Foto maken van een wisselbeker zonder reflectie kan dat?

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
GinoF
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2008 21:59
WoonplaatsCOLON Zuidhorn
CONTACTCOLON

Beste EOS leden,

Ik heb een fotografisch probleem waar ik hulp bij nodig heb. Voor een hengelsportclub mag ik een 3-tal bekers op de foto zetten. Maar nu komt het...ik krijg op allerlei manieren een weespiegeling in de wisselbeker. Is er een bepaalde manier om dat te omzeilen?
Weg shoppen is geen optie omdat ik daar de hele foto mee verknal en de schittering uit de beker haal.
Ik zal een voorbeeld foto op het forum zetten.
Afbeelding

Ik ben zeer benieuwd hoe ik dit probleem op kan lossen.

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties.

Gino,
[/img]
Gebruikers-avatar
Bigsin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2008 19:00
WoonplaatsCOLON Wezep

Leuk probleem. Ben zelf een beginner, maar het eerste wat in mij opkwam is om soort box te maken en dmv (witte) lakens de wanden te bedekken. Je zou hier stoelen/wasrek etc voor kunnen gebruiken.

Je zit alleen dan met de voorkant van de box, want je kunt de camera niet afdekken. Je zou dan een laken kunnen spannen en daar een gat in maken voor de camera. De statief is dan niet zichtbaar op de spiegeling.

Je zal dan waarschijnlijk nog wel de camera in de spiegeling zien, maar die is dan redelijk makkelijk in Photoshop weg te poetsen.

Succes!
Canon EOS 7D + 18-55 MM IS kitlens + 55-250 MM IS + SpeedLite 430EX II + 24-105L
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Misschien kom je al een heel eind met een polarisatiefilter. Dat neemt spiegelingen en reflecties weg, maar ik weet niet of het zo sterk werkt. Je zou het altijd kunnen proberen ;).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
GinoF
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2008 21:59
WoonplaatsCOLON Zuidhorn
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos schreefCOLONMisschien kom je al een heel eind met een polarisatiefilter. Dat neemt spiegelingen en reflecties weg, maar ik weet niet of het zo sterk werkt. Je zou het altijd kunnen proberen ;).
Aan een pol filter ook al gedacht, maar die neemt niet de reflectie weg, wel de schittering en die wil ik er juist wel in houden. Ik ga morgen nog even wat proberen met een tele.
Ik lees al wel wat leuke ideeën die ik verder wil uitwerken, ga daar zeer zeker even mee aan de gang.
Alvast bedankt voor het meedenken hoor.

Gino,
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Het zelfde als Bigsin :wink:
Misschien met wat piepschuimplaten stoeien?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Bij film en foto wordt daar een speciale spray voor gebruikt, de zogenoemde dulling spray. Wel eerst even op een klein stukje (onderkant achterr ofzo) proberen, want sommige materialen zijn er gevoelig voor.
Gebruikers-avatar
Bigsin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2008 19:00
WoonplaatsCOLON Wezep

Het zelfde als Bigsin
Misschien met wat piepschuimplaten stoeien?
Dat is een beter idee om te prutsen met piepschuim platen ipv lakens. En dat is nu weer het verschil tussen een beginner en iemand die al wat langer bezig is. :D

BIGSIN
Canon EOS 7D + 18-55 MM IS kitlens + 55-250 MM IS + SpeedLite 430EX II + 24-105L
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Bigsin schreefCOLONEn dat is nu weer het verschil tussen een beginner en iemand die al wat langer bezig is. :D
Helaas (voor mij) garandeert het helemaal niets. :lol:

En met lakens in de vorm van een tent om de beker heen kan je nog met lampen de zaak belichten :wink:
(Wel uitkijken dat de boel niet in de fik gaat)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Hades
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2006 18:07
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Hiervoor heb ik een relatief goedkope opnametent aangeschaft.
http://www.falconeyes.com.hk/diyhp/1222 ... o_Box.html

Omdat deze volledig dicht te maken is en je de lens door een kleine opening kunt steken zijn er geen reflecties van de omgeving zichtbaar.
Gebruikers-avatar
GinoF
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2008 21:59
WoonplaatsCOLON Zuidhorn
CONTACTCOLON

Hades schreefCOLONHiervoor heb ik een relatief goedkope opnametent aangeschaft.
http://www.falconeyes.com.hk/diyhp/1222 ... o_Box.html

Omdat deze volledig dicht te maken is en je de lens door een kleine opening kunt steken zijn er geen reflecties van de omgeving zichtbaar.
Dank je wel voor het aanreiken van deze mogelijkheid. Mijn leverancier heeft toevallig deze studioboxen in zijn voorraad 80x80cm. De voorkant kan dichtgemaakt worden las ik, zit dat erbij of moet je daar zelf iets voor maken?
Hoe zit het met belichting? Gebruik je daar truelight lampen voor of reguliere verlichting?
Het is zeer zeker de moeite waar om dat te gaan proberen.

Mvg,

Gino,
Allemaal glas en dingen om het aan vast te maken :)
Gebruikers-avatar
Hades
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2006 18:07
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Er zit een stuk doek bij met een rits in het midden (hierdoor kan je de lens steken) die je met klittenband aan de voorkant van de tent kan bevestigen.

Ik gebruik zelf mijn flitssetje (4x Linkstar 400 w/s) voor de belichting maar dit kan natuurlijk ook prima met continu verlichting.
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=57556

als je dan aan de andere kant nog een laken hangt!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar