Rondje Veluwse hei

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
~Fotograag~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 11:39

Na het struinen door de bossen, er gelijk ook maar een rondje op de hei tegenaan gegooid.
De runderen die hier lopen maken het landschap een beetje 'safari-achtig', maar dan op z'n Hollands :D natuurlijk!


#1

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=118198[/img]


#2

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=118195[/img]


#3

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=118196[/img]


#4

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=118197[/img]
[color=#3399FF][i]Life is like a camera: simply focus on the important things.[/i][/color]
[color=#3399FF][i]Scrapbooking fills my days - not to mention my living room, bedroom, and closets![/i][/color]
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Nou deze serie mag er ook zijn. Het enige puntje waar ik je op kan wijzen is dat foto 1 en 4 wat centraal zijn. Maar het is een mooie serie om naar te kijken.

Gr. Chris
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Mooie serie weer, maar ik ben zelf niet zo'n fan van zulke luchten. Niet dat daar veel aan te doen valt natuurlijk op dat moment :-)
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Inderdaad erg mooie serie Carla. en ja die luchten ik vind ze ook een beetje uitgebeten

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

prachtige serie, idd jammer van de luchten (grijsfiltertje kopen?).
Ik zit daar namelijk ook over te denken, heb heel vaak dit probleem met die luchten.
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
ENJOY
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 531
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2008 17:46
WoonplaatsCOLON Akersloot

Leuke mooie serie, weer eens wat anders als schapen met een
schaapherder. Al blijft dat ook leuk. :D

Esther
zimple
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 809
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2005 21:17
WoonplaatsCOLON Drenthe

Mooie omgeving zeg. Waar is dit gebied als ik vragen mag? Ik vind de felle lichten (luchten) niet storend maar een bepaalde sfeer in je foto's geven.

Mooi!
[size=75]EOS 40D | Canon 50mm 1.8 | Sigma 17-70mm f2.8-4.5 DC[/size]

[url=http://getfirefox.com/Reloaded/][img]http://www.mozilla.org/products/firefox/buttons/firefox_80x15.png[/img][/url]
Gebruikers-avatar
Sidonia
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2008 19:07
WoonplaatsCOLON Workum
CONTACTCOLON

Mooie serie...

Ondanks dat de koe een beetje centraal staat vind ik foto 1 de mooiste foto :D
"Niet geschoten is altijd mis!"

EOS 50D | EF-S 17-55 mm IS | EF 70-200mm f/4 L IS USM | Soligor 1.4x DG Pro TC | Speedlite 430 EXII | Canon Powershot A570IS.
Tevens Photoshopper...en kattengek!
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Foto 2 vind ik de mooiste. Hier heb je de sfeer / het licht, de ruimte en je onderwerp het best gecombineerd.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
Gebruikers-avatar
~Fotograag~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 11:39

Allemaal bedankt, ik ben zelf ook meer van de blauwe luchten (liefst a-la- "fuji-color") :D
Ik had wel een blauwe lucht besteld, maar ik kon hem niet vinden...
Mijn polarisatiefilter werkte blijkbaar niet afdoende.

Helpt in zo'n geval een grijsfilter dan wel? (klinkt nl. niet erg logisch grijs over grijs, wordt dat blauw?) Hoop niet dat ik nu iets heel stoms zeg....?
BraCom schreefCOLON(grijsfiltertje kopen?)
Ja, jammer van die centrale koeien, maar ik moest snel zijn want ze kregen opeens allemaal haast, en ze wilde niet eens op m'n compositie wachten.... :shock:
[color=#3399FF][i]Life is like a camera: simply focus on the important things.[/i][/color]
[color=#3399FF][i]Scrapbooking fills my days - not to mention my living room, bedroom, and closets![/i][/color]
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Persoonlijk denk ik dat voorkomen beter is als genezen. Als je bij het maken van je compositie er al rekening mee houdt dat de lucht (door bijv. de saaiheid van het weer) weinig aan de foto toevoegt dan kan je de lucht beter niet in de foto opnemen.

Bij dit type weer ben ik er niet zeker van of het gebruik van een grijsfilter je betere foto's zou opleveren omdat ik denk dat je met je foto's toch al dicht bij de werkelijkheid zit qua weergave van de op dat moment heersende omstandigheden.

De filters worden juist gebruikt om te benaderen wat je met je eigen ogen ziet maar wat de camera niet voor je op die manier kan vastleggen vanwege de enorme belichtingsverschillen tussen lucht en ondergrond. M.a.w de camera kan bijv. wel het land / bos / strand goed belichten, maar dan kan de lucht overbelicht raken, met een Gradual Gray filter kan je de lucht met bijv. 1 of meerdere stops corrigeren.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Een goede serie!

Ook voor mij storen de uitgebeten luchten wel iets maar dan alleen als ze helemaal uitgebeten zijn zoals bijvoorbeeld in foto 3.

Bram bedoelt wellicht een verlopend grijsfilter. Dit betekent niet dat je een grijstoning krijgt maar dat de lucht voor een x-aantal stops tegengehouden wordt zodat de totale belichting (lucht,ondergrond) van de foto meer met elkaar in overstemming komen en overbelichte luchten worden voorkomen.
En als de lucht goed belicht zou zijn hoeft dit niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat deze ook blauw is.

En voor de rest sluit ik me aan bij mijn voorganger. :)

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Gebruikers-avatar
~Fotograag~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 11:39

zimple schreefCOLONWaar is dit gebied als ik vragen mag?
Ja dat mag! :D
Het is in Ermelo (tevens waterwinningsgebied). Het terrein is erg uitgestrekt. Je kunt er uren wandelen zonder ook maar een rund te zien.
Een erg mooi en heel rustig natuurgebied.

Groetjes,
Carla
[color=#3399FF][i]Life is like a camera: simply focus on the important things.[/i][/color]
[color=#3399FF][i]Scrapbooking fills my days - not to mention my living room, bedroom, and closets![/i][/color]
Gebruikers-avatar
~Fotograag~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 11:39

Bedankt voor de uitleg van grijsfilters, wist ik niet!
Aangezien de komende tijd de lucht waarschijnlijk niet meer zo fris en fruitig zal zijn, zal ik er eens naar kijken!

Groetjes,
Carla
[color=#3399FF][i]Life is like a camera: simply focus on the important things.[/i][/color]
[color=#3399FF][i]Scrapbooking fills my days - not to mention my living room, bedroom, and closets![/i][/color]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar