Jessie en Elke op bezoek bij Fokke

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Elke en Jessie kwamen weer eens langs voor een shoot, dit keer in onze studio. Een aantal dingetjes geprobeerd, en ik heb ook weer eens wat anders dan anders bewerkingen geprobeerd. Ik ben wel benieuwd hoe die uitpakken voor jullie.

Modellen: Elke en Jessie
Visagie: Mirjam van Wiggen
Fotograaf: ikke

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op fokkedeboer, in totaal 8 keer gewijzigd.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Fokke!! Die eerste 3! Wat een gave bewerkingen heb je daar gedaan :)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
Joyce
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Goed man Fokke! Vaker doen die andere bewerking...
Wat hebben jullie toch een geweldige ruimte met ontelbare mogelijkheden...
Groetjes Joyce

Mooi he, alles....

Kijkdoos, lampjes ernaast, lampje erop, glas in verschillende vormen en maten ervoor en een tasje waar alles in moet.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

:D Elke en Jessie, de onafscheidelijke tweeling. Jessie met haar schoonheid en Elke met haar uitstraling van twee megaton. Wat heeft de bollenstreek toch veel moois te bieden :wink:
Ik hou van het licht in foto 1 Fokke, lekker sterk en contrastrijk, dat past goed. Wat me vooral opvalt is hoe Jessie hier haar handen heeft. Ze heeft vast en zeker haar duim half in een broekzak maar dat ziet er een beetje half uit.
#2: leuke pose, lekker los met het haar. Misschien net even teveel licht op het gezicht in verhouding tot de kleding?
#3: die is af.
#4: Een van de meest spontane poses van Elke die ik ooit gezien heb. Dat heb je goed aangestuurd! Je achtergrond is niet helemaal wit (heb ik ook altijd last van :? ) Voor een setting als deze voor mij net teveel schaduw in het gezicht.
#5: wow!
#6: Daar zal ze errug blij mee zijn. Jij waarschijnlijk ook :wink:
#7: Dat willen ze altijd he? een duootje :D lekker vrolijk, de lange wimpers passen Elke beter dan Jessie.
#8: 2 x 4 = 8 :wink:
Een aangename serie om te kijken Fokke, je ziet ook erg goed dat je de mogelijkheden van jullie studio ten goede benut.
(nee, geen hint 8) )
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Dank voor jullie commentaar!
MartinPhili schreefCOLON#8: 2 x 4 = 8 :wink:
Oeps! :oops: die stond er dus tweemaal. Daarom foto 8 nu vervangen door een andere.

De bewerkingen die ik bij de eerste 3 en 5 heb toegepast, zijn een mengsel van vignettering, cross-processing en tweekleurige filters, allemaal uiteraard in PhotoShop. Beetje pielen voor een goede balans tussen de effecten en de foto zelf, maar het resultaat ben ik zelf ook wel tevreden over!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

1 geweldig van kleur, alleen vind ik haar houding ietwat krampachtig, 6 mijn absolute favourite, maar ik hou nou eenmaal van close.
Fotograferen is kijken niet klikken.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Closeshooter schreefCOLONmaar ik hou nou eenmaal van close.
Met zo'n nickname moet dat ook wel ja :lol:

Bedankt voor je opmerkingen, ik vind 6 zelf ook de mooiste, en die kleurtjes van 1 zijn lekker ja!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Zo ken ik je weer!
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Fokke,

Hoe kom je aan de achtergronden? Heb jij zo'n muur in huis of ps?
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ik vind de eerste drie foto's echt top! Helaas vind ik de rest ten opzichte van die 3 wat minder :oops.
Maar technisch wel in orde ;).
I'm not going to change my identity, to be perfect
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar