Hulp bij aanschaf studio!

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hallo,

Ik heb de smaak te pakken van studio fotografie!
Maar ik moet nog studio apparatuur aanschafen!
Nu is mijn vraag of jullie tips en tools voor mij hebben
zoals: waar ik op moet letten, of ik het ergens meschien goedkopper kan hallen!
Mijn budget is +- 600 euro en ik wil graag minimaal achrgrond systeem met een rol zwart en een rol wit en minimaal 2lampen met softboxen!

alfast bedankt voor de tips en tools!
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Neem eens een kijkje bij www.prostudio.nl van Cor hier op het forum
Die heeft spul van linkstar en het bevalt mijzelf prima en daarbij krijg je van Cor prima uitleg als je vragen hebt wat ook wel prettig is.

gr. patricia
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Hey, een plaatsgenoot!
Anyway: ik heb bij fotosg een aantal studio accessiores gekocht.

Vwb installatie moet je je vooraf afvragen of je een 220v of accu installatie wil. Daarnaast is de kracht die je nodig hebt afhankelijk van de ruimte. Kun je daar wat meer over vertellen?

Achtergrondsystemen zijn niet het meest spannend, de meeste kunnen meerdere rollen tegelijkertijd aan en zijn of handmatig of electrisch.

Edit: het topic is in de categorie mensen geplaatst, is niet echt van toepassing.
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

jivecar schreefCOLONHey, een plaatsgenoot!
Anyway: ik heb bij fotosg een aantal studio accessiores gekocht.

Vwb installatie moet je je vooraf afvragen of je een 220v of accu installatie wil. Daarnaast is de kracht die je nodig hebt afhankelijk van de ruimte. Kun je daar wat meer over vertellen?

Achtergrondsystemen zijn niet het meest spannend, de meeste kunnen meerdere rollen tegelijkertijd aan en zijn of handmatig of electrisch.

Edit: het topic is in de categorie mensen geplaatst, is niet echt van toepassing.
Hey intressant dat je ook uit etten-leur komt! misschien x afspreken?
ik wil begin met 220v
De kamer waar ik wil gaan schieten is niet zo heel erg groot dus ik dacht zelf aan een 200

achtergrond wil ik er wel bij kopen en dan minimaal zwart en wit!

ik kon zo niet ff zien waar ik deze topic onder kon plaatzen dus heb ik het maar hier gedaan mis iemand een idee waar het wel onder valt
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

zou zeggen kom eens langs dan kan ik je laten zien wat je voor dit bedrag kunt kopen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Closeshooter schreefCOLONzou zeggen kom eens langs dan kan ik je laten zien wat je voor dit bedrag kunt kopen.
ik wil gerust langs komen ik heb vandaag tijd van af 15:00
en morgen kan ik ook heel de dag,
En waar is dat waar ik langs mag/kan komen?
Jeroen*meg2
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 638
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 19:44
WoonplaatsCOLON Hoeven
CONTACTCOLON

Zullen we er een leuke avond van maken :D
Fotografie: [url]http://www.jvfotografie.eu[/url]
Auto: [url]http://www.5cabrio.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Ik geef alleen maar gratis workshops :wink: , maar ik kan nu niet gelijk, ik moet (mag) aankomende week op vakantie, dus zal even moeten wachten.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Closeshooter schreefCOLONIk geef alleen maar gratis workshops :wink: , maar ik kan nu niet gelijk, ik moet (mag) aankomende week op vakantie, dus zal even moeten wachten.
Oke na dan geniet maar lkkr van de vakantie,
en zet mij maar alfast op de lijst voor de eerst best volgende :P
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ok, bij deze geef ik een workshop natuurfotografie, modelfotografie kan ik alleen maar een demostratie geven, weet daar zelf nog te weinig van,
maar om je alvast een eindje op weg te helpen :

kijk een s bij falcon Eyes, de GE serie is erg goed (heb ik zelf ook) en qua kosten zit deze rond de 450 Euro voor 2 x 300 Watt koppen, 2 x statief en 2 maal softbox, daarbij een achtergrondsysteem van om en nabij 100Euro, alleen de rollen heb je de keus uit 135 (te smal) en 272 (te breed) kosten respectievelijk 39 of 59 Euro, daarbij nog een trigger hetzj infrarood (25,-) of radio (50,-), met dit alles kun je al aan de slag.

Qua kosten zit je dan ietwat erboven, maar je kunt ook beginnen met alleen de koppen en een trigger, achtergronden zijn ook te maken van stof, dekentjes, rolgordijnen etc.. , vandaaruit langzaam maar zeker wat uitbreiden.
Fotograferen is kijken niet klikken.
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Dimitri schreefCOLON Hey intressant dat je ook uit etten-leur komt! misschien x afspreken?
Lijkt me gezellig!
Dimitri schreefCOLON ik wil begin met 220v
De kamer waar ik wil gaan schieten is niet zo heel erg groot dus ik dacht zelf aan een 200........
Waar ik op zou letten is of het vermogen traploos instelbaar is.

Qua achtergronden kan idd ook met doeken worden gewerkt. In m'n low-end flitsinstallatie (2x 580EX'en) werk ik ook met losse doeken. Maar moet nog behoorlijk wat leren.
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Wat dacht je voor deze flitsset 300w/sec en kost je eur. 399,-

Of met iets meer vermogen en een iets duurdere serie en 400 watt/sec kan je deze flitsset overwegen. Kost je eur. 575,-

En voor een kleine 200 euro heb je dit achtergrondsysteem

Materiaal van Cor van Dijk werkt echt heel erg goed. Ben een keer in zijn studio geweest en heb echt een goed gevoel (en goede resultaten) met zijn apparatuur.

Je windt er geen doekjes om Dimitri, lekker de smaak te pakken zo lijkt wel.

Groet,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik heb zelf ook de 400 Ws set die Edwin noemt hierboven, een fijne flitser. Maar dat achtergrondsysteempje zou ik even goed bij nadenken! 1.35 is smal, voor 1 persoon portret goed te doen, maar fullbody wordt al lastig met weinig bewegingsvrijheid (denk aan armen die, als ze opzij staan, buiten de rol komen!). En meerdere personen zal zeker niet lukken.
Indien mogelijk zou ik toch voor de andere standaard-maat papier gaan, 2,72 m breed. In mijn woonkamer ging dat nog net. Nu heb ik dat probleem niet meer met die fijne grote studio, maar nu is 2.72 me vaak alweer te smal!

Succes met je keuzes, je begint aan een erg leuke hobby!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar