70-200 2.8 van tamron of sigma?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Nagtie schreefCOLONVolgens mij is garantie altijd wereldwijd! vaak heb je er ook zo'n kaartje bijzitten met ongeveer alle talen.

Als je het zeker wil weten, laat het je ouders in Amerika vragen, en bel Sigma even. Ze zitten in nieuwegein weet ik! Op zich hebben zij een redelijk goede service
Voor Sigma geldt; bij aankoop buiten de benelux wordt er door Sigma Benelux adminstratiekosten berekend om garantie in behandeling te nemen (als ik het goed heb 15 euro).
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

ooh die 15 euro is geen punt?

Ik heb ze gevraagd om te kijken naar de canon f4 non is.
Maar kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt met flitsen, als ik een goede externe flitser heb kan ik dan nog heldere foto's nemen op donkere locaties?
ernie115
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2007 15:54
WoonplaatsCOLON almelo

hallo
ik zou voor de tamron gaan waarom omdat die op 2.8 scherp is en de sigma niet kijk maar een in de test van dpreview en de test van de sigma in fred en miranda.
daar staat de sigma tussen alleen even opletten daar staan twee sigma`s
de ene nieuwe met macro en een wat oudere zonder macro.
de nieuwe komt slechter uit de test.
ik las dat je potret fotografie ging doen dan zou ik de tamron kopen .
als je dingen wilt fotograferen zoals rijdende auto`s kun je beter de sigma kopen en dan op diafragma f4 gaan zitten want de autofocus van de sigma is een stuk sneller.
als je de test in dpreview leest dan leest dat de tamron bijna net zo goed is als de canon 70 200 f2.8 is .
ik ga mij binnenkort ook een tamron aanschaffen omdat ik geen geld heb voor een canon.

mvg johan bokkers
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

eric_nl schreefCOLON
Nagtie schreefCOLONVolgens mij is garantie altijd wereldwijd! vaak heb je er ook zo'n kaartje bijzitten met ongeveer alle talen.

Als je het zeker wil weten, laat het je ouders in Amerika vragen, en bel Sigma even. Ze zitten in nieuwegein weet ik! Op zich hebben zij een redelijk goede service
Voor Sigma geldt; bij aankoop buiten de benelux wordt er door Sigma Benelux adminstratiekosten berekend om garantie in behandeling te nemen (als ik het goed heb 15 euro).
Waar vind ik dit?
De canon f4 hadden ze alleen in de is-versie momenteel: 1249 dollar
indien ik garantie kan krijgen op de sigmalens denk ik dat mijn voorkeur hiernaar uitgaat, met een wereldwijde garantie kan ik deze indien het een slechte lens is nog omruilen?
http://www.the-digital-picture.com/Gall ... -Lens.aspx
de platen met een goede lens zijn niet msi..
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Je hebt in Nederland een nieuwe sigma 70-200 voor 695 euro, hoeveel ben je in de VS daadwerkelijk minder kwijt wanneer je de invoerbelasting en btw betaald hebt?
Laatst gewijzigd door 1 op geert h, in totaal 20 keer gewijzigd.
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

695 euro met IS ?
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

Ja van sigma incl. is en hsm alleen heet dat anders

Ik zal even vragen wat de totaalprijzen zijn.
Weet iemand of er in de buurt van almere een goede fotozaak zit die zowel de sigma als de tamron als de canon verkoopt?
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

de Sigma heeft geen IS volgens mij.

Verklaring van de afkortingen gebruikt door SIGMA

EX = Extra Quality (volgens de fabrikant de meest hoogwaardige serie)
DG = voor Digitaal (speciaal gemaakt voor de karakteristieken van digitale SLR's)
DC = voor Digitaal (ontworpen zodat de beeldcirkel overeenkomt met de kleinere sensors in APS-C body''s)
UC = Ultra Compact (zoals de naam al aangeeft…)
ASP = Aspherical (ook wel Asf. / de lens heeft asferische elementen)
APO = staat garant voor de hoogte beeldkwaliteit door toepassing van "Special Low Dispersion" glas welke CA verminderd
OS = Optical Stabiliser (= IS bij Canon / VR bij Nikon)
HSM = Hyper Sonic Motor (ultrasonische geluidsgolven worden gebruikt om de focusring te bewegen bij autofocus / = USM bij Canon)
RF = Rear Focus (bij deze lenzen beweegt de achterste lensgroep om te focussen)
IF = Inner Focus (bij deze lenzen beweegt de binnenste lensgroep zodat de fysieke lengte van de lens niet verandert)
CONV. = deze lenzen kunnen worden gebruikt met een APO Teleconverter EX om het bereik te vergroten.
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
Gebruikers-avatar
Dirk Hofstede
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 421
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2006 14:08

De Sigma 70-200/2.8 heeft géén IS.
[size=67]1D III | 5D II | 16-35mm f/2.8 II | 24-70mm f/2.8 | 70-200mm f/2.8 IS | 35mm f/1.4 | 50mm f/1.2 | 85mm f/1.2 II | 135mm f/2 | 300mm f2.8 IS | 1.4x | 580EX II 2x[/size]
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik heb er even bijgezet dat ik de sigma bedoelde, is Den ham een beetje in de buurt genoeg voor jou? (ik ben niet zo heel goed thuis in die hoek van nederland)
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

Den Ham wil ik het liefste heen maar is anderhalf uur reizen, als er een goede zaak dichterbij is, is dat alleen maar prettiger.

Mijn excuses ik heb de termen door elkaar gehaald. Maar waarom wordt de sigma dan aangeraden bij beweging en de tamron bij portretten?

Qua verhalen gaat de voorkeur uit naar canon maar de voorbeeldfoto's die ik tot nu toe heb gezien van de sigma zijn zeker niet mis! Ook voldoende scherpte en warme kleuren.
Ik heb genoeg portretlenzen in de tas liggen waar ik fijne plaatjes mee schiet. Maar binnenshuis laat het nog wat te wensen over en zeker bij de optredens.
Voldoet de 2.8?
Of kan ik dmv een externe flitser gebruik maken van de f4 van de canon?
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

De sigma heeft HSM, die is bijna net zo snel als USM bij canon. De tamron focust wat minder snel.
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

:oops: Nu zie ik bij konijnenberg voor 850 een 2ehands 70-200 2.8 non is usm.
Zal ik voor een nieuwe f4 gaan zonder is of zelf iets bijleggen en de 2.8 aanschaffen 2ehands (met t oog op concerten)
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Met het oog op concerten zou ik voor de f2.8-versie gaan. Niet alleen kom je dan beter uit met de sluitertijden, maar ook de af werkt vlotter met een groter diafragma.
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

mijn ouders hadden al een lens meegenomen, de f4 :D toch
maar wat een ding zeg, heerlijk!! ik ben verliefd..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar