Aanschaffen Canon EOS 300D Digital Rebel in US voor $ 675,-

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
MartinS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2005 20:11

Ik ga binnenkort een Canon EOS 300D Digital Rebel (body) aanschaffen in America, kost me ongeveer $ 675,= incl. BP-511 Battery pack.

In het verleden heb ik een goede zoomlens aangeschaft, TAMRON AF Aspherical LD 28-200 mm. Nu wil ik deze lens op de Rebel body plaatsen. M.a.w. ik hergebruik mijn 'oude' lens en bespaar dus geld.

Kan mij iemand vertellen of deze combinatie valide is?

Ik ben namelijk erg tevreden over mijn zoom-lens en zou het jammer vinden als het niet zou werken in het digitale tijdperk...

Bedankt voor de reactie(s)
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

MartinS schreefCOLON In het verleden heb ik een goede zoomlens aangeschaft, TAMRON AF Aspherical LD 28-200 mm. Nu wil ik deze lens op de Rebel body plaatsen. M.a.w. ik hergebruik mijn 'oude' lens en bespaar dus geld.

Kan mij iemand vertellen of deze combinatie valide is?
Dit is idd een valide combinatie, als vervanging van een weigerende Sigma-lens heb ik toevallig ook de Tamron AF Aspherical LD 28-200mm aangeschaft (2de hands in hele analoge set voor spotprijs), en de combinatie van 300D en de lens is prima.

Een stabiele, redelijk snelle lens, en scherpe plaatjes over het hele bereik. Let er wel op dat met de 1.6 factor van de camera je een 360mm lens hebt en fotograferen uit de hand is dan moeilijk, denk daarom aan een statief.

Ik zoek nog even een foto erbij om je te proberen overtuigen.

Misschien niet de sterkste foto (heb er nog niet heel veel mee geschoten) maar hoop je een beeld te geven wat ie doet als ie door en door nat is van de sneeuw :)

Afbeelding
klikken om te vergroten!

En eentje op volle zoombereik, ook nog niet al te best vind ik zelf:

Afbeelding
Klikken om te vergroten.
[color=silver]18-55[/color]
MartinS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2005 20:11

Manny schreefCOLON
MartinS schreefCOLON In het verleden heb ik een goede zoomlens aangeschaft, TAMRON AF Aspherical LD 28-200 mm. Nu wil ik deze lens op de Rebel body plaatsen. M.a.w. ik hergebruik mijn 'oude' lens en bespaar dus geld.

Kan mij iemand vertellen of deze combinatie valide is?
Dit is idd een valide combinatie, als vervanging van een weigerende Sigma-lens heb ik toevallig ook de Tamron AF Aspherical LD 28-200mm aangeschaft (2de hands in hele analoge set voor spotprijs), en de combinatie van 300D en de lens is prima.

Een stabiele, redelijk snelle lens, en scherpe plaatjes over het hele bereik. Let er wel op dat met de 1.6 factor van de camera je een 360mm lens hebt en fotograferen uit de hand is dan moeilijk, denk daarom aan een statief.

Ik zoek nog even een foto erbij om je te proberen overtuigen.

Misschien niet de sterkste foto (heb er nog niet heel veel mee geschoten) maar hoop je een beeld te geven wat ie doet als ie door en door nat is van de sneeuw :)

Afbeelding
klikken om te vergroten!

En eentje op volle zoombereik, ook nog niet al te best vind ik zelf:

Afbeelding
Klikken om te vergroten.
Bedankt voor je snelle reactie. Ik had het wel gedacht, upwards compatible enzo. Ik red me de komende tijd wel met die EOS Rebel.

Trouwens met die dollar koers op dit moment lach je toch iedereen uit!!!
1 Euro = $ 1,33
Toestel (body) incl. Battery pack excl. verzendkosten à $ 35,- betekent samen $ 705,- Dit komt overeen met: Euro 529,-
Hahahahhaa
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

MartinS schreefCOLON Trouwens met die dollar koers op dit moment lach je toch iedereen uit!!!
1 Euro = $ 1,33
Toestel (body) incl. Battery pack excl. verzendkosten à $ 35,- betekent samen $ 705,- Dit komt overeen met: Euro 529,-
Hahahahhaa
Heb je ook rekening gehouden met invoerrechten/douanekosten?? Die kunnen het aankopen uit Amerika toch minder aangenaam maken.
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Inderdaad. Hou rekening met douanerechten over je aankoop + verzendkosten en BTW over het totaal. Douanerechten zijn voor digitale camera's 0% en voor lenzen 6,7%. BTW is de gebruikelijke 19%.

Als ze de kit beschouwen als digitale camera (waarbij de lens tot de camera behoort), dan praat je dus over 529 + 0% = 529 + 19% = 629 Euro.

Nog steeds goedkoop, dat wel....

Groet,

Dirk-Jan
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Garantie ?

Ik kan me voorstellen dat Canon Nederland geen garantie geeft.
georg88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 23:37
WoonplaatsCOLON Sappemeer

Ja garantie, ik weet niet hoe dat precies zit maar ik heb toch het vermoeden dat Canon wel borg staat voor hun producten, waar dat dan ook op de wereld gekocht mag zijn. :roll:
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
Gebruikers-avatar
Pief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 506
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2005 23:35
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

Deze reactie kreeg ik van Canon op mijn vraag hoe zit met de garantie op een digitale camera gekocht in de VS:
"De garantie van een digitale camera aangekocht in Amerika is enkel geldig in Amerika. De garantie voor Canon produkten is continentaal, enkel voor analoge camera's is de garantie wereldwijd. Dus enkel indien u uw digitale camera aankoopt in Europa heeft u garantie in Nederland. Wel kan uw Digitale camera hersteld worden in Nederland indien er een defect optreedt maar dit tegen betaling. Ook dient u ook te betalen voor een eventuele nederlandstalige handleiding indien nodig".
Of dat ook van toepassing is op lenzen?? lijkt mij dus van wel... wereldwijde garantie geldt alleen voor analoge camera's..
[b]gr Pief[/b]
[size=75]EOS 1D mkIII ~ Peleng 8/3,5 ~ Sigma 24-75/2,8 ~ EF 50/1,8 ~ EF 70-200/2,8 L USM~EF 35-350/3,5-5,6L USM~Speedlite 380EX~Speedlite 430EX[/size]
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Voor zover ik weet hebben lenzen wel wereldwijde garantie. Ik heb dit destijds uitgezocht en er zat inderdaad een wereldwijd garantie kaartje bij.
Gebruikers-avatar
najtrebla
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2005 14:00
WoonplaatsCOLON Utereg

Misschien domme vraag, maar...

De 300 is in NL nu al voor 640 te koop (700 incl. kitlens), en de 350 start op 750 Eurootjes (body).
bron:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/ ... filter=All

Waarom zou je voor zulke kleine verschillen moeilijk doen? Ik heb ooit mijn A40 in Amerika gekocht trouwens. Zonder problemen, maar toen kocht ik 'm voor 200 Dollar (180Euro), terwijl de goedkoopste prijs in NL destijds 300 Euro was. Dat scheelt 40%, dan is het de moeite waard natuurlijk.

Dus kom: doe niet moeilijk, steun de Nederlandse economie, en bespaar je veel risico's met garantie en importkosten...

groet,
AJ
80D - 18-135 EFS nano-USM - Tamron 17-55 2.8 - Canon 50mm 1.8 - Canon 60mm 2.8 Macro EFS
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

Inderdaad. Hou rekening met douanerechten over je aankoop + verzendkosten en BTW over het totaal. Douanerechten zijn voor digitale camera's 0% en voor lenzen 6,7%. BTW is de gebruikelijke 19%
aankoopsprijs+verzendkosten+verzekering(?) en daar dan 19% over

bij Knijn is de 300D nu 675 (NL) of 639 (Engels) + 11,50 vernzendkosten onder rembours, en dan is hij met 2 dgn in huis :wink:
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

RenateG schreefCOLON aankoopsprijs+verzendkosten+verzekering(?) en daar dan 19% over

bij Knijn is de 300D nu 675 (NL) of 639 (Engels) + 11,50 vernzendkosten onder rembours, en dan is hij met 2 dgn in huis :wink:
Denk niet dat je hem daarvoor goedkoper uit Amerika kan halen...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
jurgendigitaal
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2005 08:36

Heb net mijn 300d kit uit duitsland binnen, voor 639 ex. 10 euro verzend..
Van de mediamarkt, kun je alleen online bestellen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar