Ervaringen motorvakantie en DSLR mee.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Ik ga over een paar weken een weekend met wat vrienden op de motor weg naar de Ardennen. Uiteraard wil ik mijn DSLR meenemen. Wie heeft hier ervaring mee? Goede rugzak en het spul op de rug? Ik heb geen koffer oid op de motor.

Ik wil alleen het hoognodige meenemen, dat is de body (1Ds)+24-105+430EX flitser+extra batterij.

Tips zijn welkom. Evt. gaat een maatje met de auto (hersteld van een knieoperatie), dan kan alles natuurlijk alsnog mee :wink:
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik heb zelf de LowePro flipside 300 waar ik erg tevreden mee ben, maar ik ben weer geen motorrijder dus daar heb ik geen ervaring mee :?
Ruimte heb je in iedergaval genoeg (en er is nog een klein broertje de Flipside 200)
Loop eens bij een winkel binnen en ga wat passen. De keuze is reuze :lol:

(In de Zoom van deze maand staat een atrikeltje over fototassen)
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

In principe NIETS op de rug op de motor! Zeker geen fototoestel. Als je je ribben en rugwervels tenminste heel wilt houden bij een val. En dan hebben we het nog niet eens over je nek.

Kijk eens naar een givi topkoffer en monteer die middels een universeel rek dat voor jouw motor gemaakt is. Als je geen duo hebt, kun je de bagage op de buddy maken, anders tassen gebruiken. Er zijn zat goede te krijgen. Vervolgens inrichten met dat schuim dat ook in fotokoffers zit.

De hoffotograaf van de vfr club heeft apart zijn topkoffer ingericht met schuim en gaten gezaagd. Hij is al eens gedonderd. Niets gebeurd met apparatuur.

En nogmaals: nooit iets hards op je rug vervoeren!!!!

[edit]een grote tanktas wil natuurlijk ook. Ik weet niet, wat voor brommer je hebt, maar IK sleep op mijn vfr als het moet een dslr met accessoires mee in de tanktas. Dan verhuist er WEL wat naar de koffers:)[/edit]
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
motordigitaal
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 2672
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 06:25
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Tja, ik heb 1x topkoffer en 2x zijkoffer op de motor zitten :D en die zitten vol met kleding. :(
(Ik rijdt met duo, dus heb die ruimte wel nodig)

Maar de camera zit in de tanktas. :D :D


Never iets op je rug doen, mocht je plaat gaan is dat bloedlink voor je rug!!!!

Oja, nog een paar weekjes en dan ga ik alle Alpen passen weer even doorsturen. :D :D :D :D



Afbeelding
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Goede tips, bedankt ! Ik heb inderdaad nooit een tas op mijn rug, maar dan vanwege de belasting voor mijn nek en schouders. Vwb het vallen met een rugtas, daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht :oops: Zowiezo zal een rugtas niet comfortabel ztiten ivm de back protector. Tanktas is een hele goede tip, dat ga ik eens bekijken :wink:

Ik heb een ZZR600 en ben vaker met de motor op vakantie gegaan, maar heb dan altijd mijn bagage met een spin vast op het zadel (duo plek zeg maar). Maar goed, zoveel ruimte heb ik niet, vandaar de vraag.
Gebruikers-avatar
Ad B
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Zuid Oost Brabant

Hoi,
ik heb mijn goedje meestal (in het plastiek...) in mijn rugzak op de bagage.
Soms ook op mijn rug, ik denk nooit niet zo van als er wat gebeurd...
En ik knor alweer meer dan 30 jaar rond... al is 't niet zóóó snel meer...

Groet
Ad B
Captain Chaos geeft eindelijk toe dat ie een kleintje heeft... Een Olympus OM-D E-M5 plus lenzen van 12 tot 300 mm (24 tot 600...)
Soms ben ik een beetje rebels: Ik hou niet zo van regels, daarom maak ik plaatjes...
CBRman
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 15:05
WoonplaatsCOLON Haarlem

Mijn camera heb ik steeds in mijn Topkoffer meegenomen. Nadeel daarvan is dat je steeds af moet stappen, sleutel pakken, camera pakken, foto maken, camera terug leggen, koffer op slot, sleutels opruimen, opstappen en weer door rijden. De volgende keer gaat hij mee in de tanktas. Als je dan onderweg een foto wilt maken, dan is het stoppen, helm open klappen, camera pakken en fotograferen maar. Uiteraard kun je eventueel ook afstappen.

In de situatie die jij schetst zou ik hem in een goede waterdichte tanktas stoppen.

Groetend,

Hans.
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Als ik de DSLR mee wil nemen, een lowe pro Orion. Daar zitten geen flapjes, uitsteekseltjes, etc aan die gaan wapperen in de wind. Zit goed, ben er paar keer mee op en neer naar de Alpen gereden.
Ik heb wel altijd een rugbeschermer op (van Dainese).
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

SanderL schreefCOLONGoede tips, bedankt ! Ik heb inderdaad nooit een tas op mijn rug, maar dan vanwege de belasting voor mijn nek en schouders. Valt heel erg mee, heb ik eigenlijk nooit last van, kwestie van goed op je rug vastmaken. Vwb het vallen met een rugtas, daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht :oops: Zowiezo zal een rugtas niet comfortabel ztiten ivm de back protector. Hoezo? Heb ik geen last van. Tanktas is een hele goede tip, dat ga ik eens bekijken :wink: Is niet prettig vind ik. Kan je niet goed achter je kuipje. Zeker in Duitsland is dat niet fijn.

Ik heb een ZZR600 en ben vaker met de motor op vakantie gegaan, maar heb dan altijd mijn bagage met een spin vast op het zadel (duo plek zeg maar). Maar goed, zoveel ruimte heb ik niet, vandaar de vraag.
Kortom, op gewone ritten neem ik de ixus mee, dan zit je niet met deze 'issues' :wink:
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

VFRood schreefCOLON Ik weet niet, wat voor brommer je hebt, maar IK sleep op mijn vfr
Kijk Motordigitaal, er zijn ook andere brommerrijders die zo'n ding met twee wielen een brommer noemen :lol: :lol:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Samz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2007 09:55

Ik heb de camera altijd in m'n tanktas.
Indertijd heeft m'n vriendin een extra "bakje" van zacht schuim gemaakt die daar weer precies in past zodat de camera niet al teveel last heeft van eventuele trillingen.

De motor is een Thundercat
Gebruikers-avatar
motordigitaal
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 2672
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 06:25
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLON
VFRood schreefCOLON Ik weet niet, wat voor brommer je hebt, maar IK sleep op mijn vfr
Kijk Motordigitaal, er zijn ook andere brommerrijders die zo'n ding met twee wielen een brommer noemen :lol: :lol:
Ze zouden dat soort mensen een heropvoeding moeten geven :wink:
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ach, ook een vfr is alleen maar een opgevoerde brommer :)

CB 1000F, digitaal?
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
motordigitaal
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 2672
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 06:25
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

VFRood schreefCOLONCB 1000F, digitaal?
Bijna goed een CBF1000 met ABS, sinds 28 maart in me bezit en dus alweer 3 maandjes oud.


Een oud beestje :wink:
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Alleen motorrijders mogen elkaars motor brommer noemen. Niet motorrijders die mijn GSXR een brommer noemen krijgen een "knal".

On-topic: mijn camera neem ik mee in een rugzak als ik op 1-daagse toer ga. Draag altijd een losse rugbeschermer onder m'n pak. Een goede beschermer buigt namelijk maar één kant op maar neemt niet weg dat het niet fijn zal zijn als je op je rug belandt terwijl er iets hards in je rugzak zit.

Veiligst en makkelijkst is alles in een tanktas (die ook als rugzak te gebruiken is) meenemen.


Enne, als je geen plek meer hebt voor je camer dan heb je teveel andere spullen bij je. :wink:
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Ik twijfel nog behoorlijk of ik het spul wel mee zal nemen... Zelfs de camera met lens+flitser en extra batterij is al een behoorlijk pakket... Misschien dat ik alleen de compact meeneem :wink:

Een rugzak zie ik niet zitten, ik weet niet precies wat eea weegt, maar alleen de body met batterij is al 1,6kg. Doe daar de lens, batterij en flitser bij, en je komt denk ik aan de 3kg. Lijkt me geen pretje, om de opmerkingen vwb veiligheid niet te vergeten (ik rij ook met een rugprotector).

Overigens heb ik het ook altijd over de brommer :D We vertrekken trouwens vrijdag, 8 nozems op 8 brommers :lol:
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Lekker thuis laten die zooi. Of je gaat fotograferen, of je gaat motorrijden. In een rugzak zit het het best, maar o zo link bij een val..

Goede reis en houdt de rubberen kant onder!
Gebruikers-avatar
robfzr1000
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2007 10:33
WoonplaatsCOLON Limbricht

Heb meestal mijn slingshot 300 op mijn rug zitten, maar moet je eerlijk bekennen dat ik geen seconde heb nagedacht over een eventuele val......
Zit wel erg veel in, moet ik maar niet meer doen.
Zal voortaan mijn tanktas gaan gebruiken voor de camera.

Heb standaard een zuignap op de tank zitten, met daarop een olympus 330, voor leuke filmpjes onderweg.
Body's, glas en ander spul
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Zoals al aangegeven in de begin post... 1 van de mannen gaat dus met de auto. Dat maakt het erg gemakkelijk. Ik heb gisteren mijn camera en andere bagage bij hem gebracht :D

Dus heerlijk op de motor naar de Ardennen en mijn camera mee :!: Ik heb er zin in :!:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar