wie kan mij helpen met een keuze

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
zandhoen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 13:13
WoonplaatsCOLON Eindhoven city

Tot alle tevredenheid werkte ik met mijn iijama vision master pro 413. Echter de laatste paar dagen begint het beeld regelmatig aan de zijkant te trillen. Ik denk dat het dus binnen kort is afgelopen met de monitor en dus alvast een beetje aan het orienteren, echter een crt kom je niet meer tegen. Nu heb ik mede dankzij dit forum mijn oog laten vallen op een 3 tal monitoren. Te weten een Eizo S2431w, Samsung syncmaster 245T en een Dell 2408WFP. Ik weet dat, als ik het goed heb tenminste dat ze allen gebruik maken van een S-Pva scherm. Qua specificaties komen aardig bij elkaar in de buurt. De Dell en Eizo zelfs met de prijs 796 en 779 euro, alleen de Samsung kost minder namelijk 651 euro. Ik zelf wil de monitor gebruiken voor foto en videobewerking en de kinderen willen nog steeds een spel kunnen spelen.
Nu is mijn vraag, wat kunnen jullie mij adviseren en waarom.
Canon eos7d + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS, Canon EF 50/1.8 II, 420 ex flitser
en een setje tussenringen
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik heb een Samsung 2253LW gekozen voor 235 euro bij Informatique.nl

Dit is de opvolger van de 226BW die in drie verschillende versies voorkwam. 2 Slechte en een goede. Ik weet het, het zijn geen high end monitoren maar hij komt erg goed uit de bus en heeft een Refreshrate van 2Ms, geen Ghosting, een Fijn groot 22'' breedbeeld scherm en is goed te calibreren met de Spyder Pro. Voor Games is hij dus goed en voor fotografie ben ik nog niet tegen problemen aangelopen. Dus als je een professioneel scherm wilt dan moet je idd diep in de buidel tasten maar met een gecalibreerd goed scherm kom je ook heeeeeeeeeeeeeel erg ver.

De 22" is in feite net zo hoog als mijn voorganger van 2 maanden geleden een 17" Iiyama. Het beeld is eigenlijk gewoon breder geworden en dat is voor PS en LR erg prettig. Want de foto kan nu nog steeds in een groot 3:2 weer gegeven worden en daarnaast dan alsnog de tools.

Op mijn 17" 4:3 scherm werden de foto's kleiner en moet je dus meer vergroten voor correcties.

Het is dus aan jou om te kiezen voor een pro scherm die 2 a 3 keer zo duur is of een goed scherm van 250 euro.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Hé, ik heb een Vision Master 400 en die is ook erg toe aan vervanging, maar de keuze maken is lastig.

Refreshrate is m.i. tegenwoordig de grootste onzin bij beeldschermen. Tenzij je een hele erge spelletjes fanaat bent, is alles beneden 8ms ruim voldoende (en als je een spelletjes fanaat bent moet je een console kopen!).

Het grote nadeel van alle TN schermen is de kleurweergave en de kijkhoek. Dat is de laatste jaren wel beter geworden, maar als je een beetje goede weergave wilt hebben is een S-PVA scherm vele malen beter.

De Eizo schijnt echt beter te zijn dan de rest, maar alle drie de schermen zijn gewoonweg goed. Maar om je keus helemaal eenvoudig te maken, wat dacht je van de Hyundai W241: http://www.prad.de/new/monitore/test/20 ... w241d.html, volgens Kieskeurig te verkrijgen vanaf €435,--. Ik zelf overweeg overigens de 22" versie van de Eizo.

Ik vind het kiezen van een monitor ontzettend moeilijk en er is geen enkele monitor die ik veel beter vind dan de andere. Ik wens je daarom heel erg veel succes bij het vinden van jouw ideale monitor - ik ben er nog niet helemaal uit :cry:
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

addy101 schreefCOLONRefreshrate is m.i. tegenwoordig de grootste onzin bij beeldschermen. Tenzij je een hele erge spelletjes fanaat bent, is alles beneden 8ms ruim voldoende (en als je een spelletjes fanaat bent moet je een console kopen!).
Qua fotografie heb je een beetje gelijk maar zelfs video op 5Ms is niet mooi zeg maar wat half nederland heeft met HD ready en 5Ms schermen te veel voor te weinig.

En voor spelletjes gebruik ik geen console, wel een PC met een Crossfire HD 4780 opstelling kan geen PS3, XBOX of WII tegenop. Maar dat is andere koek. :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar