Graag jullie mening

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Jerenes schreefCOLON
Closeshooter schreefCOLONlezen is ook een kunst !!,
ik heb gezegd dat de 70-300 zonder IS een matige lens is.
En Deborah had het over de 75 - 300 ...
Kan best zijn dat zij hier een typfoutje gemaakt heeft en dat ik dat verkeerdelijk genomen heb want ik heb wel degelijk de 75 - 300 en niet de 70-300
75 of 70, met of zonder in ieder geval bedoelde ik zonder de IS zijn dit matige lenzen, met IS zijn dit goede lenzen alhoewel de 70-300 IS iets beter is dan de 75-300 IS.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Closeshooter schreefCOLON
Jerenes schreefCOLON
Closeshooter schreefCOLONlezen is ook een kunst !!,
ik heb gezegd dat de 70-300 zonder IS een matige lens is.
En Deborah had het over de 75 - 300 ...
Kan best zijn dat zij hier een typfoutje gemaakt heeft en dat ik dat verkeerdelijk genomen heb want ik heb wel degelijk de 75 - 300 en niet de 70-300
75 of 70, met of zonder in ieder geval bedoelde ik zonder de IS zijn dit matige lenzen, met IS zijn dit goede lenzen alhoewel de 70-300 IS iets beter is dan de 75-300 IS.
Dan zijn we weer helemaal op dezelfde pagina aanbeland! :D

Inderdaad is de 70-300 wat beter dan de 75-300... Of de non-IS beter is dan de IS versie kan ik helaas niet zeggen gezien ik nog geen non-IS in mijn handen gehad heb...

Excuses als het allemaal wat uit de hand liep, maar we liepen blijkbaar een tik naast elkaar te praten... Wel mijn schuld een beetje vrees ik... LOL
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
flyer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 16:01
WoonplaatsCOLON amersfoort

Ik fotografeer (vliegtuigspotter) al een aantal jaren met de 75-300 III USM en vond mijn foto's altijd heel redelijk.
Wist ik veel...............

Tot dat ik een paar maand geleden dit forum herontdekte en las dat de 70-300 IS USM zo'n beetje de beste non-L lens was in dit zoombereik.
Dus ik deze lens een 3- tal weken geleend van een kennis......
Wauw; wat een wereld van verschil.

Nu weet ik wat voor ondermaatse lens de 75-300 eigenlijk is, in verhouding tot bijv de 70-300 IS USM.
Dus mijn lens gaat zsm in de verkoop.
Interesse? :wink:
Voor de niet al te veeleisende hobbyist een prima lens. Voor diegene die toch wat meer willen......................laten liggen!!

Freek
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=33458">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!

-------------------------------------------------------
Canon EOS 40D, Sigma 17-70 f/2,8-4,5 , Canon L f/4 70-200 USM
Gebruikers-avatar
mriessen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 252
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2007 22:14
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Ik heb de Canon 70-300 IS UMS en het is een goede lens, kijk maar eens naar deze foto uit de hand geschoten op 300mm.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=105320
Goede prijs met cash back actie!
Men zeg in de praktijk dat het een verborgen L lens is ;)
Groet,
Markus

Canon EOS 7D Mark II met een grote glazen bol..... ;-)
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Dirk schreefCOLONIk heb pas de Canon EF 70-300 mm F/4-5.6 USM IS aangeschft en ben heel tevreden. Inclusief de cashBack nog geen 400 Euro. (Konijn...)

Lens is scherp en AF en IS werken werkelijk perfect. het aantal scherpe foto's is bij mij nu drastisch gestegen.

groet
Jammer genoeg is de Cashback al afgelopen!
Het liep tot 30 juni :roll:



Ik heb een lens in bruikleen van mijn collega de; Tamron 70:300mm Marco Tele lens.
En het is echt een fijne lens.
Ik zit er dan ook aan te denken om deze sowieso aan te schaffen aangezien deze ontzettend goedkoop is. (129,-)
En dan wil ik zsm de Canon 70-300 mm F/4-5.6 USM IS aanschaffen. :wink:
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Jerenes schreefCOLON
Closeshooter schreefCOLONweet, ik maar ze vraagt is dit een goede lens, dan moet ik zeggen, nee het is geen goede lens, het is een matige lens. Voor dit geld kun je beter voor de sigma Apo versie gaan, kost nagenoeg net zo veel is is iets beter.
Wil je een goede lens zul je wat dieper in de buidel moeten tasten.
Zo zijn daar de 70-300 IS versie, de 70-200L F4 versie enz.., dat zijn goede lenzen.
Zo beter ?
Jup... :lol:

Alhoewel ik je daarop toch tikkie moet in tegenspreken. Ik heb de IS versie van de 75-300 en het is bij lange na geen slechte lens!
Zoals al gezegd, hier zijn foto's allemaal geschoten met de 75 - 300 (behalve de chinook blade)...
Het hangt er maar vanaf wat jij matig noemt, maar ik noem deze goed. Je hebt altijd beter, maar daar betaal je dan ook beter voor...

Maar goed, het hangt ook af wat Deborah wil spenderen. Jij verkoopt jouw L voor 450 euro (heel aanlokkelijk, alleen heb ik wel die IS nodig met mijn schuddehandjes... :P )

Ook hangt het af of ze die 15 (70-300 IS USM) of 20mm (75-300 USM, al dan niet met IS) niet gaat missen tussendoor. Sommige mensen kunnen zonder, ik persoonlijk kon het niet en heb daarom de kitlens vervangen door een eLetje! Die groothoek mis ik namelijk niet...

Het zijn en blijven moeilijke keuzes al dat glaswerk...
Gisteren met een 70-300 lens wat plaatjes geschoten, maar inderdaad ik mis die 15mm wel een beetje! In principe is het geen probleem hoor.

Daarbij heb ik er nog even goed over nagedacht maar ik wil toch graag een lens met USM en IS.
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Jerenes schreefCOLON
Closeshooter schreefCOLONlezen is ook een kunst !!,
ik heb gezegd dat de 70-300 zonder IS een matige lens is.
En Deborah had het over de 75 - 300 ...
Kan best zijn dat zij hier een typfoutje gemaakt heeft en dat ik dat verkeerdelijk genomen heb want ik heb wel degelijk de 75 - 300 en niet de 70-300
Ik bedoelde inderdaad de 75-300mm :wink:

(Geen ruzie maken hoor) :lol:
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

flyer schreefCOLONIk fotografeer (vliegtuigspotter) al een aantal jaren met de 75-300 III USM en vond mijn foto's altijd heel redelijk.
Wist ik veel...............

Tot dat ik een paar maand geleden dit forum herontdekte en las dat de 70-300 IS USM zo'n beetje de beste non-L lens was in dit zoombereik.
Dus ik deze lens een 3- tal weken geleend van een kennis......
Wauw; wat een wereld van verschil.

Nu weet ik wat voor ondermaatse lens de 75-300 eigenlijk is, in verhouding tot bijv de 70-300 IS USM.
Dus mijn lens gaat zsm in de verkoop.
Interesse? :wink:
Voor de niet al te veeleisende hobbyist een prima lens. Voor diegene die toch wat meer willen......................laten liggen!!

Freek

Hier ben ik het zeker mee eens! Het is een prima lens.
Maar ik wil véél meer dus tja.... :lol:
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

mriessen schreefCOLONIk heb de Canon 70-300 IS UMS en het is een goede lens, kijk maar eens naar deze foto uit de hand geschoten op 300mm.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=105320
Goede prijs met cash back actie!
Men zeg in de praktijk dat het een verborgen L lens is ;)
Hele mooie foto :)
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik had van de week de CANON EF 70-300/4-5.6 IS USM besteld, en werd net gebeld dat hij binnen is :lol:

Ik benieuwd hoor, ik ga vanavond na het werk direct wat plaatjes schieten. :lol:
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

*Deborah* schreefCOLONIk had van de week de CANON EF 70-300/4-5.6 IS USM besteld, en werd net gebeld dat hij binnen is :lol:

Ik benieuwd hoor, ik ga vanavond na het werk direct wat plaatjes schieten. :lol:
Gefeliciteerd, we wachten wel efkes op de foto's.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar