"wilde" koeien en paarden

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
kekavo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 10:00

In het natuurparkje in Wassenaar lopen wilde koeien en paarden rond. die waren niet zo heel erg wild, het was zo warm dat ze zo dicht mogelijk bij het water in de buurt bleven.

1. De beide kuddes waren van een afstandje al te zien
Afbeelding

2. wat mot je?
Afbeelding

3. Beatlekalfje
Afbeelding

4. Gezellig op een kluitje.
Afbeelding

5 mama met haar stoere kind
Afbeelding
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Stuk voor stuk hele mooie platen hoor. Vooral de vierde vind ik erg mooi, maar ook de rest is zeker niet slecht. Bij ons in de buurt lopen ook zulke beesten. Wil ik ook altijd nog eens wat plaatjes van schieten.

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik vind foto 2 en 3 ook heel leuk, lekker ruige kop heeft die koe(sorry kalf) in foto 3
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

moeilijk een 'beste' aan te wijzen. ik vind nr 1 de minste omdat de dieren daar redelijk ver weg staan. De overige vind ik erg goed en prettig kijken;
vooral nr 3 kijkt je zo lekker sullig aan.
Bartho
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2005 13:52
WoonplaatsCOLON Rhenen

Leuke foto's hoor! Toch heb ik wat aanmerkingen, al zijn het ook dingen waar je zelf moeilijk wat aan kunt doen.

Bij foto 1 irriteert de weg op de achtergrond me. Dat zou voor mij een reden zijn geweest om hem uit de serie te laten. Een echte keuze om de compositie te veranderen heb je waarschijnlijk niet, maar door de achtergrond vind ik hem niet zo lekker kijken.

Foto 2 en 3 zijn mooi, al zou het bij foto 3 misschien leuk zijn geweest om er iets meer van die pluk gras (linksvoor) op de foto gehad te hebben. Nu lijkt het er een beetje per ongeluk te staan, terwijl zo'n voorwerp onscherp op de voorgrond juist voor diepte zorgt.

Foto 4: allemaal met de bips naar de camera! Tsja, op de één of andere manier doen dieren dat bij mij ook altijd :( Hierdoor vind ik de foto zelf niet echt interessant

Foto 5: Leuk mama met kind! Maar ook weer een beetje jammer dat er net die twee halve koeien opstaan. Als je ze had kunnen isoleren zou het een topplaat geweest zijn. Maar goed, dat heb je met beesten natuurlijk niet voor het kiezen en je wilt ze ook niet verstoren. Maar áls je de mogelijkheid hebt om ze vanuit een ander standpunt alleen op de foto te krijgen kan de foto in mijn ogen nog wat fraaier worden.

Maar niettemin, leuke serie!
kekavo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 10:00

Bedankt voor jullie reacties :D

Bartho,
Foto 1, idd erg jammer van die weg. Ik heb zoveel mogelijk storende elementen eruit gehaalt, zoals alle lantarenpalen.
Bij foto 4 was de weg zelf net niet te zien, maar daar kreeg ik dat gebouw weer niet weg. Ook daar heb ik de lantarenpalen e.d. weggehaalt.
Het was jammer dat ze uitgerekent bij deze plas water stonden, er waren er meer en daarvandaan zag je de weg niet.

Foto 5, vanuit dit standpunt had ik het minste last van koeien. De merrie staat precies voor nog een stel koeien, en als ik wat opzij was gegaan hadden die net achter haar langs gekeken. Dat zag er echt niet uit.
Bartho
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2005 13:52
WoonplaatsCOLON Rhenen

kekavo schreefCOLONFoto 5, vanuit dit standpunt had ik het minste last van koeien. De merrie staat precies voor nog een stel koeien, en als ik wat opzij was gegaan hadden die net achter haar langs gekeken. Dat zag er echt niet uit.
Dieren laten zich nou eenmaal slecht regiseren :wink:
kekavo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 10:00

Ja, en zeker wilde dieren niet. Ik denk dat als we te dicht bij waren gekomen om dat te proberen, ze allemaal weg waren gelopen. Dan hadden we ze helemaal neit meer op de foto gekregen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar