Ik vind de compositie met de vleugels en winglets wel mooi...
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=121438[/img]
Motivatie om niet te plaatsen van de airliners.net redactie was de heathaze uit de motoren...
Prima,
Marc
Niet geschikt voor Airliners.net
ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
Persoonlijk vind ik de foto wat druk, geeft een beetje een rommelige indruk.mnieuwhof schreefCOLONBoldy,
Maar waarom dan 'niet zo goed'...
bedankt,
Marc
Maar ik zou me er niet te druk over maken over de airliners.net afwijzing.
Ik heb nog foto's gezien die ze geweigerd hebben, dat ik dacht van waaaatttt ???
Dag Boldy,
Ik maak mij niet zo druk over de airliners.net afwijzing.
Ik vindt jouw commentaar belangrijker...
Dat zegt tenminste iets...
Ik ben het niet met je eens (over de drukte) gelukkig maar...
Ik ben al blij dat iemand wil motiveren waarom een foto het wel of niet is...
Nogmaals,
bedankt voor je commentaar!
groeten,
Marc
Ik maak mij niet zo druk over de airliners.net afwijzing.
Ik vindt jouw commentaar belangrijker...
Dat zegt tenminste iets...
Ik ben het niet met je eens (over de drukte) gelukkig maar...
Ik ben al blij dat iemand wil motiveren waarom een foto het wel of niet is...
Nogmaals,
bedankt voor je commentaar!
groeten,
Marc
- RaymondP12
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 380
- GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
- WoonplaatsCOLON Hoofddorp
- CONTACTCOLON
Als hij alleen maar op de heathaze is afgekeurd dan heb je een heel soepele screener gehad.mnieuwhof schreefCOLONIk vind de compositie met de vleugels en winglets wel mooi...
Motivatie om niet te plaatsen van de airliners.net redactie was de heathaze uit de motoren...
Prima,
Marc
Als je een strenge screener de foto beoordeeld zou hebben dan zou die toch wel op een 3-tal punten afgekeurd worden die ik zelfs kan zien;
1, Contrast
There was a problem with the contrasts in your photos.
The photos seem to have a too low or too high contrast setting. Too low settings result in whites that are not pure white, or blacks that are not pure black. The image looks "flat". Too high contrast settings result in very strong differences between dark and light areas in the image, and usually in very strange-looking colours. The image looks very "hard".
The contrast problem may be due to incorrect post-processing with image editing software. If the image is a scan of a photo, negative or slide, it may be caused by incorrect scanner settings. In this case, please try different settings and rescan the image. Finally, this problem may also be the result of certain difficult lighting conditions, such as heavily clouded days, where the aircraft does not stand out sufficiently from the background.
The best way to deal with this problem is to use image editing software to increase or reduce the contrast. A sophisticated and usually very effective method is to adjust the so-called black-point and white-point of the image, where you manually define which areas of the image should be absolute black and white, and let the software adjust the rest of the image accordingly. Most image editing software has tools for this.
If you think you have been able to improve the photos, please re-upload them. Do not forget to include a note to the screeners, detailing what you have done to improve the image. There is a special field available for such notes. Please note that we are still very interested in having these photos in our database, we only ask that you try to improve the quality of the images as much as possible.
2, Level
Your photo(s) did not appear to be level.
This problem is caused by not keeping the camera completely level while making the photograph, and particularly applies to pictures of aircraft on the ground. For shots of aircraft in flight where the ground is visible (take-offs and landings in particular), the general rule is that the camera should be level with the horizon and the aircraft be at an angle.
A good method for checking if the photo is levelled is to check the vertical lines in the photo (buildings, lamp posts etc.) for being vertical. Try to avoid using verticals at the left or right edges of the photo, because these are often subject to lens distortion. In general, these problems can often be fixed by carefully rotating the picture until the verticals are truly vertical, and then cropping the picture. When using a wide-angle lens, use the verticals in the centre of the image to level the photo.
If you think you have been able to improve the photos, please re-upload them. Do not forget to include a note to the screeners, detailing what you have done to improve the image. There is a special field available for such notes. Please note that we are still very interested in having these photos in our database, we only ask that you try to improve the quality of the images as much as possible.
3, Motiv
Your photo(s) showed a motive that is not accepted by Airliners.net. This problem may be due to a very wide range of reasons.
Some of the most common examples are:
Photos showing just a part of an aircraft (with no motivation for doing so, like a special sticker, damage etc.). Additionally, cutting off the nose or a part of the tail can also result in a motive rejection.
Photos with distracting or obstructing objects in the foreground (this is especially true for gate shots which are very difficult to get accepted due to their common nature and the large amount of equipment which usually surrounds the aircraft). Any equipment or objects blocking parts of the aircraft will result in a motive rejection.
Photos that do not show an aircraft or anything sufficiently related to aviation at all. Common examples are photos of ramp equipment, like stairs, or cars. Or airport structures like radar towers, jet bridges, office buildings.
Photos showing the date in the lower left or right corner of the image. If your photos show the date on them please disable this feature on your camera.
Close up cockpit shots with the only reason for the shot being showing pilots waving.
Cockpit photos in which the pilots block out most of the panel
Photos taken through aircraft windows that show little wing/engine and have no airport visible on the ground.
Photos that include window reflections. These can result from taking photos through terminal windows or observations decks that are enclosed by glass. Shots taken through aircraft windows can also result in reflections, or can show scratches or dirt from those windows. This will also result in a motive rejection.
Photos taken inside aircraft that only show tables, dinner trays, or personal tv's. Cabin overviews that are taken from a very low standpoint and have seatbacks block out most of the image.
Please note that motive rejections can also result from other, more subjective reasons. These are usually of an aesthetical nature.
Plaats zelf al lang geen foto's meer bij a.net.
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
Om heel eerlijk te zijn vind ik het ook een foto die, als ik hem zelf gemaakt had, in de prullenbak had gedaan.
Als de winglets de aanleiding zijn, waarom staat de voorste er dan zo krap op de rand?
Ik weet het niet, maar ik vind hem dus ook erg rommelig.
Inderdaad kun je het niet eens zijn met andere opmerkingen. Maar soms kun je er ook van leren ... Anderen kijken soms wat onbevooroordeelder naar foto's, terwijl je eigen trots vaak je zelfkritiek overtreft.
Als de winglets de aanleiding zijn, waarom staat de voorste er dan zo krap op de rand?
Ik weet het niet, maar ik vind hem dus ook erg rommelig.
Inderdaad kun je het niet eens zijn met andere opmerkingen. Maar soms kun je er ook van leren ... Anderen kijken soms wat onbevooroordeelder naar foto's, terwijl je eigen trots vaak je zelfkritiek overtreft.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
- flyer
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 129
- GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 16:01
- WoonplaatsCOLON amersfoort
Op A.net zijn het een stelletje zeikerds.
Daar moet je foto beter zijn dan het beste...........of je moet vriendjes heben in het screening team
Persoonlijk vind ik je foto "het net niet hebben",al kan ik niet benadrukken waardoor dat nu komt.
Vermoedelijk heeft het iets met de crop te maken; te veel vliegtuig voor een "staarten- compositie", maar te weinig romp voor een mooi algeheel shot. En de afgezaagde winglet van het linker vliegtuig doet het geheel ook geen goed.
gr,
Freek
Daar moet je foto beter zijn dan het beste...........of je moet vriendjes heben in het screening team
Persoonlijk vind ik je foto "het net niet hebben",al kan ik niet benadrukken waardoor dat nu komt.
Vermoedelijk heeft het iets met de crop te maken; te veel vliegtuig voor een "staarten- compositie", maar te weinig romp voor een mooi algeheel shot. En de afgezaagde winglet van het linker vliegtuig doet het geheel ook geen goed.
gr,
Freek
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=33458">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
-------------------------------------------------------
Canon EOS 40D, Sigma 17-70 f/2,8-4,5 , Canon L f/4 70-200 USM
-------------------------------------------------------
Canon EOS 40D, Sigma 17-70 f/2,8-4,5 , Canon L f/4 70-200 USM
Airliners.net is niet consistent!
Zie hier foto's die wel geplaatst zijn,
Wat is jullie kritiek dan hierop?
http://ww.airliners.net/search/photo.se ... ersion=6.0
mavlo77: Kijk naar mijn andere posts.. dan zul je zien dat ik je opmerking bevestig... maar... er is altijd nog iets als persoonlijke mening.
Ondanks alle opmerkingen blijf ik het een gave foto vinden!
Het gaat niet alleen om de winglets... zie post!
Mijn bevinding is eigenlijk: ik had de foto niet moeten posten...
Groeten,
Marc
Zie hier foto's die wel geplaatst zijn,
Wat is jullie kritiek dan hierop?
http://ww.airliners.net/search/photo.se ... ersion=6.0
mavlo77: Kijk naar mijn andere posts.. dan zul je zien dat ik je opmerking bevestig... maar... er is altijd nog iets als persoonlijke mening.
Ondanks alle opmerkingen blijf ik het een gave foto vinden!
Het gaat niet alleen om de winglets... zie post!
Mijn bevinding is eigenlijk: ik had de foto niet moeten posten...
Groeten,
Marc
Wie ben ik?
Canon EOS 50D, 350D, Tamron AF18-250(IF) Macro-DI-II, Canon EF 100mm Macro f/2.8, Canon 70-200 kit lens en een 380 EX Flitser
Canon EOS 50D, 350D, Tamron AF18-250(IF) Macro-DI-II, Canon EF 100mm Macro f/2.8, Canon 70-200 kit lens en een 380 EX Flitser
Tuurlijk, ik geef je groot gelijk. Ik maak ook foto's waarvan misschien niet iedereen de bijzonderheid in ziet, en ik bij mezelf denk: maar toch vind ik hem cool! Ik denk dat hier hem ook de kneep zit: jij vind hem goed, voor jou is hij van waarde, maar door de gemiddelde kijker zal hij wat minder gewaardeerd worden vanwege de punten die ik aanhaalde.mnieuwhof schreefCOLON.. maar... er is altijd nog iets als persoonlijke mening.
Ondanks alle opmerkingen blijf ik het een gave foto vinden!
Die plaatjes in de link vind ik niet verkeerd!
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
- RaymondP12
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 380
- GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
- WoonplaatsCOLON Hoofddorp
- CONTACTCOLON
Je hoeft daar beslist geen vriendjes met de screeners te zijn want dat werkt eerder in je nadeel dan in je voordeel.flyer schreefCOLONOp A.net zijn het een stelletje zeikerds.
Daar moet je foto beter zijn dan het beste...........of je moet vriendjes heben in het screening team
gr,
Freek
Gewoon goede foto's aanleveren en leren van je rejected foto's
En er is nog een punt wat een grote rol speelt, webspace kost heel veel geld en dan zitten ze niet te springen om "common" foto's
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
ik vind de foto ook niet zo van toegevoegde waarde voor airliners, maar dat is mijn mening.
Ik ben al lange tijd gestopt met uploaden bij hun, maar mijn acceptatie percentage was op dat moment boven de 90%, echter liet ik mijn foto's wel eerst keuren door een aantal collega spotters voor het uploaden.
Ryanair bakken staan er helaas al teveel op, en zo'n plaatje van de trauma heli is veel interesanter voor een site als airliners
Ik ben al lange tijd gestopt met uploaden bij hun, maar mijn acceptatie percentage was op dat moment boven de 90%, echter liet ik mijn foto's wel eerst keuren door een aantal collega spotters voor het uploaden.
Ryanair bakken staan er helaas al teveel op, en zo'n plaatje van de trauma heli is veel interesanter voor een site als airliners
[url=http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Roy%20Loyson&distinct_entry=true]Airliners foto's[/url]
Neh, deze had ook mijn prullenbak gehaald, sorry
er is overigens een sticky topic voor rejects
er is overigens een sticky topic voor rejects
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Hehe...
De meningen, vooral m.b.t. Airliners.net zijn erg verdeeld.
Bedankt voor jullie reacties...
Groeten,
Marc
De meningen, vooral m.b.t. Airliners.net zijn erg verdeeld.
Bedankt voor jullie reacties...
Groeten,
Marc
Wie ben ik?
Canon EOS 50D, 350D, Tamron AF18-250(IF) Macro-DI-II, Canon EF 100mm Macro f/2.8, Canon 70-200 kit lens en een 380 EX Flitser
Canon EOS 50D, 350D, Tamron AF18-250(IF) Macro-DI-II, Canon EF 100mm Macro f/2.8, Canon 70-200 kit lens en een 380 EX Flitser