Phottix Grip & Batterijen voor 40D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Kent iemand die Phottix spullen? Grip inclusief verzending ongeveer 65 Euri vanuit HK. Canon grip is zo'n 150,= en ben nu ondertussen wel een beetje blut :lol: ondanks de cashbacks.

Die batterijen doen het volgens deze review erg goed.

Iemand ervaring met deze merken/leverancier?


GRIP
Afbeelding

BATT
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op marcedwin, in totaal 10 keer gewijzigd.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
Dennis Rademaker
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 734
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 16:36

Deze post houd ik even in de gaten!

FYI De foto die je plaatste van de batterij is een batterij uit een 350d etc, niet uit de 40d.
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Foxje schreefCOLONDeze post houd ik even in de gaten!

FYI De foto die je plaatste van de batterij is een batterij uit een 350d etc, niet uit de 40d.
DOM :oops:

Aangepast, zie post!
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

zelf zou ik gewoon een grip in Nederland kopen, dit i.v.m de garanties etc, als het stuk is kun je gewoon terug.

voor batterijen moet je even op het forum kijken onder: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=13558
Hij heeft ook accu's voor de 40D een aantal weken geleden heb ik er een aantal besteld en ze zijn perfect, heb een aantal jaar terug ook bij hem de accu's voor de 350D gekocht.

overigens verkoopt hij ook grips voor de 40D tegen een redelijke prijs (zijn niet van canon maar ander merk).

even bij inkoopakties op het forum kijken.
geeft een prima service.
gewoon even een mailtje naar hem sturen en je weet alles.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Anne-Elise schreefCOLONzelf zou ik gewoon een grip in Nederland kopen, dit i.v.m de garanties etc, als het stuk is kun je gewoon terug.

voor batterijen moet je even op het forum kijken onder: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=13558
Hij heeft ook accu's voor de 40D een aantal weken geleden heb ik er een aantal besteld en ze zijn perfect, heb een aantal jaar terug ook bij hem de accu's voor de 350D gekocht.

overigens verkoopt hij ook grips voor de 40D tegen een redelijke prijs (zijn niet van canon maar ander merk).

even bij inkoopakties op het forum kijken.
geeft een prima service.
gewoon even een mailtje naar hem sturen en je weet alles.
De vraag van dit topic was of iemand hier ervaring met die spullen heeft. Ik weet van de spullen hier op het forum, heb daar zelfs ook batterijen besteld enige tijd geleden. Supersnel geleverd. Zie nu trouwens dat dat ook Phottix batterijen zijn. En ze doen het prima. Helaas alleen zonder kapje.

Maar voor 65,= een grip plus 2 batterijen plus verzendkosten. Dat gaat ook hier bij lange na niet lukken. Aangezien ik volgend jaar wil upgraden hoeft die grip het maar een jaar uit te houden. Daarom vroeg ik naar ervaringen. Zou ik bij de 40d blijven (of zijn succesor straks) dan zou ik zeker altijd een originele grip kopen.

Heb zelf ook al veel rondgeneust en valt me op dat er over het algemeen veel commentaar is op de 'fake' grips. Dus Canon is absoluut beste keus. Maar voor die Phottix (waar ik verder weinig van vind op internet) wil ik wel een uitzondering maken.

Dus, heb je ervaring met die Phottix grip, ik hoor het graag.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ik heb dit merk sinds kort op de 5D zitten, natuurlijk zijn de Canon grips iets beter, maar in mijn geval is de originele grip van Canon gemaakt van magnesium en loodzwaar, nu heb ik dus de Photix erop zitten en voor dat geld een erg mooie kwaliteit en goed afgewerkt.
Dus ik neem aan voor de 40/30 dezelfde kwaliteit.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

marcedwin schreefCOLON

De vraag van dit topic was of iemand hier ervaring met die spullen heeft. Ik weet van de spullen hier op het forum, heb daar zelfs ook batterijen besteld enige tijd geleden. Supersnel geleverd. Zie nu trouwens dat dat ook Phottix batterijen zijn. En ze doen het prima. Helaas alleen zonder kapje.

Maar voor 65,= een grip plus 2 batterijen plus verzendkosten. Dat gaat ook hier bij lange na niet lukken. Aangezien ik volgend jaar wil upgraden hoeft die grip het maar een jaar uit te houden. Daarom vroeg ik naar ervaringen. Zou ik bij de 40d blijven (of zijn succesor straks) dan zou ik zeker altijd een originele grip kopen.

Heb zelf ook al veel rondgeneust en valt me op dat er over het algemeen veel commentaar is op de 'fake' grips. Dus Canon is absoluut beste keus. Maar voor die Phottix (waar ik verder weinig van vind op internet) wil ik wel een uitzondering maken.

Dus, heb je ervaring met die Phottix grip, ik hoor het graag.
Ervaring met een Phottix, zelf niet, maar een kennis wel, de Phottix is een stuk zwaarder dan de Canon versie (scheelt geloof ik 100gr) verder bevind de batteryingang zich niet aan het eind van de grip, maar aan de zijkant, maar is volgens mij geen probleem, hij heeft hem nog maar een maand of 6, maar werkt verder naar behoren zoals ik van hem heb begrepen.
Als je hem maar voor slechts een jaar nodig hebt dan zou je het risico kunnen nemen, alhoewel ik dan toch zelf ook voor het orgineel zou gaan van Canon omdat die straks ook weer makkelijk te verkopen is.

Even een aanvulling, hij heeft hem op de 350D zitten, maar wel van Phottix.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Ik heb ook een grip besteld uit Hong Kong.

En ik heb al vaker bestellingen gedaan. Meestal is de behuizing erg plastic, maar de elektronica werkt super! Heb er m'n zelfontspannner en wireless flash trigger al vandaan. En ook een accu voor de 40D, maar die heb ik nog niet gebruikt. Mijn grip komt binnen nu en 2 weken aan, dan kan ik mijn ervaringen vertellen :)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Anne-Elise"

Ervaring met een Phottix, zelf niet.
Stom stom van me, Heb er wel ervaring mee maar even niet naar gekeken, maar mijn batterijen voor de 40D zijn ook van Phottix :oops: en die van de 350D waren dat ook.
nooit problemen gehad met deze producten. wilde het je toch even laten weten.

groetjes Annelies
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Na 10 dagen heb ik m'n grip binnen!! De 3e keer dat ik iets bij Gadget Inifity heb besteld en wat probleemloos is aangekomen. Kwaliteit is goed! Geen idee wat voor merk, maar 't werkt als een trein.

http://www.gadgetinfinity.com/product.p ... t=0&page=1

70 euro inclusief verzendkosten... Daar kan Canon met z'n 159 euro niet tegenop ;)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Anne-Elise schreefCOLONzelf zou ik gewoon een grip in Nederland kopen, dit i.v.m de garanties etc, als het stuk is kun je gewoon terug.
Als je kijkt naar de alternatieve grip, afwerking en kwaliteit, zul je het met iedereen die dat ding ook heeft eens zijn dat de prijs/kwaliteit verhouding gewoon veel beter is dan die van de Canon. De opmerking (van iemand anders) dat de Canon ongetwijfeld beter is, deel ik dan ook niet. Ze zijn geen van beiden slecht, maar die Photix is gewoon een prima ding. Niet El Cheapo afgewerkt. Het past perfect, zit goed in elkaar en werkt ook op dezelfde manier als die van Canon.

Ik heb de grip er niet altijd op zitten, maar alleen in situaties waarin ik het nodig heb. Dan is het zeker zinniger om die Photix te hebben, want het scheelt je minimaal de helft.

Als je je geld verdient met foto's maken vind ik het zelf een no-brainer. Je koopt dan gewoon de 'dure' spullen omdat je geen gezeik wil. Als je een beetje economisch kunt denken, kun je uit je hoofd uitrekenen dat die Photix economischer is. Als ie stuk is, kun je ook gewoon een nieuwe kopen. Zit je nog steeds onder de prijs van de Canon.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

marcedwin schreefCOLONDe vraag van dit topic was of iemand hier ervaring met die spullen heeft. Ik weet van de spullen hier op het forum, heb daar zelfs ook batterijen besteld enige tijd geleden. Supersnel geleverd. Zie nu trouwens dat dat ook Phottix batterijen zijn. En ze doen het prima. Helaas alleen zonder kapje.

.


Al een tijdje worden ze met kapje geleverd hoor.

Een paar weken geleden nog 3 besteld en daar netjes een kapje op.

En hij levert zoals gewoonlijk binnen 24 uur. :wink:
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Mike Philippens schreefCOLON
Anne-Elise schreefCOLONzelf zou ik gewoon een grip in Nederland kopen, dit i.v.m de garanties etc, als het stuk is kun je gewoon terug.
Als je kijkt naar de alternatieve grip, afwerking en kwaliteit, zul je het met iedereen die dat ding ook heeft eens zijn dat de prijs/kwaliteit verhouding gewoon veel beter is dan die van de Canon. De opmerking (van iemand anders) dat de Canon ongetwijfeld beter is, deel ik dan ook niet. Ze zijn geen van beiden slecht, maar die Photix is gewoon een prima ding. Niet El Cheapo afgewerkt. Het past perfect, zit goed in elkaar en werkt ook op dezelfde manier als die van Canon.

Ik heb de grip er niet altijd op zitten, maar alleen in situaties waarin ik het nodig heb. Dan is het zeker zinniger om die Photix te hebben, want het scheelt je minimaal de helft.

Als je je geld verdient met foto's maken vind ik het zelf een no-brainer. Je koopt dan gewoon de 'dure' spullen omdat je geen gezeik wil. Als je een beetje economisch kunt denken, kun je uit je hoofd uitrekenen dat die Photix economischer is. Als ie stuk is, kun je ook gewoon een nieuwe kopen. Zit je nog steeds onder de prijs van de Canon.
het ging mij hier ook niet om de afwerking/prijs/kwaliteit zoals je kunt lezen, maar om de garantie op een grip uit China.
die Photix zal echt niet slechter zijn dan die canon of andersom,(de afwerking van de photix is volgens jou niet El Cheapo, dus er zal wel verschil in kwaliteit zijn dan denk ik) maar belangrijker is waar kun je terecht als hij stuk gaat, ik weet dat ik met mijn grip gewoon terug kan naar canon en daar een volledige garantie heb (uit ervaring weet ik dat ze een 100% service geven)

Als je Photix uit China stuk is en je krijgt geen garantie, dan kun je i.d.d een nieuwe kopen, echter je kunt de orginele canon grip al nieuw aanschaffen voor €120,- ik heb ze zelfs al gezien voor €105 (een beetje speuren op internet en je komt ze tegen :lol: ) dus ja als je dan economisch kunt denken dan weet je ook dat je met 2 photix duurder uit bent :lol: en dan is goedkoop weer duurkoop :cry:

overigens waarom zou je wel een orgineel onder je camera doen als je geld verdient met fotografie ??? omdat je bang bent voor gezeik ??? je klanten vragen je echt niet welke grip je onder je canon camera hebt zitten hoor :lol:
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

mischien voor de 30 of 40 zou ik geen immitatie kopen, maar bv voor de 5D is het een ander geval, de originele is A) loodzwaar en B) twee maal zo duur dus voor mij was de keuze eenvoudig en ik moet zeggen dat deze grip prima in elkaar zit, goed afgewerkt en sluit perfect aan op de body.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Voor mijn 40d heb ik een Canon accu en een Photix van Martijn (zie IA op dit forum) Ik ben meer tevreden over de Phttix omdat deze langer meegaat. Bij zat er een afdekplaatje bij, dus alles goed in orde.
dennisvdgraaf
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2007 08:47
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Ik heb zojuist ook bij Gadget Infinity een grip, 2 accu's en reislader voor mijn 40D besteld. Totaal 149 dollar = 98 euro. Ik laat jullie weten wat mijn ervaringen zijn!
350D . 40D . EF 70-200 L USM . 18-55 kit . Kenko 1.4 Converter . www.f1images.nl . Tamron 28-75 2.8 . Speedlite 580EX II
dennisvdgraaf
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2007 08:47
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

De bestelling was zelfs binnen 1 week in Nederland. Keurig verpakt; alles aanwezig; prima dus!
350D . 40D . EF 70-200 L USM . 18-55 kit . Kenko 1.4 Converter . www.f1images.nl . Tamron 28-75 2.8 . Speedlite 580EX II
Gebruikers-avatar
vtuinen
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2006 23:09

dennisvdgraaf schreefCOLONDe bestelling was zelfs binnen 1 week in Nederland. Keurig verpakt; alles aanwezig; prima dus!
Zaten er verder nog invoerrechten op ?
Canon 40D - Canon 10-22 - Sigma 17-70 - Canon 70-200 F/4 L - Canon 50 mm 1.8 mkII - Kenko 1.4x - Speedlite 430EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar