Weggejaagd na fotograferen eigen kinderen

ModeratorCOLON Global Moderators

Frostbeard
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2008 12:11

Op fok.nl kwam ik het volgende "nieuws"-bericht tegen:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/95579/-W ... deren.html

Een Engelse fotograaf wordt door omstaanders een park uitgejaagd omdat hij foto's aan het maken was van zijn eigen kinderen die aan het spelen waren in de speeltuin in het park.

Steeds vaker hoor ik berichten over fotografen die ergens weg gejaagd worden of dingen niet mogen vanwege verdenking van pedofilie / terrorisme.

Zijn er mensen op dit forum die iets dergelijks al in de praktijk hebben meegemaakt.
EOS400D - Sigma EX 24-60 2.8 - Sigma EX 105 2.8 Macro
Gebruikers-avatar
*geronimo*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2008 16:06
WoonplaatsCOLON Coevorden

Dammmmmmm :cry:

Waar gaat het heen met deze wereld
[Canon EOS 400D + Canon EF-S 18-55 IS +Canon EF-S 70-300mm 1:4-5.6 IS USM en EF100mm f/2.8 MACRO USM]
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Ik maak mij hier:
Deze mensen zijn zodanig paranoïde dat het zorgwekkend is.
Meer zorgen over dan een vader die foto's van zijn kinderen maakt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
*geronimo*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2008 16:06
WoonplaatsCOLON Coevorden

jspr schreefCOLONIk maak mij hier:
Deze mensen zijn zodanig paranoïde dat het zorgwekkend is.
Meer zorgen over dan een vader die foto's van zijn kinderen maakt.
Sta hier compleet achter deze mensen zijn een gevaar voor de buitenwereld

Heb het zelf meegemaakt met een oud collega die zat met zijn dochtertje toen 2 jaar in bad
Zijn moeder is toen helemaal over de zeik gegaan omdat volgens haar dat niet kon en wat zou de buitenwereld er wel niet van zeggen

:shock: :shock: :shock:
[Canon EOS 400D + Canon EF-S 18-55 IS +Canon EF-S 70-300mm 1:4-5.6 IS USM en EF100mm f/2.8 MACRO USM]
Gebruikers-avatar
Dennis Rademaker
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 734
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 16:36

Hier de betreffende foto en het gezin.

Ze deden het gewoon omdat die man uit het Nikon kamp komt dus geef ze eens ongelijk!!!

Nee hoor, gekkigheid.

Dit gaat inderdaad helemaal nergens over, waar gaat dit heen!?
Tegenwoordig zijn de mensen zo bang voor elkaar!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Toch mooi dat mensen met een camera aangezien worden voor terroristen.

De terroristen die de Twin Towers platgooiden, degene die het WTC bombardeerden. Allemaal is er aangetoond dat ze de gebouwen vooraf niet fotografeerden, maar hun planning anders deden.

Al jarenlang is het gedoogd om militaire vliegtuigen te fotograferen zolang men maar op de daarvoor bestemde spottersplaatsen blijft. Tijdens open dagen doet er ook niemand moeilijk.

Maar als ik foto's op het station maak, dan ben ik terrorist. Als ik een mooi gebouw wil fotograferen, dan ben ik terrorist. Als ik een ambassade fotografeer, dan ben ik ook een terrorist.

Als ik foto's op het station wil maken, dan lukt me dat. Zo ook met mooie gebouwen en ambassades. Wedden?

--

Aan de hand van mijn telefoonabbonement kan de overheid mij praktisch overal volgen waar ik ben (Kan me herinneren dat de politie van de telefoonproviders de gegevens kregen aangeleverd van iedereen die zich een aantal jaren geleden in Rotterdam bij het stadion ophield toen daar rellen uitbraken)

Als ik mijn telefoon thuislaat, dan heeft men straks met het rekeningrijden nog steeds zicht op waar ik nu precies allemaal kom.

Door nieuwe technologiën zoals een RFID-chip kan men straks precies zien hoeveel kunstmest ik koop en is er vast wel een computer die dat combineert met mijn andere aankopen en zo bepaalt of ik staatsgevaarlijk ben.

Als ik naar Amerika wil, dan is er een screening die nergens meer op slaat omdat ik misschien wel eens verkeerde ideeën kan hebben.

Kan iemand mij een goede reden geven waarom ik me niet paranoïde zou gaan gedragen als mijn privacy op allerlei manieren geschonden wordt onder het motto van veiligheid en behouden van de privacy?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONKan iemand mij een goede reden geven waarom ik me niet paranoïde zou gaan gedragen als mijn privacy op allerlei manieren geschonden wordt onder het motto van veiligheid en behouden van de privacy?
Omdat de maatregelen buitenproportioneel zijn?!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

We moeten gewoon eens wat meer down-to-earth gaan doen en niet overal spoken zien.

Maar besef nu eigenlijk dat wanneer ik deze discussie doorzet hier op een bepaald moment ongetwijffeld religie bij betrokken gaat worden, en dat is niet de bedoeling op dit forum. Ik staak dus mijn inhoudelijke bijdrage aan dit topic.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

:lol:

Frustrerend he?!
Maarre, maatschappij-kritische foto's moeten hier kunnen toch?!
Beeldtaal verzinnen en helemaal uit je dak gaan! HEt is toch vakantie...
Gebruikers-avatar
dommel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 465
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 13:30

Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat mensen boos worden omdat iemand foto's van zijn kinderen neemt. Daarom ben ik ook benieuwd naar het verhaal van een omstander.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

dejong1racing schreefCOLONWe moeten gewoon eens wat meer down-to-earth gaan doen en niet overal spoken zien.
Onze dochter (12) is een paar weken geleden lastig gevallen door een kerel die haar aansprak met een smoesje en vervolgens "aan haar schoenen wilde ruiken".

Leg jij haar even uit dat het een spook was en dat ze last had van acute paranoia? :)

Ik vermoed dat die aardige mijnheer die zijn kinderen op de foto wilde zetten een beetje verkeerd gereageerd heeft toen hij werd aangesproken. Misschien was hij hinderlijk aanwezig. Mensen reageren tegenwoordig om de minste aanleiding al bijzonder agressief.
Laatst gewijzigd door 1 op ravon, in totaal 17 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Hier een ander bericht van hetzelfde euvel

Inclusief foto's (Pas op, misschien dat er mensen zijn die deze foto's als SCHOKKEND ervaren)

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -park.html
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Much ado about nothing...
Gebruikers-avatar
dommel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 465
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 13:30

Verhaal is inderdaad overtrokken. De man werd aangesproken toen hij foto's nam van zijn kinderen die van een opblaasbare glijbaan afkwamen. Vervolgens begonnen mensen die in de rij stonden opmerkingen te maken. Hij is vervolgens weggegaan. Van wegjagen en een woedende menigte is geen sprake.
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Kan één van u mij zeggen, wat dit met fotgraferen te maken heeft?
Ja het is vervelend voor de familie, maar ook ik ben wel eens door een agent aangesproken toen ik met de kleindochter in het park wandelde.
Ik had geen snode plannen, kwam net onder de douche weg en viel dus niet onder de term ouwe viespeuk.
Je kan overal een probleem van maken, ik besteed mijn tijd liever aan zinnige zaken. :lol:
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
martijnb
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2006 16:52
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLON Aan de hand van mijn telefoonabbonement kan de overheid mij praktisch overal volgen waar ik ben (Kan me herinneren dat de politie van de telefoonproviders de gegevens kregen aangeleverd van iedereen die zich een aantal jaren geleden in Rotterdam bij het stadion ophield toen daar rellen uitbraken)

Als ik mijn telefoon thuislaat, dan heeft men straks met het rekeningrijden nog steeds zicht op waar ik nu precies allemaal kom.
Toch raar dat ze altijd vragen: Waar was je op xx om xx.xx?

Ontopic:
Ik heb in een computer-toko gewerkt, en er moest een backup van een HDD worden gemaakt. Er stonden foto's op van kleine kinderen op een strand. Een collega wilde de chef waarschuwen. Ik denk dat mensen spoken zien.

Als er vroeger een vader een foto van zijn kind maakte was er niets aan de hand. Nu wordt alles sneller in hokjes geplaatst... (nee, geen fotohokjes)
www.martijndebie.nl
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Maar ja, wie gaat er dan ook met een Nikon in het openbaar lopen :lol:
Nee, hier zakt echt je broek van af.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Het probleem is al langer bekend in Engeland. Daar worden te pas en te onpas fotografen meegenomen naar politie bureau's. En omdat ze niet mogen discrimminieren worden iet alleen baarden en molim uitzienden gepakt. Terecht alleen wel jammer. Verder is in Engeland het fotograferen van kinderen iets anders dan in Nederland. Ze hebben daar iets meer kinder gerelateerde zaken gehad, pedofilie, moorden met leraren ed. dus de gevoelens liggen daar anders tov fotografie.

In Frankrijk is het zelfs verboden las ik dit weekend in een blad. Mensen fotograferen in Frankrijk daar werd over vermeld dat je eerst moet vragen of het mag en kinderen behalve je eigen kinderen dat mag niet. En dus is het voor een agent moeilijk om op afstand te zien of het je kinderen zijn of niet jouw kinderen.

Jammer maar waar. En ik denk dat, en dat blijkt ook wel, je met een DSLR meer op valt dan met een gsm als je foto's maakt. Sterker nog in datzelfde verhaal stond dat je soms beter een DSLR met live vieuw kunt hebben omdat men dan denkt dat je niet foto's maakt maar de software of camera aan het instellen ed bent. Een (D)SLR namelijk hoor je tegen je ogen te houden om een foto te kunnen maken.

Maar ook ik zou niet blij zijn als mijn zoontje door een wild vreemde man gefotografeerd word, zonder dat het de vader van een van de andere kinderen is. Ik heb foto's vanochtend gemaakt van min zoon zijn eerste verjaardag op school en ik heb eerst gevraagd of een geen ouders waren die daar problemen mee hadden.

Tja we leven in 2008 en met zo'n slap kabinet als het onze laten we ons in de luren leggen.....
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

ik maak me wel eens zorgen als ik zulke dingen zie en hoor.

er lopen inderdaad gekken rond maar dat hoeft toch niet te betekenen dat we een hele groep over 1 kam mogen scheren.
Alle fotografen zijn ineens perverse vieze mannetjes en vrouwtjes ?

Onder het mom van terrorisme mag ineens vanalles van regeringszijde uit.
Ik kan me de film herinneren die wij op de middelbare school kregen te zien, animal farm....big brother is watching you.
Niet de communisten zoals destijds werd beweerd maar de kapitalisten.

De mensen die beweren dat de amerikaanse regering vtv van 9/11 afwist maar alles heeft laten gebeuren om daardoor allerlei bevoegdheden en budgetten te krijgen, klinken steeds geloofwaardiger.
De wapen- en beveiligingsindustrie zijn blij met die paar terroristen.

En Balkenende wil weer die VOC mentaliteit ?......moeten we weer slaven gaan verhandelen en moorden en roven ?

zo genoeg gezeurd..........zullen we weer plaatjes gaan schieten ?
veel leuker :)
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Cogliostro schreefCOLON zo genoeg gezeurd..........zullen we weer plaatjes gaan schieten ?
veel leuker :)
Eens!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar