Skaters in Amersfoort

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JimmySX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 21:50
WoonplaatsCOLON Breukelen
CONTACTCOLON

Had even wat tijd vanmiddag en ben naar de skateramp gereden in Amersfoort.
Sta weer helemaal open voor jullie kritieken :lol:

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding


Grtz Jimmy
Canon 70D | EFS 18-135 | EFS 10-18 | EF 50 1.8 | Speedlite 600ex-rt
Website Flickr
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Jimmy,

Als eerst vind ik wel dat als je in de showcase je foto's plaatst er uit moet zijn of je ze in kleur z/w of sepia laat zien.
Deze dubbele fotoseries kan je eigelijk (vind ik) alleen in de testcase kwijt.

#1+#2. Erg donker in Z/W. De kleuren versie is wat beter maar niet meer dan dat.
#3+#4. De Z/w/ is beter dan de kleur. Het is wel een drukke plaat geworden.
#5+#6. Nee deze mist zijn doel. er staat te veel op de foto wat om aandacht schreeuwt dat je eigenlijke onderwerp (de springende skater) weg valt. #5 is de mooiste.
#7+#8. Zie #5+#6. Nummer 8 vind ik hierbij de mooiste.

Mijn excuses als ik een beetje bot overkom, maar dit is nu eenmaal mijn mening over je foto's.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Supergave serie!
De ZW vind ik niet zo goed uit de verf komen.
De kleuren in foto 2, 5 en 8 zijn echt super!
Stoere platen 8) .
I'm not going to change my identity, to be perfect
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Je foto's ogen wat rommelig imho. Ik denk dat het mooier is als je door middel van belichting of scherptediepte je onderwerp er wat meer uit laat komen. Ik zie nu een groepje mensen en een persoon die skate. Dat groepje mensen eist veel te veel aandacht op.
De groenige omzetting vind ik niet zo mooi passen bij je serie, vraag me niet waarom, dan antwoord ik dat het mijn smaak niet is :P.
Ik vind je timing over het algemeen wel goed, de actie is duidelijk zichtbaar.

Hopelijk kun je er wat mee, ik zou het nog eens gaan proberen, levert meestal veel betere foto's op dan een eerste sessie.
Groeten, Wardie!
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
JimmySX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 21:50
WoonplaatsCOLON Breukelen
CONTACTCOLON

JvdH schreefCOLONJimmy,

Als eerst vind ik wel dat als je in de showcase je foto's plaatst er uit moet zijn of je ze in kleur z/w of sepia laat zien.
Deze dubbele fotoseries kan je eigelijk (vind ik) alleen in de testcase kwijt.

#1+#2. Erg donker in Z/W. De kleuren versie is wat beter maar niet meer dan dat.
#3+#4. De Z/w/ is beter dan de kleur. Het is wel een drukke plaat geworden.
#5+#6. Nee deze mist zijn doel. er staat te veel op de foto wat om aandacht schreeuwt dat je eigenlijke onderwerp (de springende skater) weg valt. #5 is de mooiste.
#7+#8. Zie #5+#6. Nummer 8 vind ik hierbij de mooiste.

Mijn excuses als ik een beetje bot overkom, maar dit is nu eenmaal mijn mening over je foto's.
Nee joh totaal niet bot! Zou gek zijn als je je moet verdedigen omdat je een mening hebt toch! :lol:

Bedankt voor je commentaar op de foto's en idd was ik nog in twijfel waar ik ze moest plaatsen.

@Lina: Thanks voor je comment. Idd de Z/w blijven twijfelachtig 8)
Canon 70D | EFS 18-135 | EFS 10-18 | EF 50 1.8 | Speedlite 600ex-rt
Website Flickr
Gebruikers-avatar
JimmySX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 21:50
WoonplaatsCOLON Breukelen
CONTACTCOLON

Wardie schreefCOLONJe foto's ogen wat rommelig imho. Ik denk dat het mooier is als je door middel van belichting of scherptediepte je onderwerp er wat meer uit laat komen. Ik zie nu een groepje mensen en een persoon die skate. Dat groepje mensen eist veel te veel aandacht op.
De groenige omzetting vind ik niet zo mooi passen bij je serie, vraag me niet waarom, dan antwoord ik dat het mijn smaak niet is :P.
Ik vind je timing over het algemeen wel goed, de actie is duidelijk zichtbaar.

Hopelijk kun je er wat mee, ik zou het nog eens gaan proberen, levert meestal veel betere foto's op dan een eerste sessie.
Groeten, Wardie!
Thx kerel, ik snap wat je zegt idd. Ik had idd zelf gezien dat ik iets meer de focus had kunnen leggen op alleen de skater ipv de 'hangjongeren' er omheen. Goed punt voor de volgende keer!.
Is trouwens wel een aanrader hoor, die jongens vinden het geen punt als je daar loopt te knippen.

Thanks again! :lol:
Canon 70D | EFS 18-135 | EFS 10-18 | EF 50 1.8 | Speedlite 600ex-rt
Website Flickr
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Tja, of ze nu perfekt zijn of niet, vind ik hier niet van belang.
De foto's zijn scherp, en dan kun je discussieren of een kleine DOF mooier is.

Show- of testcase? Hmmm..., ik zie het probleem niet. Plaats lekker je kleur en zwart-wit, en dan beslist de kijker zelf wat hij het mooiste vind.

Wat voor mij telt is dat dit lifestyleplaten zijn, foto's uit het dagelijks leven, en als ik ze bekijk krijg ik een goede indruk hoe zo'n bijeenkomst van een paar skaters eruitziet. Je hebt de sfeer goed vastgelegd en dat spreekt mij wel aan.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Ik vind foto 2 een heerlijk sfeer hebben en de kleuromzetting van foto 5 en 8 vind ik ook erg mooi om te zien!

ik vind het een hele leuke serie, niet te druk ofzo, vind ze erh leuk en prettig om naar te kijken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar