Ferrari's en Porsches in Hong Kong

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Michiel334
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2008 17:00
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Net nieuw hier op het forum en gelijk maar wat foto's aangezien ik net begonnen ben met autofotografie, wil graag weten wat jullie er van vinden en wat voor tips jullie allemaal hebben. Dit zijn zo'n beetje mijn eerste autofoto's en daarbij eerste foto's met mijn 70-200 F4 L IS USM. Genomen in Hong Kong. Er zitten heel wat detailfoto's bij, dit komt deels doordat de auto's zeer dicht op elkaar stonden en ik niet zo houd van clutter op mijn foto's.

Graag jullie (ongezouten) mening!

Bedankt,

Michiel

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
Canon EOS 40D | Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO | Canon 70-200 F4 L IS USM
Gebruikers-avatar
deRossa
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2008 11:45
WoonplaatsCOLON Veenwouden

Niet verkeer die foto's! Je gebruikt ook een poli filter zie ik ;) Nice.

De eerste foto dachtik gelijk wat jammer dat je de gt3 niet scherpt hebt man. Had ik graag andersom gezien maar goed!

Je hebt verder als je de hele auto hebt, alles mooi in het midden! Op een 1 of andere manier spreekt foto 6 me het meest aan!
<b>EOS 400</b>D / <b>EF</b>S <b> 18-55mm</b> / APO <b>Sigma 70-300mm F4.0-5.6</b> DG MACRO
Gebruikers-avatar
Michiel334
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2008 17:00
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Ja dat van die GT3 vond ik ook jammer, had ik helaas niet gezien net nadat ik hem geschoten had, had het zelf inderdaad ook liever anders gezien.

Bedankt!
Michiel
Canon EOS 40D | Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO | Canon 70-200 F4 L IS USM
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Michiel334 schreefCOLONGraag jullie (ongezouten) mening!
Ongezouten?

Okay...

Slecht samenhangende serie, soms vreemde uitsnede's, geen optimale belichting, nabewerking lijkt te ontbreken.

Dat was ongezouten.

Nu dan genuanceerd...

Op zich een boeiend onderwerp om vast te leggen, maar oow zo moeilijk. In die zin is het beslist geen slechte poging.

Wel vind ik bijv. de eerste foto niet in de serie thuis horen. Rommelig, met een stoplicht en afzet-pionnen, etc.

Sommige composities / uitsnede's vind ik niet geslaagd. Bijvooreeld foto #2 waarbij de grijze auto op de achtergrond mijn aandacht veel te veel afleid.

Ook #4 vind ik minder geslaagd. Waarom zo scheef?

Bij #6 zie ik noch wiel, noch neus. Waar gaat het om bij deze foto? Het ferrari logo? Had daar dan een close-up van gemaakt.

Idem voor #10. Ik zie daar noch achterwiel, noch voorwiel, noch neus, noch staart.

Ook is er met nabewerking nog e.e.a. te corrigeren, zowel qua belichting als qua kleur. Een klein voorbeeldje is #7. Die staat scheef en heeft te veel groen in de basis: KLIK

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Michiel334
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2008 17:00
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Bedankt! ik hou van eerlijkheid, kan ik alleen maar van leren. Nabewerking heb ik inderdaad nog weinig aan gedaan, moet ik eens rustig voor gaan zitten en proberen, zoals je foto 7 hebt bewerkt is inderdaad wel mooie, ik zie bijvoorbeeld nog niet dat daar teveel groen in de basis zit, hoop dat dat inzicht nog komt.

Michiel
Canon EOS 40D | Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO | Canon 70-200 F4 L IS USM
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Als auto-fan kan ik dit wel waarderen, zeker de eerste vijf foto's. Nummertje zeven is ook nog mooi, maar zeker de twee laatste vind ik niet echt goed gelukt. De 911 is in de voorgrond wat donker (ook de velgen). Bij tien snap ik niet goed waar je de kijker wilt laten kijken. De spiegel heb je in het midden, maar (in tegenstelling tot die van die F430) is daar niet heel veel boeiends te zien. Verder vind ik de reflecties in de ruit, en op 'n gedeelte van de motorkap enigszins storend.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Michiel334
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2008 17:00
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Tuurlijk heb ik er wat aan, ga er eens mee aan de slag!

Thanx!
Canon EOS 40D | Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO | Canon 70-200 F4 L IS USM
Gebruikers-avatar
Binne
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 457
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2005 12:35
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Mooie serie, scherpe foto's, maar doe aub wat aan je lettertype van je handtekening in de kader. Die is wel erg brak :)
Binne-Louw Katsma Fotografie (Natuur - Pers - Evenementen - Trouwreportages - Party)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar