"7 seconds"

Zet hier je (zwaar) bewerkte foto's neer. Hier komen dus geen ungeprocessde foto's maar alleen gefilterde foto's.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

In me creatieve tijd maak ik ook wel eens dingen dat ik denk komt het er wel echt uit wat ik bedoelde of had dit beter gekund ??

uiteraard heb ik me best er op gedaan.

Graag jullie eerlijke mening hoe komt dit over ?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=119840[/img]

Groeten Cor...
Bekijk ook eens mijn fotowebsite: www.corpennekamp.nl
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Cor, eigenlijk ben jij de enige die kan bepalen of eruit komt wat je bedoelt. Jij bent immers zelf de enige die weet wat je bedoelt.

Maar als je nou vraagt wat ik erin zie... eerlijk gezegd weet ik niet goed wat ik ermee moet. Waarom de 7 seconds? Is dat afgeleid van dat nummer van Youssou 'n Dour & Neneh Cherry? Zo niet, waarom dan die 7 seconds? Ik haal het niet uit de afbeelding (behalve die getallen dan).
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

Ton Canon schreefCOLONCor, eigenlijk ben jij de enige die kan bepalen of eruit komt wat je bedoelt. Jij bent immers zelf de enige die weet wat je bedoelt.

Maar als je nou vraagt wat ik erin zie... eerlijk gezegd weet ik niet goed wat ik ermee moet. Waarom de 7 seconds? Is dat afgeleid van dat nummer van Youssou 'n Dour & Neneh Cherry? Zo niet, waarom dan die 7 seconds? Ik haal het niet uit de afbeelding (behalve die getallen dan).
inderdaad Ton afgeleid is de tekst uit dat nummer geweldig nummer cq tekst daar wilde ik iets mee.
Bedankt vor je eerlijke mening mischien moet ik iets van een klok er in verwerken?
Bekijk ook eens mijn fotowebsite: www.corpennekamp.nl
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

@Ton
Ik vind je meningen altijd zeer interessant, maar waar zijn jouw foto's eigenlijk... ??
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

JackManson schreefCOLON@Ton
Ik vind je meningen altijd zeer interessant, maar waar zijn jouw foto's eigenlijk... ??
Ja, dat vroeg ik mij laatst ook af..... :wink:
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

JackManson schreefCOLON@Ton
Ik vind je meningen altijd zeer interessant, maar waar zijn jouw foto's eigenlijk... ??
:oops: Daar zeg je wat. Ik hou me bezig met modelfotografie (m/v) in combinatie met thema's. En dan niet richting glamour of fashion. Ik doe dat enerzijds niet zo heel vaak en anderzijds met de categorie modellen die meer acteur/actrice zijn dan fotomodel. Anyway ze willen liever niet dat hun foto's op internet rondzwerven en dat respecteer ik. Maar... er is hoop. Pas een hele dag een shoot gedaan met 3 modellen en een visa met als thema muziek en die geven wel toestemming. Moet ze alleen nog even ordenen. Heb er ook een filmpje bij gemaakt "behind the scene" en dat zal ik hier posten samen met wat foto's in de loop van de week.
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

c.pennekamp schreefCOLONinderdaad Ton afgeleid is de tekst uit dat nummer geweldig nummer cq tekst daar wilde ik iets mee.
Bedankt vor je eerlijke mening mischien moet ik iets van een klok er in verwerken?
Cor, ik heb de afbeelding nog eens bekeken met m'n koptelefoon op en dat nummer erbij, maar er is geen klik. Ik weet ook niet of een klok iets toevoegt. De tekst van dat nummer is vrij poetisch en gaat over (mijn interpretatie) afstand, op elkaar wachten terwijl de wereld doordraait. Het is dan niet zo mooi om iets poetisch uit te beelden met dingen uit de harde realiteit.

Maar... het is allemaal persoonlijk, net als bij alle kunst. Misschien dat anderen er wel een klik bij hebben. Jammer dat je wat dat betreft niet meer meningen krijgt.
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

ok, ik ben benieuwd, ook met name naar het filmpje.
no offence maar ik was al even bang dat je een van die 'savants' was die je regelmatig op fora ziet :wink:
Jeweetwel van die lui die precies weten hoe het moet, wat er verkeerd is aan een foto, dat lens A last heeft van barrel onder de 24 mm en lens B een soft spot op f8, vaak ook in het bezit van een (of meerdere) pro-body en een indrukwekkende reeks L-lenzen, maar fotograferen?
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ook al zou dat zo zijn? Wat zou dat uitmaken?
Hij geeft meestal hele leuke adviesen waar mensen echt wat mee kunnen, hij geeft uitgebreide commetnaren en is altijd bereid om te helpen.
Al zou de beste man nog nooit 1 foto in zijn leven gemaakt hebben dat zou mij echt geen biet kunnen schelen.
Zijn manier van reageren en dieper op de zaken ingaan kunnen een hoop mensen die vaak foto's posten nog wat van kunnen leren, en ja maak me er zelf ook schuldig aan om oppervlakkig te reageren.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Ik heb het hier niet over Ton...
Maar ik kan me idd storen aan 'savantjes'.
Ik vind fotografie nl best iets persoonlijks hebben, zeker als je wat meer probeert dan iets te registreren, bv iets probeert uit/over te dragen.
Daarom heb ik liever kritiek van spelers dan van mensen langs de lijn.

Bovendien vind ik advies van een ervaringsdeskundige waardevoller dan van iemand die boeken en internet artikelen loopt na te papegaaien
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

JackManson schreefCOLONIk heb het hier niet over Ton...
Maar ik kan me idd storen aan 'savantjes'.
Ik vind fotografie nl best iets persoonlijks hebben, zeker als je wat meer probeert dan iets te registreren, bv iets probeert uit/over te dragen.
Daarom heb ik liever kritiek van spelers dan van mensen langs de lijn.

Bovendien vind ik advies van een ervaringsdeskundige waardevoller dan van iemand die boeken en internet artikelen loopt na te papegaaien
Misschien vergeet je de mogelijkheid dat mensen heel ervaren kunnen zijn, maar niet hier hun foto's kunnen posten? Gewoon omdat de modellen of de opdrachtgevers het niet toestaan? Of omdat de foto's voor hier niet interessant zijn? Ik maak heel veel foto's, maar jullie zitten hier niet te wachten op mijn foto's van ingewanden van dieren om maar eens iets te nomen. Omdat ik dat niet post zou ik dan niet mijn ervaringen met appartuur oid mogen posten?
Het forum bestaat uit een verzameling mensen die elkaars kennis willen gebruiken. De een is nu eenmaal technisch sterker dan de ander, terwijl die misschien creatief een stuk sterker is, maar niet het technisch inzicht heeft om te begrijpen waarom ie van die paarse randjes op z'n foto's ziet. Ik zou willen dat er meer mensen waren die een goed onderbouwde mening gaven in plaats van "ik vind foto 5 niet mooi". Maak je niet druk, alsof je aanwijzing hebt dat hele volksstammen boekjes over zitten te tikken.

back-on topic (anders een mod vragen dit te splitsen)
Cor, ik weet niet of je bewust voor een verbastering van de tekst hebt gekozen, maar ik vind de originele tekst pakkender. (7 seconds away)
Persoonlijk vind ik het geel van de tekst en het lettertype niet bij de sfeer van de foto passen. Wat sierlijker letters en kleur zou het al beter doen denk ik. Misschien toch de cijfers kloksgewijs erin zetten, zodat je in ieder geval een associatie met tijd kan leggen, nu heb ik meer een associatie met een toestenbord oid.

groetjes Sarpa
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

"Misschien vergeet je de mogelijkheid dat mensen heel ervaren kunnen zijn, maar niet hier hun foto's kunnen posten?"

Daar had ik idd nooit aan gedacht maar dat heeft Ton me net uitgelegd .

Verder... Ik maak me niet zoveel druk, misschien de knipoog gemist?.
En ik wil ook niet beweren dat technische bijdragen niet nuttig zouden zijn. Er zijn alleen bepaalde figuren tegen wie ik zou willen zeggen, pak eens wat vaker de camera ipv je eindeloos te verdiepen in de techniek en te focussen op steeds betere en duurdere apparatuur.
En dit vanuit mijn overtuiging dat de betere foto zit in ervaring en niet in de extra megapixel, de net iets scherpere lens of de nieuwste ruisonderdrukkingssoftware.

Maar idd , dit gaat teveel off-topic, sorry c.pennekamp
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik ben een liefhebber van uw digitale art, maar deze foto zegt en doet mij helemaal niets.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Cor,

Ik mis hier ook een beetje de boot.
Ik ken het nummer, en ik zie de link. Maar feeling van foto & nummer tezamen heb ik niet. Als je bekijkt waar het nummer over gaat zie ik dat in de foto niet terug.

Verders vind ik de uitwerking ook erg eenvoudig.
Letters en getallen toevoegen is niet echt meer met beeld bezig zijn, dat is meer schrijven. En spiegelen is ook wel erg simpel. :wink:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie duidelijke mening.

Het komt dus niet echt uit de verf :roll:
Ik had ook me twijfels maar niet geschoten is altijd mis.

Ik zal me er toch nog eens over buigen of ik met iets pakkender kan komen icm met de bestaande tekst.

Tnx Groeten Cor..
Bekijk ook eens mijn fotowebsite: www.corpennekamp.nl
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik zou er iets meer beweging in proberen te krijgen.
het verstrijken van de tijd, je moet wachten en dat duurt lang.
probeer dat erin over te brengen.

Denk ik dan :wink:
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar