Kat

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
kekavo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 10:00

De kat van mijn broer kon ook al niet aan de dans ontspringen, zij moest ook op de foto.
Wat vinden julie ervan?
De foto is niet geflitst. Omdat het vrij donker was binnen, had ik een ISOwaarde van 1600 gebruikt.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
blossomgirl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 14:57

Hoi Karin,

Het is een aardig foto van een mooie poes! Ik vind het wel een beetje centraal, maar door de blik van de poes is dat nit zo erg. Ik raad je wel aan om beter op je achtergrond te letten. De zwarte 'balk' rechts achter vraagt nu wel veel aandacht. De witte stuk achterin vraagt ook veel aandacht, en is ook overbelicht. Door je hoge ISO heb je ook behoorlijk veel ruis. Door je foto een beetje te bewerken kan je dat een beetje minder erg maken. Ik ben zo vrij geweest om het even te doen, en ik laat het hieronder zien. Als je dat niet goed vindt, haal ik het gelijk weg - zeg het maar! Ik heb de foto gewoon even door een programmatje gehaald om de ruis te minderen. Het is te 'zacht' geworden voor mijn eigen smaak, en als ik meer tijd had zou ik wat meer met de instellingen spelen, maar het gaat hier om het idee. (Ik vind het trouwens wel goed van jouw dat je de flits niet heb gebruikt. Dat vinden katten niet leuk!)

Groetjes,
Blossom

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=112309[/img]
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
kekavo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 10:00

Dank je voor je reactie.

De kat ligt voor het raam, en is daarom wat overbelicht op de achtergrond. Had ik niet echt op gelet. J kijkt zo over het balkon hen de lucht in.
Wat zo jammer is met deze kat, is dat ze zich niet ergens neer laat leggen. En als ze ergens ligt en je komt in de buurt, blijft ze meestal niet liggen. Ze is nogal eenkennig.

Je bewerking vind ik ook iets te zacht. Ik had de foto zelf iets verscherpt, wadoor de ruis nog iets duidelijker geworden is. Heb dat wel watn gereduseert al.
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

wat een heerlijke ogen zo zeg!

Overigens vind ik de bewerking niet zo mooi, veels te soft. ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar