Welke vinden jullie het mooist?

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
barend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 683
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 12:31
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

Deze foto's heb ik gemaakt van mijn vrouw (en kinderen) op een hele warme dag. In het bos was het donker zoals te zien is, buiten het bos was het licht erg fel. Ik heb scherpgesteld met 1 punt op mijn vrouw. En ik heb geprobeerd om op de compositie te letten. De foto's zijn onbewerkt.

Tv 1/500
Av 7.1
ISO 400
Focal Lenght 300 mm

Twee vragen:
Kan de foto in jullie ogen nog verbeterd worden door nabewerking?
En ik zou graag jullie mening lezen: Welke vinden jullie het mooist?

foto1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=113076[/img]

foto2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=113077[/img]

foto3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=113078[/img]
Gebruikers-avatar
Scubadero
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 16:10
WoonplaatsCOLON Zaandam

Hallo Barend,

Ik vind foto #3 de beste.
Bij de eerste twee vroeg ik me af wat dat ding was links op de foto. Het leek wel een vuilnisbak o.i.d. Bij de derde zie je dat het een hek is. Qua compositie vind ik die de beste.
Als het jouw bedoeling is om de silhouetten van je vrouw en zoon te accentueren zou ik de gouden/gele gloed uit het haar halen. Ook misschien de rechterhand van je zoon weghalen, het steekt opvallend/storend uit het silhouet.
Maar dat is natuurlijk mijn mening.

groeten,
Deen
Groet,
Deen.

500 px
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Tja, dat hangt er vanaf wat je bedoelt met "mooist". Technisch? Sfeer? Compositie? En ook of het resultaat datgene is wat je beoogt dat anderen er in zouden moeten zien.

Ik neem aan de je bewust gekozen hebt voor het silhouet. Zo niet, dan is het contrast tussen donker bos en zo'n fel tegenlicht dermate groot dat je er zonder flits helemaal niets mee kunt.

Los van dit alles en uitgaande van je bedoeling als silhouet vind ik dan toch foto 1 het best geslaagd. Alleen zou ik wel dat hek links eraf shoppen of croppen. Croppen heeft wel als nadeel dat de vrouw dan teveel tegen de linkerkant komt. Kan net...

Bij foto 2 en 3 vind ik het jongetje erbij het silhouet-idee en de serene sfeer van foto 1 een beetje onderuit halen. Ik bedoel het niet l*llig, maar lijkt voor mij dan meer op een mislukte vakantiefoto.

Compositie is verder prima. Alleen volgende keer bij dit soort foto's onderwerpen als het hek proberen weg te laten. Dat zijn objecten die je doel (het silhouet) van een persoon verstoren.

Welke vind je zelf het beste? En waarom? Ben ik gewoon benieuwd naar.
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Scubadero schreefCOLONOok misschien de rechterhand van je zoon weghalen
Fotografen zijn niet vies van een beetje horror :lol:
Gebruikers-avatar
Scubadero
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 16:10
WoonplaatsCOLON Zaandam

Ton Canon schreefCOLON Fotografen zijn niet vies van een beetje horror :lol:
Ach, zolang er alleen maar pixels vloeien en geen bloed... :wink:
Groet,
Deen.

500 px
Gebruikers-avatar
barend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 683
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 12:31
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

Dank voor jullie reacties. De silhouet was mijn bewuste keuze, daarbij vond ik het licht langs de silhouetten mooi. (Ik snap overigens wel de opmerking van Scubadero over de gouden gloed in het haar.)
Welke ik het mooiste vond, daar kwam ik juist niet zo goed uit. Foto 1 had mijn voorkeur vanwege de rust en de hoeveelheid lichte blaadjes in de lucht, rechtsboven. Foto 2 en 3 vond ik mooi vanwege mijn kinderen die er ook op staan (dan word je toch wat minder kritisch :wink: ) en aandacht hebben voor hun moeder. Het hek wist ik niet zo goed, ik vond hem eerst niet zo storend, maar nu des te meer!

Eigenlijk verwoordt Ton Canon precies goed, waarom ik foto 1 toch al de mooiste vond. Dit is uiteindelijk het resultaat waar ik nu erg tevreden mee ben.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=113142[/img]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Scubadero schreefCOLON
Ton Canon schreefCOLON Fotografen zijn niet vies van een beetje horror :lol:
Ach, zolang er alleen maar pixels vloeien en geen bloed... :wink:
:lol:

Foto 1 vind ik qua compo ook de beste en het silhouet doet het ook goed imo. Prima resultaat, die crop!

Foto 3 vind ik ook zeer sprekend met je kinderen erop!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar