Wandelen door Rotterdam . .

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
Daniel|leinaD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 496
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2007 19:22

~
Laatst gewijzigd door 1 op Daniel|leinaD, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Zo'n wandeling mag je vaker doen! 8)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Mirte
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2008 15:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Erg mooie serie van het (grotendeels) waterleven in Rotterdam!
Ik vind de borders wel erg groot, maar smaken verschillen!
Op zich wel een mooie border met dito lettertype en tekst die het onderwerp van de foto's goed weergeeft.
Jammer dat je border niet bij alle foto's even groot is (met name die van foto 6 vind ik wel errug groot/breed).

Kan bijna geen opbouwende kritiek bedenken, behalve dat ik de eerste foto wat krap gekaderd vind.
Bij die derde foto heb je een leuk moment te pakken met die zappelin. Misschien had je die ook nog kunnen maken met de Euromast in zijn geheel?!
Bij foto 6 vind ik het erg leuk dat het geel van de watertaxi terugkomt in de boot op de achtergrond.

Wat mij betreft gaat dit toch wel meer richting showcase dan testcase...
(maar wie ben ik!)
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

@ Daniel : Bedankt voor de complimenten en ja dat verscherpen moet ik gewoon mee blijven oefenen, dit is misschien de vierde keer ofzo dat ik iets plaats ben nog een beginner en moet hier gewoon veel mee oefenen, maar goed dat gaat allemaal goed komen met de tips van jullie ! !

@ Digilike: Bedankt voor de complimenten

@ Mirte: Bedankt voor de reactie, zie inderdaad dat de border bij 6 wat breder is, dat was absoluut niet de bedoeling :? Heb ik eigenlijk niet goed op gelet. En die eerste foto, ja die heb ik gewoon zo genomen zeg maar, vond het wel mooi om wat meer de details van de boot te tonen, met dat ROTTERDAM erbij dan een foto van de gehele boot en ja die euromast in zijn geheel had ook wel leuk geweest ja indd, goede tip voor volgende keer en of het een showcase is, ja dat moeten de moderators bepalen, ik ben een beginnend fotograaf en gaat mezelf dus niet in een showcase zetten :D
Wel erg bedankt voor de tot nu toe leuke reacties en heb er zeker alleen maar meer tips en motivatie uit gehaald voor de volgende keer. Ben sowieso van plan om een hele serie over Rotterdam te maken dus ja even wachten op mooi weer en dan lekker een dagje schieten ! !
Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Sorry hoor, maar die border leidt echt te veel de aandacht af van het plaatje. Er zitten namelijk leuke platen tussen.

Ten eerste moet die border smaller, maar dat ligt ook aan het plaatje. Soms kan het wel zo groot, of misschien nog groter, maar die tekst!
Dat is echt zo'n word perfect lettertype en effect!
Dat leidt echt enorm af. Het lettertype kan op zich nog wel, maar de size zou ik even flink aanpassen! En die gradient vind ik echt lelijk (mening)

Sorry als het een beetje bot overkomt. Is niet te bedoeling :lol:

Gr,
Jasper
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

CitizenJay81 schreefCOLONSorry hoor, maar die border leidt echt te veel de aandacht af van het plaatje. Er zitten namelijk leuke platen tussen.

Ten eerste moet die border smaller, maar dat ligt ook aan het plaatje. Soms kan het wel zo groot, of misschien nog groter, maar die tekst!
Dat is echt zo'n word perfect lettertype en effect!
Dat leidt echt enorm af. Het lettertype kan op zich nog wel, maar de size zou ik even flink aanpassen! En die gradient vind ik echt lelijk (mening)

Sorry als het een beetje bot overkomt. Is niet te bedoeling :lol:

Gr,
Jasper
Nee hoor komt echt niet bod over, iedereen heeft zijn eigen mening en jij vind de borders niet mooi, nou dat kan toch ! ! :lol: Moet gewoon nog veel leren dat weet ik, alleen maak ik me daar niet al te druk om, de foto's worden in ieder geval al hele stukken beter en die borders dat is een kwestie van volgende keer minder dik, maar dat was dus eerder ook al aangegeven en de volgende keer zal dit dus ook anders zijn :wink: Probeer gewoon veel aan te nemen hier en ervan te leren :D

Vind alleen wel dat je je wel heel erg druk maak om de borders

:shock: heb dan liever dat je wat uitgebreidere meningen over de foto's geef en dan de borders even wegdenk, gaat tenslotte om de foto's :wink:

Bedankt voor de reactie in ieder geval

Zal nu ook nie meer reageren want ben een week weg ;) Naar Limburg, dus dat word weer genoeg foto's schieten

Groeten
Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Haha, dat bedoelde ik met bot over komen :)
Ik maak me er niet erg druk om, sterker nog, het kan me eigenlijk niets schelen, maar ik probeerde uit te leggen waarom.
Daarom kwam ik ook niet toe aan het beoordelen van je foto's


Foto 1: leuk, maar (toch nog) een beetje druk ondanks de uitsnede
Foto 2: mis wat contrast
Foto 3: de bovenkant van de euromast oogt een beetje vreemd! Die zappelin er achter is wel erg geestig
Foto 4: ook druk, maar niet storend. Leuke plaat
Foto 5: leuk, alleen het wit van het gebouw is op het randje (van overbelichting)
Foto 6: was al opgemerkt: heel interessant dat de kleur terug komt. Leuke plaat!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar