Fotogallery aanmaken

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Phoebs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2007 13:19
WoonplaatsCOLON Midden NL
CONTACTCOLON

Hallo,
ik heb een vraag, namelijk:
Ik probeer al enige tijd samen met vriendlief om een mooie fotogallery op mijn site te maken, een simpleviewer. Dat is zo'n gallery waarbij je links je fotootjes hebt staan en als je er op klikt dan komen ze heel mooi met een soort fading effect rechts in beeld te staan.
Nu hadden we een leuke gevonden, namelijk XnView, alleen stuitten we daar op een probleem. Wanneer ik een nieuwe foto wil toevoegen aan een album dan moet ik óók alle andere foto's uit het album opnieuw vanaf de pc selecteren, ik kan dus niet alleen die ene leuke foto erbij voegen.
Weet iemand of dat er ook zulke software is zonder dit probleem, want ik vind het nogal vervelend werken als ik iedere keer alles opnieuw moet opzoeken :) Of doen wij misschien iets verkeerd? :lol:

Wie o wie kan ons helpen?
[color=indigo]Liefs,
Phoebs
[b]*Canon Eos 400D Newbie*[/color][/b]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Deze maar even verplaatst naar Software

Trouwens al eens de zoekfunctie gebruikt met de term gallery?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Dirkiplirki
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 17:09
WoonplaatsCOLON Zundert

Heb je al eens met "Jalbum" gespeeld :?:

Daar kun je hele leuke dingen mee maken. http://jalbum.net/

Hier heb je een Voorbeeldje
[size=67]l Fototoestelleke l Kort lenske l Wat langer lenske l [/size]
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik weet niet hoe goed je/jullie bent/zijn met websites en dergelijke, maar anders is een lightbox script ook 'n mooie oplossing! Google daar maar 'ns op, en je vind genoeg.

Ook kun je misschien even op www.websiteforum.nl kijken, en daar zoeken naar bruikbare adviezen. Momenteel heeft iemand anders daar eenzelfde vraag ;).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Phoebs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2007 13:19
WoonplaatsCOLON Midden NL
CONTACTCOLON

zo, he he, wat een gepuzzel was dat zeg, maar we zijn er aan uit hoor 8) We hebben uiteindelijk eentje van Picasa gevonden en de simpleviewer als plugin gedownload en volgepropt met een paar fotoalbums.
Hier staan ze: http://sandyhasselt.nl/fotografie.html

Nu ben ik eigenlijk benieuwd, hoe weten jullie altijd de namen van alle insecten? Ik fotografeer ze maar krijg nooit uitgeplozen wat het precies zijn...Ja een libelle of een spin maar daar houdt t snel mee op :P
Hebben jullie daar toevallig nog een tip voor of kopen jullie speciale boeken?
[color=indigo]Liefs,
Phoebs
[b]*Canon Eos 400D Newbie*[/color][/b]
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Voor determinatie van insecten heb ik een paar boeken liggen. Ik heb de knnv-veldgidsen van vlinders en van libellen, daarbij heb ik nog "nieuwe insectengids" van Michael Chinery (uitgeverij Tirion) wat erg goed staat aangeschreven.

En als je libellen wilt determineren zou ik op google geen "libelle" intikken, want dan krijg je iets anders :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar