Ons nichtje is getrouwd....

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

In mei is ons nichtje getrouwd en ík mocht de foto's maken. Afgelopen week heb ik het album afgeleverd en een paar héle dikke pakkerds waren m'n loon :D . M.a.w. ze zijn heel erg blij met hun foto's.

Dat is natuurlijk schitterend (want daar doe je het tenslotte voor), maar zelf bén en blíjf ik helaas altijd onzeker over mijn werk. :roll:
Maar ik blijf het ook heel leuk vinden om te doen, dus geef ik mezelf regelmatig een enorme trap onder m'n achterwerk :wink: :P
Bijvoorbeeld door een kleine selectie van de vele foto's hier te plaatsen.

Jullie mogen me nog wel wat kleine na-trapjes geven in jullie commentaar hoor, maar niet te hard.....m'n eigen schop kwam al heel hard aan :wink: :wink:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

De foto's zijn gemaakt met de 5D i.c.m. 24-105 1:4 L IS USM.
Door het verkleinen en plaatsen hier hebben ze aan scherpte verloren. Jammer, want de originelen en ook de foto's zijn juist zo mooi scherp.
Ook hebben de afdrukken iets meer contrast.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
j.corts
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2006 13:09
WoonplaatsCOLON Flevoland
CONTACTCOLON

Erg mooie serie, goed gelukt.

Hier mijn voorzichtige reactie:
1) Erg leuke serie zo bij elkaar.
2) Nette compositie, al vind ik het jammer dat er klein beetje schaduw over haar jurk valt. Al is het niet echt storend.
3) Leuke foto! Altijd leuk om iets met de trouwauto te doen.
4) Grappig effectie die bellen, maar ik moest wel even goed kijken wat het waren.
5) Iets wat drukke achtergrond waardoor het bruidspaar niet helemaal naar voren komt.
6) Leuk die onscherpte, maar ik denk dat iets meer onscherpte de foto net iets spannender had gemaakt.
7) Leuke foto ...
8) Intiem kerkje, leuk om te zien ...
9) Erg geslaagd. Leuk!

Nummer 1 en 9 zijn mijn favoriet.
En 3 is ook een topper in mijn ogen.
[size=75]Een Canon met steeds meer of beter glaswerk en een tas vol andere rommel[/size]
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik reageer niet vaak op portretten, wil hier toch op reageren, omdat het mij in de toekomst ook leuk lijkt ooit eens zoiets te doen :)

Een mooie serie, waar het bruidspaar inderdaad blij mee zal zijn. Een paar foto's zie ik toch wat onvolkomenheidjes. Misschien dat JIJ er niet mee zit.

1. vind ik leuk zo.

2. Had je misschien de auto nog iets verder naar rechts kunnen zetten? Nu is een gedeelte van de trouwjurk in de schaduw.

3. Horizon scheef. Weet niet, of het plaatje beter wordt als je de horizon recht zet. Ik vindum mooi.

4. Hier had je van mij links iets af kunnen croppen. Wel leuk zo met die zeepbellen.

5. Volgens mij staan EN het huis EN de bruid scheef. Even rechtzetten en voila

6. Had je nog meer groothoek gehad? Je ziet Net niet het hele boeket en Net niet de hele stander. Verder staat de ambtenaar er Net niet helemaal op. Misschien de volgende keer op letten. Heel mooi standpunt en net niet teveel DOF. Wel lekker.

7. Volgens mij kun je de lantaarnpaal, het paaltje in de nek van de bruidegom en de persoon op de achtergrond wel wegclonen. Volgende keer misschien regelen dat die persoon opzij gaat? In mijn ogen wel je mooiste foto.

8. Yep. Overzichtsfoto van de kerk. Even letten op de afgesneden hoofden van de personen boven. Volgens mij kun je ze ook nog wel wegclonen.

9. Jammer dat die kale kop zoveel licht vangt. Poeder???? Verder heel leuke foto.

Al met al een mooie serie, waar ik wat kleine verbeterpuntjes bij plaats.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Is dat heeeel toevallig een kerkje in oisterwijk geweest?
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Renate~B schreefCOLONIs dat heeeel toevallig een kerkje in oisterwijk geweest?
Nee Renate, vele kilometers noorderlijker, in Friesland :wink:
Het is een piepklein kerkje en het was tot de laatste stoel gevuld (die ene lege stoel rechts vooraan, was mijn stoel) Het was zó ontzettend moeilijk om mooie foto's te maken, want op het liturgisch centrum -het gedeelte voor de kansel- stond een band te spelen, zodat ik ook daar geen ruimte had :cry:
Gelukkig fluisterde het bruidspaar me bij het zien van zoveel mensen al in het oor, dat ze begrepen dat dit voor mij een 'doem-scenario' was....

j.corts en VFRood: jullie erg bedankt voor het commentaar. Hier kan ik goed van leren :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Hij lijkt namelijk excact op het kerkje waar ik laatst de foto' s gemaakt heb.
De kroonluchter alles :D vandaar de vraag.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Hele mooie serie Ina,

Gezonde zenuwen geweest zie ik :wink:

#1 leuk gedaan de bloemen terug laten komen als leidraad
#2 Mooi maar vind hem een beetje donker overkomen
#3 Heel mooi gedaan
#4 Vind de bellen een beetje afleiden hier jammer ook had ik links
minder ruimte gelaten
#5 De achtergrond is al iets van gezegd die is te druk
#6 Heel leuk gedaan zo jammer van de afsnedes
#7 Lekker fris door het heldere groen. Misschien iets meer contrast
#8 Mooie overzichtsfoto wel lastig als je geen ruimte hebt.
#9 Leuk vrolijk spontaan bedankt kaartje
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Bedankt Patricia!

Grappig, dat ik bij jullie commentaren voor foto 5 lees, dat de achtergrond te druk is. Helemaal mee eens!!
En het bruidspaar......?? Vindt dit de MOOISTE foto :P :D

Ben blij, dat waar jullie zeggen minder ruimte op foto's te laten (nummer 4 links en nummer 8 bovenkant) ik daar ook stukken heb afgesneden toen ik ze in het album heb geplakt!! Zijn de meningen dus ook hetzelfde over :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar