Demo Valkerij Rijssen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ben vandaag naar een demo van de Valkerij Rijssen geweest in het volkspark. Laat me horen wat je ervan vind.

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
arjan t
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 300
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2005 17:11
WoonplaatsCOLON Hulsen (Overijssel)

Hey, dat is vlak bij mij in de buurt.

Maar ik heb een vraagje. Aan je exif zie ik dat je manueel hebt ingesteld. Op alle foto's gebruik je diafragma F9.0. Waarom?

Als je je diafragma verder opent (dus F-getal lager maakt), dan wordt de achtergrond onscherper/minder overheersend. Je onderwerp komt meer naar voren. Je zou doordat je dan snellere sluitertijden op ISO 400 krijgt, de ISO kunnen verlagen naar bijvoorbeeld 200. Dit zorgt voor minder ruis.

Gebruik bij voorkeur de AV stand of bij snel vliegende vogels de TV-stand. :idea:

1. Het uiltje staat er scherp op. Maar links zie ik een kist die ik er niet op zou willen hebben. Stapje opzij en......
2. Staat er mooi scherp op en iets te centraal.
3. Ik had hem iets donkerder gemaakt.
4. Jammer dat de vogel er niet helemaal opstaat, maar ik snap wel dat alles vliegens vlug gaat.
5. Mooie foto, alleen de gezichtsuitdrukking van de man.

Met wat nabewerking kun je er iets meer uithalen.

groeten en mogelijk heb je hier iets aan.

Arjan.
Eos 7d + 350d. canon 100mm F2.8 macro + Tamron 28-75 + canon 70-200 IS F4,0L + canon 300mm F4.0 IS L + canon 1.4 teleconverter + canon 24mm F2.8 + Tokina 12-24 + canon 50mm 1.8 II + sigma 50mm macro + canon 17-40L
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Hallo Arjan,
Ik ben nog niet zolang bezig met fotografie, Probeer van alles uit
Ja en dat ik de diafragma op F9 leek me makkelijker om de foto's scherp te houden.
Ik had niet verwacht dat er zoveel mensen op zo'n demo afkwam, Dus je kon ook niet zomaar ergens gaan staan om mooie foto's te krijgen(zie foto 1) die kist was zowat niet ontwijken. stond vrij dicht achter dat uiltje.
en na de presentatie werd dat uiltje er gelijk in gedaan ivm met anders prooi van andere collega roofvogels.

bedankt voor de tips.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar