LowePro FastPack of Vertex?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
dulfer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2007 11:31
WoonplaatsCOLON Katwijk

Ik heb sinds kort naast de camera ook een 14" laptop mee te nemen en ben op zoek naar een rugtas waar beide inpassen. Het formaat moet niet te groot zijn, want te 'bulky' is alleen maar lastig op kantoor.
Er moet een 40D met grip, een 17-40mm en een 70-200L IS f/2.8 inpassen.

Na wat zoekwerk kwam ik bij LowePro een FastPack en Vertex 100 tegen. De prijs van de FastPack is aanzienlijk aantrekkelijker, maar de standaard mogelijkheid om een statief solide aan de Vertex te hangen vind ik ook erg interessant. Bovendien ziet de Vertex er nét even iets robuuster uit.

Heeft iemand ervaring met één of wellicht beide van deze rugtassen (of wellicht een goed alternatief)?
[size=75]Canon EOS 40(0)D[/size]
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

de body en lenzen die jij hebt passen met gemak in de vertex. ik heb deze zelf ook. ik heb er zelf de 100-400 inzitten samen met een paar andere lenzen en dat past er met gemak in. dan hou je nog ruimte genoeg over. kijk hier maar.
http://products.lowepro.com/product/Ver ... 072,16.htm

hij bevalt mij prima. je laptop zal er ook prima inpassen. volgens mij is de vertex geschikt tot en met een 15 inch inch laptop
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Fastpack is de amateurlijn en de Vertex de prolijn en de vervangers van de computrekkers ed. Vandaar het prijs verschil.

Maar als je alleen tas zoekt waar het in past om mee te nemen naar de zaak zou ik de fastpack nemen. Wil je er echter meer plezier aan hebben dan zou ik de amateurlijn van Lowepro zo wie zo achter me laten liggen.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
dulfer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2007 11:31
WoonplaatsCOLON Katwijk

Het gaat hoofdzakelijk om de boel mee te nemen naar de zaak inderdaad. Ik ben wel van het type die liever direct iets degelijks aanschaft, ipv achteraf spijt niet voor de betere kwaliteit gekozen te hebben.
Ik las verschillende berichten over de tassen, waaronder dat de binnenruimte veel kleiner was dan je van de afmetingen zou verwachten. Maar adv de reactie hierboven is die twijfel weggenomen.

Dank voor de reacties!
[size=75]Canon EOS 40(0)D[/size]
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ik ben voor de Vertex gegaan, omdat deze betere heupdraagriemen heeft.

Hangt dan op je heupen en niet op je schouders, wel zo prettig voor een dagje uit met je gear achterop.
Kijk dit is nu een onderschrift...
ExTaxi
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2005 00:29
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Ik heb inmiddels 2 Lowepro's Minitrekker versleten (kapotte rits) en overweeg nu heel sterk om een Fastpack 350 te gaan kopen, of een Vertex 100 AW. Natuurlijk is die laatste de beste keus, zeker gezien het feit dat mijn ritsen door intensief gebruik kapot gaan.

Ik ben benieuwd of in de Fastpack 350 een 40D + 70-200 F2.8 L met bevestigde zonnekap past. Zo niet dan staat mijn keuze vast en moet het de Vertex worden.

Eigenlijk wil ik niet zo'n hele zware opzichtige fototas, maar ja.....ik ben bang dat ik er niet onderuit kom.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

ExTaxi schreefCOLONgezien het feit dat mijn ritsen door intensief gebruik kapot gaan.
Ik ging stuk (A) :P.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
ExTaxi
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2005 00:29
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos schreefCOLON
ExTaxi schreefCOLONgezien het feit dat mijn ritsen door intensief gebruik kapot gaan.
Ik ging stuk (A) :P.
van mijn tas hoor!!! hahahha :wink:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Wil niet te ver off-topic drijven, maar ook mijn rugzak heeft kapotte ritsen. Sterk spul dat Lowe
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
f8@24mm
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2009 23:37
WoonplaatsCOLON Voorburg
CONTACTCOLON

bij Vertex is de laptopafdeling op de buitenkant, dus niet op je rug. vervolgens moet jij veel meer opletten bij het openen van deze rugzak om met het laptopje niet tegen de grond (of wat ook) te slaan. ik vind dat zelf te gevaarlijk en draag mijn laptop nooit in Vertex (200AW in dit geval maar dat geeft niet).

weet niet hoe dat bij Fastpack uitziet maar bij Vertex vind ik het zeker beter om te vermijden de laptop mee naar foto's te nemen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar