Photosynth

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
rjoosen
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2008 09:54
WoonplaatsCOLON Prinsenbeek

Hoi,

Ik als Microsoft-enthousiasmist (ik werk dagelijks als ontwikkelaar met MS producten) ben deze keer weer erg gecharmeerd van een nieuw product van de heren uit Redmond: Photosynth.

Kort gezegd maakt deze applicatie van een verzameling gelijksoortige foto's een 3d model.

Kijk zelf maar eens, ben benieuwd wat jullie ervan vinden:

http://blogs.microsoft.nl/remco_ploeg/a ... kbaar.aspx

Rob
Canon EOS 450D + Canon 18-55 IS + Canon 55-255 EF/S IS
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Heel stoer als applicatie en dan vooral voor makelaar en project ontwikkelaars en om je vakantie omgeving vast te leggen zodat je daar later nog van kan genieten.

fotografische gezien vind ik het niks want het is snapshots samen voegen toe een 3D geheel en dat is geen fotografie maar vastleggen van geschiedenis, wat overigens ook heel belangrijk is, kijkende naar de 90% van mijn jpg's die snapshots zijn van mijn zoontje die 3 is. Ik hoop dat 10% van mijn afdrukken en nog af te drukken RAW's en JPG's wel fotografie zijn. :)

Maar dat het van MS is boeit mij helemaal niet. Over het algemeen maken ze mindere producten en kopen dan de marktleider als het ze niet lukt om het slechtere product te vermarkten of als het niet aan de standaarden voldoet dan zetten ze er een X voor en dan is het de meest gebruikte maar niet aan de standaarden voldane software oplossingen :)

Maar ik ben geen hater, ik kies als project manager ook vaak voor MS niet vanwege de kwaliteit maar vanwege de compatibiliteit met overige MS producten en minder hoofdpijn bij implemetaties :)

Jeroen

Erg slordig trouwens dat ze over http://photosynth.com/ schrijn die het niet doet waardoor je er www voor moet zetten en er dan moet achterkomen dat het http://photosynth.net/ is :twisted: 8)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

jvanarkel schreefCOLONErg slordig trouwens dat ze ...
Hier staat het netjes :wink: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=52876
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Ik haat alles van MS. En heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik Vista heb aangeschaft (i.v.m. software ben ik gebonden aan windows). Wat een bagger. Probeer binnenkort te downgraden naar XP (kost me weer een volle dag - voor de zoveelste keer). Dus als ik geen MS hoef te gebruiken, dan doe ik het ook niet. Waardeloos.

Is dit misschien wat?
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Het feit alleen al dat je er weer een stukje software voor moet installeren voordat je überhaupt kunt zien wat het doen stuit me al tegen de borst.

Welke drivers worden dit maal weer overschreven? En welke (andere) fotobewerkingssoftware werkt na installatie van Photosynth niet meer?

Nee, ik durf het niet aan. En iedereen die ook maar een beetje verstand heeft zou hetzelfde zeggen. :?
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

musicjohn schreefCOLONWelke drivers worden dit maal weer overschreven?
Er wordt alleen een Active-X'tje geïnstalleerd.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

Nou, nou. Volgens mij is dit topic niet bedoeld als MS-bashplek. Mij lijkt het wél leuke software om eens mee te stoeien. Enige nadeel is dat de plugin installer niet wil downloaden (schiet na aanklikken ineens weg).
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

fversteegen schreefCOLONNou, nou. Volgens mij is dit topic niet bedoeld als MS-bashplek.
Ach, frustraties moet je gewoon kwijt.
Ik draai heel tevreden Vista Ultimate Ultimate met One-Care in m'n netwerkje :lol:

Leuk verhaal: MS liet aan een groep Vista-haters de beoogde opvolger zien.
Iedereen enthousiast; bleek het gewoon Vista te zijn met een iets gewijzigd uiterlijk :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

boels069 schreefCOLON
fversteegen schreefCOLONNou, nou. Volgens mij is dit topic niet bedoeld als MS-bashplek.
Ach, frustraties moet je gewoon kwijt.
Ik draai heel tevreden Vista Ultimate Ultimate met One-Care in m'n netwerkje :lol:

Leuk verhaal: MS liet aan een groep Vista-haters de beoogde opvolger zien.
Iedereen enthousiast; bleek het gewoon Vista te zijn met een iets gewijzigd uiterlijk :wink:
Uiterlijk en idee is prima. Vista werkt prima als je de standaard install gebruikt.

Maar als je veel geinstalleerd heb (ik heb veel programma's nodig) werkt het voor geen meter. Als ik bijv. een foto dubbelklik (1e keer na een herstart) dan duurt het ongeveer 22 !!!! sec voor die opent in preview. Ik heb een zeer snelle pc met 3 GB geheugen en snelle processor en snelle schijven, etc.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Ik heb hier een keer een demo van gezien, en ik vind het idee er achter zeker wel cool, maar zeg nou zelf, ga je écht elke keer zo je foto's bekijken?

Het is echt een "leuk-voor-een-paar-keer-met-vrienden" applicatie, daar komt ook nog eens bij dat het niet compatible is met Apple Safari.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
rjoosen
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2008 09:54
WoonplaatsCOLON Prinsenbeek

Jeetje zeg.....ik had zo'n vermoeden dat er wel iemand zou beginnen met 'zeuren' over het feit dat het van MS was, maar het is hier niet anders dan in alle andere fora. Roep dat het van MS is, en mensen beginnen te zeuren dat hun pc het niet doet omdat er iets van MS op staat.

Ik draai al Vista zo lang het uit is, met een berg programma's van allerlei fabrikanten. Nog NOOIT is mijn laptop gecrashed, ook niet als ik Photoshop CS3, Lightroom, Visual Studio en ondertussen nog een DVD aan heb staan.

Ik dacht dat het forum-topic Software bedoeld was om iets over nieuwe software te schrijven. Jammer dat het dan ineens een "ik heb een trage PC en dat komt door MS spul"-topic wordt.

Oh ja, en ja, je moet iets installeren om het te kunnen bekijken.....zou MS het dan riskeren om ervoor te zorgen dat een foto-programma dan niet meer werkt?


Jammer.
Canon EOS 450D + Canon 18-55 IS + Canon 55-255 EF/S IS
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar