Dorpsplein

Zet hier je (zwaar) bewerkte foto's neer. Hier komen dus geen ungeprocessde foto's maar alleen gefilterde foto's.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Edzart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2005 23:06
WoonplaatsCOLON Zwolle

Hier zitten de mannen van het dorp nog bij elkaar om de voorbije dag te bespreken.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=117318[/img]
[size=75]Canon EOS Digital Rebel, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 kitlens, Sigma 55-200 F4-5.6, Sigma EF-500 DG SUPER EO-ETTL[/size]
frankts
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2008 22:08
WoonplaatsCOLON Diepenveen
CONTACTCOLON

Edzart,

Qua compositie vindt de foto niet veel hebben. Er is niet veel om naar te kijken. De mannen doen niets en stralen ook niet veel uit.

De hond vindt ik nog wel leuk :)

De foto zelf is ook onscherp.

Frank
EOS 400 - Sigma 18-125 - Canon 100-300
Gebruikers-avatar
*geronimo*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2008 16:06
WoonplaatsCOLON Coevorden

frankts schreefCOLONEdzart,

Qua compositie vindt de foto niet veel hebben. Er is niet veel om naar te kijken. De mannen doen niets en stralen ook niet veel uit.

De hond vindt ik nog wel leuk :)

De foto zelf is ook onscherp.

Frank
Dat deze foto onscherp is komt omdat hij bewerkt is na volgens mij een schilderij ;) ;)
[Canon EOS 400D + Canon EF-S 18-55 IS +Canon EF-S 70-300mm 1:4-5.6 IS USM en EF100mm f/2.8 MACRO USM]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Misschien kun je door met wat vignetjes te spelen de aandacht op een element in de plaat vestigen,
Verder zit er erg veel ruis in de donkerpartijen
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Edzart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2005 23:06
WoonplaatsCOLON Zwolle

Het origineel van deze plaat is inderdaad een onscherpe foto, die in de schemering genomen was; in mijn ogen een vlakke plaat. Door de schilderijbewerking en het meer uitlichten van de voorgrond en de mannen probeerde ik de geproefde sfeer beter tot uitdrukking te brengen. De rommelige achtergrond (auto's, fietsen zijn wat donkerder gemaakt, de lantaarns o.a. lichter.
Het was een mooie verzameling karakters (zeemansmuts, blauwe klompen) die op zaterdagavond in een goeddeels verlaten dorp op een pleintje "rondhingen".
[size=75]Canon EOS Digital Rebel, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 kitlens, Sigma 55-200 F4-5.6, Sigma EF-500 DG SUPER EO-ETTL[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar