Parijs

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Hallucinator
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 15:02

Afgelopen weekend ben ik in Parijs geweest. Daar even van de bezienswaardigheden wat foto's geschoten. Over de volgende was ik zelf wel tevreden. 8)

Afbeelding

F 6.3 - 1/200 sec. - ISO 250

Afbeelding

F 3.5 - 2.0 sec. - ISO 100

Afbeelding

F 22.0 - 10.0 sec. - ISO 100

Afbeelding

F 4.0 - 1.6 sec. ISO 100
Gebruikers-avatar
Designer
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 588
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 16:30
WoonplaatsCOLON Gaanderen
CONTACTCOLON

oooh da mag nie,

de eifeltoren in het donker fotograferen mag volgens mij niet, maar what the f.ck ook

foto 1 vind ik niet zo, is niet scherp en erg centraal geschoten.
foto 2,3 en 4 vind ik wel grappig, al geld hier hetzelfde als de eerste foto beetje centraal geschoten,
de symmetrie van de 3e foto vind ik wel iets hebben.
ik denk dat je uit foto 2 meer had uit kunnen halen, door in ieder geval wat meer in te zoomen,
18mm is toch hier wat weinig en de eifeltoren wordt er niet groter op, je hebt nu wel een overzicht maar ook veel lege ruimte boven in de foto,
ik denk dat ik me had beperkt tot de eifeltoren en dat glimmende ding (weet niet wat het is) rechts ervan.
40D | 24-105 | 70-200 | 430 EX | gereedschapskist |
Hallucinator
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 15:02

Designer schreefCOLONoooh da mag nie,

de eifeltoren in het donker fotograferen mag volgens mij niet, maar what the f.ck ook

foto 1 vind ik niet zo, is niet scherp en erg centraal geschoten.
foto 2,3 en 4 vind ik wel grappig, al geld hier hetzelfde als de eerste foto beetje centraal geschoten,
de symmetrie van de 3e foto vind ik wel iets hebben.
ik denk dat je uit foto 2 meer had uit kunnen halen, door in ieder geval wat meer in te zoomen,
18mm is toch hier wat weinig en de eifeltoren wordt er niet groter op, je hebt nu wel een overzicht maar ook veel lege ruimte boven in de foto,
ik denk dat ik me had beperkt tot de eifeltoren en dat glimmende ding (weet niet wat het is) rechts ervan.
Wat je zegt over foto 2 klopt opzich wel. Heb ik ook geprobeerd, maar kon geen statief plaatsten boven op het dak van dat gebouw. Dus heb de camera ergens half op gelegd en goed vastgehouden. Zit nu ook wat bewegingsonscherpte in. Maar niet zo erg als dat ik ingezoomd zou hebben. Bedankt voor je commentaar iig :)
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Bij foto 1 en 2 vind ik de toren te centraal (gulden snede bij 2 was wellicht beter).
Foto 3, beste van de serie, wel even recht zetten, de horizon is scheef :wink:

Vind ze overigens niet echt scherp, ook foto 1 niet die overdag is genomen.
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
stefimke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2005 08:35
WoonplaatsCOLON Limburg

dexter schreefCOLONVind ze overigens niet echt scherp, ook foto 1 niet die overdag is genomen.
Dat viel me ook al op... Ik heb even een andere post van de TS erbijgepakt (die met de Corolla) en daar valt me hetzelfde op: niet scherp. Nabewerkingsissue?
[size=75]C a n o n.1 0 0 0 D * 1 0 - 2 0 * 1 7 - 5 5 I S * 7 0 - 3 0 0 I S * 5 0 f 1 . 4 * 4 3 0 E X[/size]
Hallucinator
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 15:02

stefimke schreefCOLON
dexter schreefCOLONVind ze overigens niet echt scherp, ook foto 1 niet die overdag is genomen.
Dat viel me ook al op... Ik heb even een andere post van de TS erbijgepakt (die met de Corolla) en daar valt me hetzelfde op: niet scherp. Nabewerkingsissue?
Ja ik heb dat eigenlijk altijd dat de foto's nooit 100% scherp worden. Zowel met handmatig focus als met autofocus wil ie niet 100% worden.

Foto's zijn met photoshop overigens wel allemaal "gesharpend".
Zou dit aan mijn lens kunnen liggen misschien? (Sigma lensje) Of misschien dat het probleem in de camera zelf zit? (EOS 40D)
Jascha_400D
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1394
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2007 19:58
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Hallucinator schreefCOLON
stefimke schreefCOLON
dexter schreefCOLONVind ze overigens niet echt scherp, ook foto 1 niet die overdag is genomen.
Dat viel me ook al op... Ik heb even een andere post van de TS erbijgepakt (die met de Corolla) en daar valt me hetzelfde op: niet scherp. Nabewerkingsissue?
Ja ik heb dat eigenlijk altijd dat de foto's nooit 100% scherp worden. Zowel met handmatig focus als met autofocus wil ie niet 100% worden.

Foto's zijn met photoshop overigens wel allemaal "gesharpend".
Zou dit aan mijn lens kunnen liggen misschien? (Sigma lensje) Of misschien dat het probleem in de camera zelf zit? (EOS 40D)
Heb je bij de avond foto's ook statief en afstandsbediening/timer gebruikt?

Maar daar kan het bij die eerste zoiezo niet aan liggen.
eos 5D mk2

http://www.lost-in-time-ue.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Probeer eens een lens van iemand anders (als je geen 2e lens hebt), dan weet je of het aan de lens of aan het toestel ligt, want zo'n onscherpe plaat krijg je niet eens met je nokia-foto-gsm :wink:
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Stijlloos
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2008 21:08

Ik vind de eerste plaat wat hebben.
Ook al is ie onscherp, de tint en toning van de plaat maakt het wel bijzonder en omdat de Eiffeltoren zo prominent tussen al die kleine huisjes staat, lijkt het vanuit dit perspectief erg "angstaanjagend".

Ben het overigens eens met de post boven me, dat de scherpe van de plaatjes wel bijzonder slecht is voor een DSLR. Zou zeker even controleren met iemand anders zijn body/lens. Het kan overigens ook aan je techniek liggen, zeker als je de nachtfotos zonder statief heb geschoten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar