donker en links erg leeg) bij de laatste foto staat eigenlijk de boom in het midden voor hetgeen wat je graag wilt fotografen. de brug met de trein. Dat is wel jammer, maar ik denk als we erbij waren geweest we er el van onder de indruk waren geweest. Mooie lokatie met die sneeuw erbij :)

En gewoon doorgaan met fotograferen en posten. Zo leer je elke dag meer. Ik zit ook nog in de beginners fase :)
Gebruikers-avatar
sneeuwkoningin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2008 11:22
WoonplaatsCOLON verhuisd van Limburg naar Gelderland

Bedankt voor de reacties.
Reactie zijn altijd welkom probeer er wat van te leren.

Het grappige is wel dat ik zelf foto 2 de minst mooie vond. Zelf zou ik gegaan zijn voor de 2 zielige pony's. Heb wel geprobeerd om ze wat lager te fotograferen maar dan komt de draad precies voor hun hoofd uit. En aangezien het daar nogal stijl afliep en glad was kon ik niet dichter bij komen.

De scherpte is en blijft een probleem. Op de grote foto, orginele foto is de foto naar mijn mening scherp, maar als ik de foto verklein is de scherpte een heel eind weg. Vooral bij foto 5. Verklein de foto's met CS3 of met Microsoft PM of met Brodermaker. Het maakt allemaal niet zo heel veel uit.

Ben van plan om aankomende week eens wat foto's af te laten drukken en ze dan te bekijken. Op het laptopscherm heb ik maar 72 pixels en bij het afdrukken 300 pixels, heb ik me laten vertellen. Dat pixelverschil moet dan toch ook verschil geven.
Haal overal het mooiste uit

Canon 400 D - Canon EFS 18-55 3.5-5.6 II - Canon EFS 18-200 3.5-5.6 IS - Canon EF S 60mm Macro -Canon EFS 10-22mm - Canon speedlite 42 EX - Canon Powershot A710 IS
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Nouja, niet 72 en 300 pixels, maar 72 en 300 pixels per inch
Hoe meer pixeltjes per 'inch', hoe scherper het beeld.
Aangezien het beeld is opgebouwd uit allemaal pixels.
Hoe meer pixels op een oppervlak, hoe scherper het beeld.

Maar als de foto in beginsel niet scherp is, dan krijg je bij het converteren van bijvoorbeeld 72 DPI naar 300 DPI (dots per inch) natuurlijk niet een beter/scherper beeld. Eigenlijk alleen maar slechter!

Kortom, als het er op het beeld al niet goed uit ziet, dan zal het bij afdrukken er zeker niet goed uit zien, maar dat ligt natuurlijk ook aan de grootte van de afgedrukte foto.
...design my thoughts like a sculpture.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar