[verzameltopic] Kritiekkring 2 -> natuur, ronde 9

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

De eerste 8 rondes zitten erop, en dan kunnen we beginnen met de negende ronde. De 3 foto's dienen binnen te zijn op 14 juli 23:59, de commentaren op 21 juli 23:59.

De deelnemers zijn:
  • # Bagtjuh
    # 4runner
    # Frostbeard
    # JvdH
    # Builder
    # geert h
De regels nog een keer voor alle duidelijkheid:
  • Post-cyclus van 3 weken. Je krijgt twee weken de tijd om een drietal foto's te posten, en daarna 1 week de tijd om te beoordelen
  • Onderwerpen: puur (wilde) natuur. Probeer wel een beetje af te wisselen tussen de facetten van natuur-fotografie.
  • Huisdieren-foto's kunnen zeer leuk/lief/schattig zijn, maar zijn niet welkom, evenals bloemen/planten/dieren in studio-omstandigheden.
  • Dierentuin-foto's mogen mits het niet te zien is dat het een dierentuin-foto is, verder niet meerdere keren putten uit 1 dierentuin-shoot omdat dat de leercurve niet bevorderd.
  • Probeer niet teveel uit archief te putten, omdat ook dat de leercurve niet bevorderd.
  • Beoordeling op technisch en inhoudelijk vlak. Begin met wat positiefs in de foto's en geef pas daarna verbeterpunten aan.
  • Ik verwacht verder dat de aanvullende richtlijnen die bij dieren, natuur en landschappen gelden ook binnen de kritiek kring gehandhaafd worden


Iedereen mag reageren op de foto's die hier geplaatst gaan worden, dat word zeker op prijs gesteld.

Voor wie niet weet waar het over gaat: klik .
Laatst gewijzigd door 1 op geert h, in totaal 30 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Commentaren op 21 juni?
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Moet uiteraard juli zijn :wink: Bedankt voor de oplettendheid.
Frostbeard
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2008 12:11

Zo deze keer mag ik een keer beginnen, heb voor de verandering eens de moeite genomen om de name van de onderwerpen erbij te zetten. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik deze kring als zeer nuttig ervaar. Ik zie de vooruitgang in ieder geval als ik door mijn eigen album blader.

1:
Groene vleesvlieg
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=109788[/img]

2:
Grote Wolbij
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=109789[/img]

3:
Daglelie
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=109790[/img]
EOS400D - Sigma EX 24-60 2.8 - Sigma EX 105 2.8 Macro
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Hierbij mijn inzending voor deze ronde.
Ik merk dat ik vaak bewegingsonscherpte heb omdat ik te lang uit de hand wil blijven schieten.
ISO instellingen gebruik ik (te) weinig. Kunnen jullie o.a. hierop letten bij deze foto's.
Voor het gemak de Exif er even bij vermeld.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=109812[/img]
1. Een doorkijkje in het bos. (telelens - op statief)
ISO 100 - F18 - 1/2" - 75mm

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=109810[/img]
2. Bloembed in volle zon (telelens - uit de hand)
ISO 100 - F13 - 1/160" - 300mm

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=109808[/img]
3. Een kikker (50mm primelens - uit de hand)
ISO 100 - F4,5 - 1/200" - 50mm
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Nou dan maar de eerste serie reakties:

Frostbeard:
#1. De vlieg staat er mooi scherp op. Alleen de achtergrond aan de bovenzijde stoort me een beetje.
#2. Erg mooi. Ik heb hier niets op aan te merken. een dikke 10
#3. Net zo mooi. Ik kan hier ook niets aan opmerken (behalve te centraal, maar dat is in dit geval gewoon mooi :wink: )

Geert H:
Staat de klok nou op 05.00h??. Jij was er echt vroeg bij :?
#1. Erg mooi de ochtendnevel over het dorp. Rechts onder zit een storend element (een struikje of zo). En door de ISO van
800 zit er ook wat ruis in. Ik neem aan dat dit statief werk is. waarom heb je dan voor de lagere ISO gekozen?
#2. Prachtig. Erg abstrakt. Je ziet niet wat land of water is. en een hele mooie kleur.
#3. Ik vind hem een beetje te druk. Was het spinnen web prominenter in beeld was de foto sterker.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Hoi Frostbread,
Foto 3 , ziet er erg goed uit.
Lekkere kleuren een een mooie DOF, erg goed gedaan.

@ JvdH.
De foto van dat bloenbed , daar heb je een sluitertijd van 1/160, dat is eigenlijk te weinig bij 300mm.
Je moet dan toch bij die 1/300 ste zien te komen, of je moet IS hebben.

@Geert ,
2 vind ik een prachtplaatje , maar werk die vlekken rechtsboven even weg :wink:
Wel een mooie sfeer hoor.

Groeten,
Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Frostbaerd

Op alle 3 niets aan te merken eigenlijk.
Nette serie.


JvdH:

Nr 1 vind ik wat saai en mag wat mij betrefd wel wat meer kleur hebben.
Nr 2 Erg druk zo,misschien wat dichterbij en dan meer focussen op 1 bloem?

Nr 3 is lekker om naar te kijken al heb ik hier het idee dat je WB verkeerd stond,is nu een beetje te grauw.

Geert:

Jammer van die hoge ISO bij nr 1 want het is verder een hele mooie ochtend sfeer.

Nr 2: Dit is ochtend sfeer!!
Lekker zo.
Maar wel even je sensor schoonmaken he?

Nr 3 vind ik het idee mooi maar de uitwerking niet,het web is nu te verweg en het lijkt wel of je heel veel ruis hebt nu.
Kijkt niet lekker helaas.



Mijn aandeel deze serie:

1
Afbeelding

2 Van een paar dagen terug.
Afbeelding

3 Uit het archief deze keer :wink:
Een sfeertje van de OVP van oktober 2007.
Afbeelding
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Vorige week zaterdag heb ik een workshop Natuurdetails en Macro gevolgd. Aangezien het mij waarschijnlijk voor de 15e niet meer lukt nieuwe foto's te maken (en te bewerken) van mij deze keer een aantal foto's gemaakt tijdens deze workshop.

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=110834[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=110835[/img]

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=110836[/img]
Gebruikers-avatar
4Runner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 178
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2006 22:05
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Gents, hier een drietal foto's die ik vorig week op vakantie heb geschoten. De foto van de bij heb ik geplaatst vanwege het mooie licht althans dat vind ik zelf, de felle zo lijkt dwars door de romp te gaan.

Foto 1:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=110843[/img]

Foto 2:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=110842[/img]

Foto 3:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=110841[/img]
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Jullie hebben van mij nog wat reakties tegoed:

Bagtjuh:
#1. Heel mooi de grijs/grouwe vlinder op de paarste bloem.
#2. Na 3x kijken viel het miertje pas op 8) . Mooie strakke foto.
#3. Deze is echt geweldig. een dijk van een plaat :wink:

Builder:
#1. Ik vind dat er een beetje te veel off-focus achtergrond op staat. Je onderwerp zit een beetje klein en zielig onder in de foto.
#2. Deze is mooier, maar wel erg druk.
#3. Mooi van kleur en een goed getimde aktie in de foto (en lekker scherp)

4Runner:
#1. Ik vind de overgang van rose naar groen heel mooi gedaan.
#2. ik mis de gorilla's (in the mist :lol: :lol: ). Ook een mooie foto, iets saaier dan #1, maar je kan niet altijd knallen :wink:
#3 Erg mooie achtergrond, maar vlgs. mij is de bij niet helemaal scherp op het oog.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Oeps, volgens mij ben ik nu zelf ook te laat :oops:

@Frostbeard:
1] Mooi verloop in de scherpte-diepte. Een wat lager standpunt zou de foto denk ik af hebben gemaakt.
2] Fraai standpunt, mooie scherpte-diepte. Hij had van mij iets meer uit het midden gemogen, maar dat is dan ook het enigste.
3] Deze is gewoon af.

@JvdH:
1] Moeilijk onderwerp heb je hier gekozen. Misschien oogt hij wat beter als je hem nog een keer door de nabewerking haalt, ik vind hem nu wat flets.
2] Jij weet het wel op te zoeken met je onderwerpen :wink: Witte bloemen in de volle zon zijn moeilijk om correct belicht te krijgen, zeker omdat een gedeelte weer in de schaduw valt. Naar mijn mening is dat hier ook niet helemaal gelukt. Geen schande, er zijn er meer die daar moeite mee hebben.
3] Deze vind ik gelijk stukken beter. Lekker rustig en een mooie compositie. Misschien nog wat verscherpen en het is een hele fraaie.

@Bagtjuh:
1] Fraai, weinig op aan te merken. Misscien dat dat ene blaadje rechts wat stoort, maar dat is dan ook het enige.
2] Inclusief spinnetje :D Lekker eenvoudig gehouden, niet verkeerd zo.
3] Erg sfeervol, jij mag vaker landschapjes fotograferen van mij.

@Builder:
1] De bloemetjes hadden van mij wat groter in beeld gemogen, dat had het effect van dit macro-landschap versterkt.
2] Fraai gespeeld met de scherpte-diepte, al vind ik de kleuren teveel in elkaar opgaan.
3] Dat vliegje maakt hem af.

@4Runner:
1] Hier had een grijsverloopfilter je goede diensten kunnen bewijzen, ik vind het licht iets teveel aandacht opeisen nu.
2] Lekker sfeervol zo. Ik mis echter een "konijntje" dat me de foto mee inneemt.
3] Mooie scherpte-diepte, enkel wat te centraal geplaatst naar mijn smaak.
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

geert h schreefCOLONOeps, volgens mij ben ik nu zelf ook te laat
geert h schreefCOLONde commentaren op 21 juli 23:59
Valt mee toch? :wink:
Volgens mij hebben we nog even...
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

uhh, in de haast er overheen gelezen. Maar goed dat er altijd bij zijn die een oogje in het zeil houden :wink:
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Dan gelijk mijn commentaar/opmerkingen ook maar.

@Frostbeard
1: Mooie scherptediepte. Qua compositie had de vlieg van mij wat verder in de rechterbovenhoek gemogen.
2: Mooie scherptediepte zowel op de bij als het blad. Misschien nog iets van de rechter- en boven kant croppen?
3: Mooie kleurencombinatie, scherp waar ie scherp moet zijn. Niets op aan te merken.

@JvdH
1: Mijn oog wordt wel mooi langs het pad de diepte in getrokken, alleen mis ik daar een duidelijk onderwerp. Kan naar mijn idee nog wel wat contrast gebruiken.
2: Idd lastig met zulke grote contrasten. Komt op mij wat rommelig over, ik kan niet echt een rustpunt vinden. Ik heb ook het idee dat hij net niet 100% scherp is.
3: Mooie compositie, ook leuk dat je ondanks de spiegeling nog de pootjes en het blad onder de oppervlakte kunt zien. Ik heb alleen het idee dat de scherpte net wat te ver naar voren ligt.

@geert h
1: Mooie ochtensfeer, alleen jammer van die ruis.
2: Mooie sfeervolle plaaat. Het op de kop plaatsen (las ik bij de buurman...) doet het hier goed. Misschien de "horizon" nog wat lager plaatsen, maar dan was de schittering te aanwezig geweest... Jammer van die stofjes op de sensor
3: Ik vind 'm wel wat hebben. Mooi die herhaling op de achtergrond brengt mij met een denkbeeldige cirkel weer terug naar het onderwerp.

@Bagtjuh
1: Mooie kleurencombinatie/compositie.
2: Lekker rustige plaat. Centrale plaatsing van de bloem stoort hier niet.
3: Mooie sfeervolle plaat.

@4Runner
1: Idd jammer van de zon, het landschap krijgt nu niet de aandacht die het verdient.
2: Mooie sfeer. Mis het "konijntje" eigenlijk niet, ik wordt door de verschillende lagen wel naar de achtergrond getrokken.
3: Zo, dat is weer heel wat anders. Mooie scherpte diepte. Was misschien beter tot z'n recht gekomen in landscape (wat meer ruimte rechts en minder ruimte boven en onder).
Frostbeard
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2008 12:11

@JvdH
1: Een lastige foto om te beoordelen, technisch is de foto best gelukt al zouden de kleuren wat levendiger mogen. Mijn ogen worden echt naar het einde van het padd getrokken maar er is uiteindelijk niks wat echt de aandacht trekt.
2: De kleuren op deze foto ogen mooi. Maar de compositie oogt rommelig en een kleine DOF had tot een mooier resultaat geleid.
3: Je bent lekker dicht bij die kikker kunnen komen en hij staat er daarom ook duidelijk op. Een iets lager standpunt was denk ik mooier geweest.

@geert h
1: Een mooie sfeervolle foto, maar zoals al gezegd is, is de ruis erg aanwezig.
2: Een mooie tegenlicht opname waar ik vraag me alleen af wat het donkere deel is onder die "graspol"
3: De beste van de 3, de compositie is goed, het web op de voorgrond zit op de goede plek en de onscherpte in de achtergrond maakt de foto sterker.

@Bagtjuh
1: Mooie scherpe foto van een vlinder, enigste minpuntje de slagschaduw van de antenne over het oog. Heb je deze foto met flitser geknipt?
2: Scherpe foto van wit vingerhoedskruid, het wit spring echt uit de foto. Leuk detail is het miertje op de onderste bloem.
3: De zon knalt echt uit deze foto, ik denk dat met een iets kortere belichtingstijd de zon nog steeds voor een mooi effect had gezorgd maar dat er iets meer te zien was geweest van de omgeving.

@Builder
1: De kleuren in deze foto ogen fris en zomers, ik denk echter dat een scherpe achtergrond hier sterker was geweest. Ik zit me de hele tijd af te vragen wat ik daar nou van een schoorsteen zie aan de horizon.
2: Een lager standpunt was volgens mij mooier geweest, nu vervalt het riet deels tegen de achtergrond. Ook had je onder 10% weg kunnen croppen zodat de houten vlonder niet meer te zien is.
3: Ik vind dit een leuke foto om naar te kijken, echt zo'n foto waar je een verhaal bij kunt verzinnen. Ik heb zelf al een paar keer geprobeerd een vliegend insect op de foto te zetten maar het valt iedere keer tegen.

@4runner
1: Mooie sfeerfoto waarbij het lijkt alsof de zon speciaal die grote boom op de voorgrond in het zonnetje wil zetten.
2: Het is een mooi uitzicht maar voor mij ontbreekt er een object wat de aandacht trekt. ( Zie boom foto 1 )
3: Ik durf niet zeker te zeggen of deze 100% scherp is, wel vind ik de kleuren echt super. Verder lijkt het net of je in een gesloten bloem aan het kijken bent naar een bij die een maaltje aan het verzamelen is.
EOS400D - Sigma EX 24-60 2.8 - Sigma EX 105 2.8 Macro
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Even een resumee op de commentaren van mijn foto's (heb ik het op een rijtje)

#1.109812
De foto is mooi (mag wat fellere nabewerkingen), maar mist nog een onderwerp aan het eind van het bospad.


#2.109810
Was te moeilijk om een mooi plaatje te krijgen (witte bloemen in de volle zon). Ik zal de tips meenemen.
Erwin S schreefCOLONDe foto van dat bloenbed , daar heb je een sluitertijd van 1/160, dat is eigenlijk te weinig bij 300mm. Je moet dan toch bij die 1/300 ste zien te komen, of je moet IS hebben.
Ik heb ze vanaf mijn statief gemaakt.
Geert H schreefCOLONJij weet het wel op te zoeken met je onderwerpen
Ja Geert hoe verzin ik ze? Ik loop er langs en denk wat een leuk plaatje.


#3.109808
Is geen verkeerde plaat. Nog een beetje meer nabewerken. (Nabewerking buiten picassa vind ik nog een moeilijk iets. wanneer is het acceptapel en wanneer ga je te ver)
Bagtjuh schreefCOLON...al heb ik hier het idee dat je WB verkeerd stond.
De witbalans staat vlgs mij op bewolkt. Hoe zou ik hem dan moeten zetten>
Frostbeard schreefCOLON@JvdH.... Een iets lager standpunt was denk ik mooier geweest.
Dan had ik het huis van mijn cam. in de vijver moeten houden zodat mijn lens er net boven uit komt. :lol: Vlgs. mij is de EOS300D niet zo waterdicht :roll:

Iedereen weer bedankt voor de feetback (in mooi nederlands :wink: ) ik ga ermee aan de slag.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
4Runner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 178
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2006 22:05
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Frostbeard:

Foto1: Ik vind de kleuren op deze foto echt super vooral omdat het groen van de vlieg het erg lekker doet met de achtergrond. Wellicht wel iets verder scherp.

Foto2: Waanzinnige compositie heb je hier toch weer te pakken echt knap hoe je dat telkens weer voor mekaar krijgt. Leven ze nog wel ? Wellicht hier ook hier weer een toefje meer scherp zou mooi zijn vind ik persoonlijk.

Foto3: Jij bent deze ronde echt lekker bezig hoor, wat een waazinnige kleuren, als je de stamper ook onscherp zou houden, lijkt het net op het werk van Hans van Ommeren, en die verkoopt zijn werk voor zeer mooie prijzen ;-))))))

JvdH
Foto1: Lekkere doorkijk, begrijp niet helemaal waarom je met F18 geschoten hebt. Compositie lekker, wellicht nog meer contrast om lagen in de foto te benadrukken.

Foto2: Kleuren ok hier, maar compositie vind ik minder weer niet waar te focussen

Foto3: Goede kleuren, lekker moment, wellicht nog lager deze foto nemen voor een spannerende compo.

Geert,
Foto 1. Mooie zachte kleuren, knap hoe je die verlichte klok erop hebt weten te krijgen. Minder vind ik het takje rechts van de foto en had graag ook iets meer voorgrond willen zien..

Foto2 Geen idee waar ik naar kijk eigenlijk maar dat maakt eigenlijk niet uit, want ik vind de kleuren prachtig en de foto straalt rust uit, heerlijk! wel stof op je sensor, zo te zien rechts...

Foto3. Mooi moment, maar vind de compo niet sterk had wel graag dat web geisoleerd gezien lijkt me wel een uitdagend onderwerp.

Bagtjuh

Foto1: Goed gedaan hoor mooie kleuren, heerlijk scherp, goede compo, wellicht nog iets lager proberen te nemen, is het enige wat ik kan bedenken.

Foto2: Technisch weer super mooie onscherpe achtergrond, mooie kleuren knap hoe je dat wit er perfect op hebt weten te krijgen. compositie vind ik minder weet niet waarom maar de foto hou mij persoonlijk niet lang vast.

Foto 2: Bijzonder, kan zo aan de muur, goed gedaan misschien iets uitsnijden zodat het zwart linksonder minder domineert?

Builder:

Foto 1. Gewaagd neer gezet, mooie foto vanwege het contrast, die schoorsteen en dat tere bloempje wellicht die achtergrond iets scherper? Maar dat wat ik in de foto zie hoor...

Foto 2: Technisch ok, maar die rand van d oever onderin stoort mij teveel om een of andere reden

Foto3:

Foto 3, fantastische foto, heerlijk moment lekkere kleuren goede scherpte, ben jaloers hoop er ook zo eentje te maken ;-)))
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Zo nog even een paar van mij:


Builder:

1 Even die schoorsteen wegwerken en hij is voor mij af.

2 Als je een lager punt zou nemen ben je die bomen op de achtergrond kwijt,wat voor mij beter was geweest.

3 Lekker sfeertje.
Maar misschien ook wat minder achtergrond :wink:

4Runner:

Vind nr 1 veel beter dan 2 want die mist voor mij de diepte en warmte van nr 1.

3 Wel er geel maar toch lekker om naar te kijken.
Maar een vraagje: waarom in portret stand?



Gr Bart
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar