Trouwen, bedankkaart

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
martijnb
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2006 16:52
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Hallo,

Eindelijk mijn eerste trouwerij gedaan. De vele tips van het forum hebben geholpen, al heb ik nog veel te leren..

Anyways, er is een bedankkaartje nodig. Ik heb onderstaande 'kaart' gemaakt.

Twee dingen;

1: Wat kan er beter?
2: Weet iemand een tutorial om ingekerfde letters te maken? met bijpassend lettertype? (tis niet dat ik lui ben, maar opnieuw het wiel uitvinden is zinloos)

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=118343[/img]
www.martijndebie.nl
Gebruikers-avatar
E.Dirks
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 389
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 18:01
WoonplaatsCOLON BrouwHuis.
CONTACTCOLON

Ik vind hem zeer zeker goed.
Mooi kleur voorop, zwart/wit de balk en achtergrond.... mooi.

Wat betreft je tekst kan ik begrijpen dat je dat ingekerfd wilt hebben, maar daar kan ik je helaas niet bij helpen.

succes :wink:
[b]Konnichiwa, Eric[/b]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik ben niet zo'n enorme fan van gedeeltelijk gedesataureerde foto's, maar zou het misschien een idee zijn om ook de brugleuning in kleur te houden?
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Voor wat betreft de desaturatie sluit ik me aan bij Martin. Verder zou ik hem links een stuk afsnijden, want dat is fotografisch volkomen nutteloze ruimte; geen kijkruimte, geen visuele informatie, helemaal niets. Maarja, dan past je tekst niet meer.

Inkerven: ik denk dat je al een heel eind bij dat effect komt door de letters bruin te maken en wat lichte donkerbruine schaduw toe te voegen.
Gebruikers-avatar
Thavipa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2007 17:51

Ton Canon schreefCOLONVoor wat betreft de desaturatie sluit ik me aan bij Martin. Verder zou ik hem links een stuk afsnijden, want dat is fotografisch volkomen nutteloze ruimte; geen kijkruimte, geen visuele informatie, helemaal niets. Maarja, dan past je tekst niet meer.

Inkerven: ik denk dat je al een heel eind bij dat effect komt door de letters bruin te maken en wat lichte donkerbruine schaduw toe te voegen.
Juist geen schaduw áchter de letters... maar ín de letters.

@Martijnb, gebruik je photoshop? Dan kun je eens spelen met de 'innershadow' en een ietwat donkere 'outerglow' (niet te veel hoor!).

Ik denk dat je dan al een eind kan komen.
Canon EOS 40D | Tamron 17-50 | Sigma 70mm Macro | Speedlight 430ex II | Man-frotto statief
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Thavipa schreefCOLONJuist geen schaduw áchter de letters... maar ín de letters.
Met toevoegen bedoelde ik uiteraard in de letters (zoals het licht valt bij inkervingen). Maar je hebt volkomen gelijk met je aanvulling; die is duidelijker.
Gebruikers-avatar
martijnb
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2006 16:52
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Dank voor de reacties. Ik ben nog aan het spelen. De letters heb ik een mooie uitwerking van gevonden.

Het gedeelte links is weg, moet een vierkante kaart worden.

Als ie klaar is, laat ik de einduitwerking zien.
www.martijndebie.nl
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Ik vind het een leuke foto!
Maar ik zou hem echt helemaal in kleur of helemaal in zw doen!

:)
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
andrevdvries
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 09:11
WoonplaatsCOLON Bedum (gr.)

Als je die tekst daar houd zou ik het wat opvallender doen want ik vind het niet zo goed opvallen, helemaal als je het uitprint
[size=75]450D BG-E5 18-55mm IS 55-250mm IS 430EX ll[/size]
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

In fotoshop moet je de tekst gewoon een effect meegeven. Bevel en emboss is jouw ding als je wil inkerven. Beetje spelen met de waarden en vooral niet vergeten om ook de fill op 0% te zetten. Op die manier heb je enkel de omlijning ingekerfd...

Leuke kaart wel!
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar