Close Up test - Deel 4

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Vanmorgen vroeg weer op pad geweest, ditmaal heb ik eens geprobeerd om met de LiveView functie aan de slag te gaan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk heb ik meer foto's echter wilde ik eens beginnen met 3 foto's te tonen.

Is het iets ?

Grtz.
www.fred-clerx.com
c.wolthuis
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 405
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2007 20:59
WoonplaatsCOLON zuidholland

Hai Fred je laatste foto vind het mooist :wink: Gr. Cor.
Geen Canon kastjes en glas meer.
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Cor.

Bedankt voor de reactie....ik vond hem zelf ook de mooiste, een redelijk goede kleuren combi vond ikzelf.

Grtz.
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Bij de eerste doen de lijnen het leuk zo door de foto, ik heb echter het idee dat de scherpte teveel naar voren zit, en net niet op de kop. Bij de tweede vind ik de compositie goed, het standpunt had ik liever lager gezien, tot op gelijke hoogte met dit blauwtje. Weet je toevallig welk blauwtje dit is? Bij de derde had van mij heel de vlinder scherp mogen zijn en had hij het beeld in mogen kijken, dan was hij gelijk nog beter geweest.

Hopelijk heb je er iets aan.
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Hoi Geert.

Bedankt voor de tips en je mening over de foto's.

Eerlijk gezegd weet ik niet welk blauwtje het is, ik heb eens gekeken op deze link maar kon hem niet zo 1,2,3 vinden:

http://www.soortenbank.nl/zoeken.php?zo ... =eenvoudig

ff over de 2de foto, je schrijft iets over het standpunt dat je liever op gelijkte hoogte zou willen zien dan het blauwtje....kan je mij dit aub uitlegen wat je hiermee precies bedoeld ?

Het scherpstellen was een beetje het probleem van vandaag....ik heb bijna alle foto's met de lifeview functie gemaakt waardoor je niet precies kan focussen....net zoals foto 1...dat zijn 2 zweefvliegen op elkaar waarbij ik in feite idd op het kopje had moeten richten (geen lifeview dus gebruiken).

Grtz.
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Met op gelijke hoogte bedoel ik bedoel ik vanaf de zijkant, dit is meer van bovenaf. Dit blauwtje is trouwens ook enigszins afgevlogen, wat de determinatie niet makkelijker maakt. Met mijn vlinderboek kwam ik er ook niet uit, vandaar de vraag. Voor de foto maakt het trouwens niet uit welke het is hoor, meer persoonlijke interesse.
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Hoi Geert.

Aha...ja nu snap ik het....idd is het beter van dezelfde hoogte een foto te maken maar soms lukt dat niet.

Misschien in de toekomst wel als ik een andere lens heb waarbij ik niet op mijn objecten moet kruipen zoals nu het geval is....... :wink:

Verder heb ik natuurlijk meer foto's ervan....van foto nr.3 heb ik ook een paar andere maar ik vond ze toch wat minder dat die ik gepost had.

Afbeelding

Afbeelding

Grtz.
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik vind de laatste van deze 2 ook niet slecht hoor,Maar de nummer 3 van de eerste serie is net wat beter.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar