EOS 5DmkII: 21MP and HD movies

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

BUTTON_POST_REPLY
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Tja... Je hebt ook wel gelijk. Ik heb tot nog toe alleen printjes op A4-formaat gemaakt van mijn vakantiefoto's van vorig jaar (gemaakt met een 300D) en was daar al tevreden over. En ik heb hier op het Internet nog maar heel erg weinig staan (komt nog wel).
Dus al met al, heb ik als amateur zijnde zo'n 5D of een 1D helemaal niet nodig. Maar sommige mensen zijn, erg vervelend, perfectionisten. En dan wil je toch het beste wat je kunt/wilt betalen.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Zephod
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2007 17:10

Dat zeg ik niet, heb namelijk zelf een 5D :D Maar ik denk wel dat je met zo'n 12MP er eigenlijk wel bent voor amateur doeleinden. Ik heb een 300D gehad en dat was toch wel een erg grote en lekkere stap naar de 5D. Het is in mijn ogen meer de stap die nu gezet wordt: 15MP op de 50D en 21 op de 5DII... Dan zit je op de grens wat nog kan en wat je ook nodig hebt, en als je echt kritisch nu al primes nodig hebt op een 5DII, wil ik niet weten wat de opvolgers gaan uitspoken... Aub: nog betere hoge ISO's, meer dynamisch bereik (16 bit?) en laat de resolutie maar... die hoeft wat mij betreft niet meer hoger.

Gewoon lekker sparen voor die 5D(II) en genieten als je 'm hebt... feitelijk zal je met zo'n camera heel lang toekunnen. Was voor mij namelijk de reden om de sprong te maken naar de 5D (en ook FF omdat ik eigenlijk nooit anders had geschoten, behalve dan met de 300D). En... een hobby mag wat kosten ;)
See you on the dark side of the moon
Nestos
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2007 23:04

drikj schreefCOLONTja... Je hebt ook wel gelijk. Ik heb tot nog toe alleen printjes op A4-formaat gemaakt van mijn vakantiefoto's van vorig jaar (gemaakt met een 300D) en was daar al tevreden over. En ik heb hier op het Internet nog maar heel erg weinig staan (komt nog wel).
Dus al met al, heb ik als amateur zijnde zo'n 5D of een 1D helemaal niet nodig. Maar sommige mensen zijn, erg vervelend, perfectionisten. En dan wil je toch het beste wat je kunt/wilt betalen.

Groeten,
Hendrik
Zo heb ik ook lang gedacht. Maar voor mij was de stap van 350D naar 30D een reuze: als sportfoto-amateur was de 30D een verademing boven de trage 350D, en slechts 3fps. Als velen lang uitgekeken naar de 5D-mk2, omdat ik ook wensen heb in slecht licht situaties. Een van de specs van de 5Dmk2 is al een reden deze niet te gaan kopen, ook al had ik het geld er al voor klaar liggen. nog geen 4fps!!! Dat is volgens mij bewust gedaan om die 1D niet uit de mark te prijzen. En wat moet ik in *&^% naam met een film functie?! De logge 1D is voor mij geen optie (ook financieel een beetje te) dus helaas pindakaas. Ik ga mijn centen steken in de vervanging van mijn 70-200f4L naar een 2.8IS denk ik
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

En wat moet ik in *&^% naam met een film functie?!
30FPS ? Wat wil een mens nog meer :wink:

Ik snap die teleurstelling niet. Als je een razendsnelle sportcam wil, dan koop je toch een 1D-MKIII (oops, heb je post niet goed gelezen !) ? Heb je ook nog eens de bijbehorende AF. Veel mensen lijken teleurgesteld omdat ze verwacht hadden dat de camera een soort alles in 1 pakket zou worden. Razendsnel, giga resolutie, waterdicht, fantastische beeldkwaliteit, extreem hoge ISO`s, o ja, en niet duurder dan de 40D :roll:

Canon heeft een uitstekende line up, voor elk wat wils :wink: Dit is een uitstekende opvolger voor de 5D. Precies wat je van een 5D-MKII mag verwachten.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

SanderL schreefCOLONCanon heeft een uitstekende line up, voor elk wat wils :wink: Dit is een uitstekende opvolger voor de 5D. Precies wat je van een 5D-MKII mag verwachten.
Amen. :mrgreen:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

@Nestos

Ik wil de 1d zeker niet als log betitelen, echter weet je dat pas als je er mee gewerkt hebt :wink:
Ik weet niet of je ook met een grip werkt, maar als je eenmaal een 1d hebt vastgehouden dan vindt je een losse grip met lichte speling maar behelpen en bovendien is die combinatie even groot maar geeft lang niet zo'n degelijk gevoel.

Verder totaal geen afbreuk om andere spullen hoor, ben ook zo begonnen maar praten over wat je niet kent of kan bereiken is zo 1995.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
soundbarrier
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2008 17:33

SanderL schreefCOLON
Canon heeft een uitstekende line up, voor elk wat wils :wink: Dit is een uitstekende opvolger voor de 5D. Precies wat je van een 5D-MKII mag verwachten.
Behalve dan de overkill aan pixels welke je (waarschijnlijk) niet verzilverd omdat de lenzen het niet aan kunnen??. Wat de film mogelijkheden betreft vraag ik me af wat je ermee kunt. Hier zal de (beperkte) geheugencapaciteit wel een bottleneck vormen. Ziet iemand nog andere redenen om over te stappen van mk1 naar mk2?
2x 5DII, 15/2.8, 24/1.4, 24-70/2.8, 70-200/2.8, 300/2.8 en 500/4.0 etc.
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Welke overkill? De pixeldichtheid is hetzelfde als 8MP op een aps-c sensor (even snel gerekend) De 50D is wat anders.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

soundbarrier schreefCOLONZiet iemand nog andere redenen om over te stappen van mk1 naar mk2?
Redenen zat, zeker als ik 'm ook nog professioneel zou gebruiken. De stof-schudder, auto ISO, AF bijstellingen, grotere viewfinder, live view, silent mode, infrarood port, deels waterbestendigheid en nog een hele hand vol kleine goodies maken het leven een stuk makkelijker in de dagelijkse praktijk. Daarnaast is voor bijvoorbeeld een trouwfotograaf de mogelijkheid om kleine filmpjes te kunnen maken super. Het is dat ik al twee bruikbare digitale spiegelreflexen heb (plus nog een handvol analoge toestellen) maar anders wist ik 't wel!

Korte filmpjes tot 12 minuten... da's echt meer dan zat voor de meeste registraties...
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Vergeet ook die hele stop verbetering in ruis niet t.o.v. de 1Ds3! (zonder ruisreductie) Het is tamelijk belachelijk dat de kwaliteiten van een dergelijke camera, voor die prijs, bij voorbaat in twijfel worden getrokken. De beeldkwaliteit staat op eenzaam hoog niveau. Daar hoor je bijna niemand over...
Als ik geen snelle acties zou willen doen (roofvogels in de aanval ed.) dan zou ik het wel weten.

Gr,

Bas
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

soundbarrier schreefCOLONBehalve dan de overkill aan pixels welke je (waarschijnlijk) niet verzilverd omdat de lenzen het niet aan kunnen??. Wat de film mogelijkheden betreft vraag ik me af wat je ermee kunt. Hier zal de (beperkte) geheugencapaciteit wel een bottleneck vormen. Ziet iemand nog andere redenen om over te stappen van mk1 naar mk2?
En ik vraag me af of je de realease-sites en technische specificaties heb gelezen van de mk-II

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Het is wel een gemiste kans om de 5d niet uit te rusten met een intern geheugen of een extra slot voor filmpjes bijv sd zodat je daar appart geheugen voor hebt. Fotograferen blijft toch de hoofdtaak.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
awillighagen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2007 23:40
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Nature Reflections schreefCOLON Als ik geen snelle acties zou willen doen (roofvogels in de aanval ed.) dan zou ik het wel weten.

Gr,

Bas
Kan iemand mij als leek uitleggen waarom dit met een 5D mkII een probleem zou zijn.
Canon EOS 30D Body - Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM - Canon EF 70-200 f4L IS USM - Canon Speedlite 430EX - Lowepro SlingShot 300
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik niet, en ik ben neit echt meer een leek te noemen.
:lol:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

awillighagen schreefCOLON
Nature Reflections schreefCOLON Als ik geen snelle acties zou willen doen (roofvogels in de aanval ed.) dan zou ik het wel weten.

Gr,

Bas
Kan iemand mij als leek uitleggen waarom dit met een 5D mkII een probleem zou zijn.
Indien deze camera het redt met het bijhouden van de snelheid, mag het geen probleem zijn. Dat weten we immers nog niet. Wat ik een proleem vind is dat je slechts beschikking hebt over enkele AF-punten op m.i. de verkeerde plaats. Maar, ik ben verpest door het AF-systeem van een 1D2 8) Die blijft plakken, wat je ook doet.

Gr,

Bas
soundbarrier
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2008 17:33

Nature Reflections schreefCOLONDe beeldkwaliteit staat op eenzaam hoog niveau. Daar hoor je bijna niemand over...
musicjohn schreefCOLONEn ik vraag me af of je de realease-sites en technische specificaties heb gelezen van de mk-II
De cijfers zeggen me op zich niet al te veel, het gaat om de echte performance. Zijn er al tests bekend waaruit dit blijkt en zoja hoe verhoudt dit zich tot de mkI ??
2x 5DII, 15/2.8, 24/1.4, 24-70/2.8, 70-200/2.8, 300/2.8 en 500/4.0 etc.
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Nature Reflections schreef:
De beeldkwaliteit staat op eenzaam hoog niveau. Daar hoor je bijna niemand over...
Vooralsnog zijn de eerste sample foto`s behoorlijk soft... Ik ben zeer benieuwd naar de eerste goede reviews.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Voorbeelden: http://www.dpreview.com/news/0809/08092 ... allery.asp
Je weet neit wat je ziet als je deze opnamen voorziet van een beetje USM en de kleuren enigszins opleukt.
(Ik wil/mag het niet laten zien i.v.m. Dpreview's copyright)

De 5DII is voor mij een winner, zeker wat betreft de subtiele kleuren.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

SanderL schreefCOLON
Nature Reflections schreef:
De beeldkwaliteit staat op eenzaam hoog niveau. Daar hoor je bijna niemand over...
Vooralsnog zijn de eerste sample foto`s behoorlijk soft... Ik ben zeer benieuwd naar de eerste goede reviews.
De samples op Dpreview zijn idd erg soft. Deze zijn in jpeg geschoten, waarvan sommigen wel erg slecht zijn gemaakt, lijkt het.

Dit is betere info: http://www.juzaforum.com/forum-en/viewt ... &sk=t&sd=a

Hij ziet geen verschil in RAW met zijn 1Ds3, zie hier: http://www.juzaforum.com/forum-en/viewt ... a&start=60

Gr,

Bas
Laatst gewijzigd door 1 op Bas Breetveld, in totaal 20 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar