Grizzlyberen Alaska (update + email-actie!)

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Na een jaar van voorbereidingen om uit te zoeken waar en hoe om te gaan met beren hebben we een fantastische tijd gehad in Alaska.

Dit is 1 van de duizenden foto's die we er schoten in een kleine maand:

Afbeelding

Voor de hele serie kun je een kijkje op mijn site nemen.

Groetjes,

NR

www.naturereflections.nl
Laatst gewijzigd door 5 op Bas Breetveld, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Dat is echt genieten van die foto's........ Ik ben je dankbaar dat je dit zo neerzet en ik kan er weer een hoop van leren.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Een prachtige actie foto van de beer.
Maar ook de rode kleur van de vis is treffend.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Erg mooie foto, ook op jou site even genoten van de mooie foto's. :wink:

Gr Aad.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

mooi shot en een leuke reclame voor John West.
grt,bouk.
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Ja dit is een hele mooie foto. Maar op je site goede morgen daar staan er nog heel veel en zelfs nog mooier. Wow wat ben ik jalours op zulke platen zeg.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

TOP bas.


Maar dat had ik je al verteld.


En natuurlijk welkom hier op eosD :wink:
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

Ik vind de fotoreeks met zee-otters op je site werkelijk schitterend. Wat een schattige beesten zijn het toch en de foto's zijn ook mooi met betrekking tot de kleuren.
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
Gebruikers-avatar
Thei
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2008 13:40
WoonplaatsCOLON Oostzaan

Nature Reflections schreefCOLONVoor de hele serie kun je een kijkje op mijn site nemen.
www.naturereflections.nl
En een absolute aanrader is het!
Jaloers makende site.
Heel veel fantastische foto's en leerzame info.

Groet, Theo
I'd change my ways if I knew how else to be...
Sickboy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2008 20:16
WoonplaatsCOLON Volkel
CONTACTCOLON

Thei schreefCOLON
Nature Reflections schreefCOLONVoor de hele serie kun je een kijkje op mijn site nemen.
www.naturereflections.nl
En een absolute aanrader is het!
Jaloers makende site.
Heel veel fantastische foto's en leerzame info.

Groet, Theo
Hier sluit ik me volledig bij aan...
- Unpredictable But Always Rockable! -
http://www.harmlourenssen.nl
http://www.rockportaal.nl
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Iedereen bedankt voor de reacties! Vooral die over mijn site. Natuurfotografie is een groot plezier. Ik deel graag mijn kennis op een positieve manier. Ik heb gekozen voor een eigen site, omdat goede info altijd ondersneeuwt op de forums. Ik ben blij dat het gewaardeerd wordt.

Gr,

Bas
Gebruikers-avatar
Hansvanos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 08:33
WoonplaatsCOLON Hoorn

Nature Reflections schreefCOLONIedereen bedankt voor de reacties! Vooral die over mijn site. Natuurfotografie is een groot plezier. Ik deel graag mijn kennis op een positieve manier. Ik heb gekozen voor een eigen site, omdat goede info altijd ondersneeuwt op de forums. Ik ben blij dat het gewaardeerd wordt.

Gr,

Bas
Erg mooie foto's op je site Bas!!!!
Ik ben wel benieuwd hoe je de trip naar Alaska hebt geregeld. Was het een speciale (groeps)reis georganiseerd door gidsen met als doel om beren te zien? Heb je eventueel internetsites van hen?

Op onze trip naar Canada hebben we slechts 3 zwarte beren gezien. Je orca foto's waren een feest van herkenning. We hebben 2 tochten gedaan vanuit Telegraph Cove. Ik heb echter begrepen dan er altijd een vrouwtjes orca aan het hoofd van een pod staat???!!!
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Hans, Bedankt voor je opmerking over de orka's. De fout is al aangepast. Een vrouwtje staat idd aan het hoofd van de pod.

Je vragen zijn eigenlijk wel beantwoord in de onderstaande teksten bij de foto's op de site. Ecotoerisme is goed voor de beren. In ieder geval geeft het ze meer economisch belang dan het jagen..
Echter, door toenemend toerisme (en grote ondeskundigheid van sommige gidsen) wordt de druk hier en daar ook weer te groot op het naturlijk gedrag van de beren. Waar wij waren (individueel met een gids) komen nog bijna geen mensen, behalve zij. Derhalve ga ik niet openbaar met adressen strooien. Gaarne begrip daarvoor.

Gr,

Bas
Jaco Mol
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2008 10:05
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Bas, het is bijna hetzelfde als karperstekken "delen", he? :lol: :lol:
Canon EOS 400D | Sigma 17-70mm F2.8-4.5 | B+W 010 UV Haze MRC | Canon EFS 55-250 f/4-5,6 IS
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Die site van je is zeer de moeite waard, staan fantastische foto's op :D

Moet wel indrukwekkend zijn geweest om zo dichtbij die grizzly's te komen
en ze dan bezig te zien.

Gr. Harold
Gebruikers-avatar
Sidonia
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2008 19:07
WoonplaatsCOLON Workum
CONTACTCOLON

Werkelijk prachtige foto's op de site!!!!

Heb er erg van genoten en ga de site in de toekomst zeker in de gaten houden:)
"Niet geschoten is altijd mis!"

EOS 50D | EF-S 17-55 mm IS | EF 70-200mm f/4 L IS USM | Soligor 1.4x DG Pro TC | Speedlite 430 EXII | Canon Powershot A570IS.
Tevens Photoshopper...en kattengek!
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Middels deze foto vraag ik je aandacht voor een tweetal artikelen over de Grizzlies. Het gaat over het oprukkend ecotoerisme, de invloed ervan op de beren en eventueel onze rol daarin. Ook vind je er uitgebreide informatie over de omgang met beren. Hoe je een goede gids buiten de gebaande paden vind staat er ook beschreven.

Binnenkort wordt er nog een pagina met foto's aan de site toegevoegd en zal ik hier nog wat foto's plaatsen die niet op de site (komen te) staan. De foto's zijn nu, na 3 weken, pas uitgezocht en geselecteerd.

Het verschaffen van juiste info over de beren vond ik even belangrijker. We hebben er verschillende foute dingen zien gebeuren. Daar waren ook Europeanen bij betrokken. Niet dat de mensen kwaad in de zin hadden, het ging meer om onwetendheid waarmee de beren en mensen enorm veel schade op kunnen lopen.

Afbeelding

De artikelen vind je hier: http://www.naturereflections.nl/articles.html

Groetjes,

Bas
Gebruikers-avatar
Jelte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 371
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2007 06:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Nature Reflections, een schitterende foto van deze beer en zalm. Maar ik heb nog meer bewondering voor je landschapsfoto's op je site.
Dit gebied lijkt zeer fotogeniek, en dat heb je goed weten vast te leggen.

Jelte
[size=75]Kijk ook eens naar mijn dagelijkse [url=http://www.jeltedeboer.nl/commute/]photoblog[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Dankjewel Jelle,

Besef meteen dat ik daar de onderschriften nog moet doen :oops:
Landschappen zijn zeker mijn specialiteit niet, maar ik heb het geprobeerd. Ik moet zeggen dat het vreselijk moeilijk was. Alles is daar zo groot, dat je het nauwelijks in beeld kunt brengen. Die gletsjer met dat bootje ervoor is bijvoorbeeld al 2 kilometer breed, dat was gelukkig een kleintje.

Verder heb je er bijna altijd (zware) bewolking of mist die zo dik is als beton. Dan blijft er weinig over voor leuke landschapjes. Gelukkig hadden we hier en daar even mazzel met wat zon en een fraai vergezicht. Dit jaar was het daar ook de slechtste zomer ooit.

Mede om die redenen heb ik ervoor gekozen om iedere dag de zware telelens paraat te hebben, om maar niets van de dieren te missen voor een foto'tje..

Maar, wat een land zeg! Mooier kan ik me niet voorstellen. Als je er bent moet je oppassen dat je niet zomaar aan vele dingen voorbij loopt zonder een foto te maken. Na een week ga je het al gewoon vinden dat er ergens een beer rondloopt met een zalm in zijn bek.

Voor nu vind ik het op mijn site belangrijk om de beren te verdedigen. We hebben veel fotografen (ook uit Nederland) serieus de fout in zien gaan bij het benaderen van de beren. Meestal leidt dit niet direct tot ongelukken, maar de gevolgen op lange termijn kunnen desastreus zijn voor de beren.

Gr,

Bas
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Een kleine update met wat foto's. Eindelijk, na 3 weken, zijn alle foto's van de trip uitgezocht.

1
Afbeelding

2
Afbeelding


3
Afbeelding


4
Afbeelding


4
Afbeelding


5
Afbeelding


De berenfoto's op mijn site zijn ook aangevuld en wat beter nabewerkt.

Groetjes,

Bas
Laatst gewijzigd door 2 op Bas Breetveld, in totaal 20 keer gewijzigd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar