Portret van Jet "Paard"

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
wilmaa
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 13:50
WoonplaatsCOLON Friesland

Hierbij enkele portretfoto´s van mijn paard Jet. De foto´s zijn lichtelijk bewerkt in fotoshop. Naar mijn idee zijn ze goed geslaagd. Omdat ik mij voornamelijk richt op paardensportfotografie probeer ik nieuwe technieken uit die naar mijn inziens een toevoeging zijn voor mijn portfolio. Gewilde foto´s in de paardenwereld zijn de Blackseries.. Dit probeer ik dan ook goed onder de knie te krijgen. Graag jullie reactie.

1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=105894[/img]

2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=105891[/img]

3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=105892[/img]

4
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=105890[/img]
Laatst gewijzigd door 1 op wilmaa, in totaal 13 keer gewijzigd.
Canon EOS 6D & 70D / Canon 24-70mm L USM f/2.8 / Canon 70-200 L f/2.8 IS USM / Canon 50 f/1.8 II / Sigma EX DG 105mm f2.8 Macro / Canon Speedlite 430 EX / batterijgrip...[/size]
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Inderdaad erg mooi, vooral de 4e vind ik erg geslaagd. Haar oren vallen hier niet weg in het zwart en hier lijkt ze ook haar aandacht ergens op gevestigd te hebben. :D
Mooi!
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Bij foto 1 valt net een schaduw over de neus en dat ervaar ik als storend, alle andere platen zijn mooi strak en inderdaad is 4 de mooiste van de serie.
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Rins
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2008 17:02
WoonplaatsCOLON Poeldijk

Mooie foto's hoor! Ps heb een vraagje, hoe krijg je die achtergrond zwart, doe je dat met photo-shop, of heb je daar een techniek in tijdens het fotograferen??
Ben een beginnertje, zodoende.... :lol:
Gebruikers-avatar
Lianne.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2006 16:39
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Mooie rustige platen! Met foto 1 en 4 als toppers uit de serie.
Ik heb wel het idee dat de bles van het paard wat overbelicht is
wilmaa
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 13:50
WoonplaatsCOLON Friesland

De zwarte achtergrond creeer je door het paard/object tegen een zwarte achtergrond te plaatsen. Geen fotoshop werk voor nodig dus.
Bedankt voor jullie reactie's tot dusver!
Canon EOS 6D & 70D / Canon 24-70mm L USM f/2.8 / Canon 70-200 L f/2.8 IS USM / Canon 50 f/1.8 II / Sigma EX DG 105mm f2.8 Macro / Canon Speedlite 430 EX / batterijgrip...[/size]
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Ik ben het meestal niet met Jeep eens maar nu wel. De schaduw op de neus bij foto 1 stoort. Voor de rest zijn het stuk voor stuk hele mooie foto's van een prachtpaard.

Gr. Chris :wink:
Erwin.
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2008 10:43
CONTACTCOLON

Eindelijk een mede paardenliefhebber!, Je moet met een blackserie heel erg uitkijken met belichting, je wil er voor zorgen dat de overgangen zacht en natuurlijk zijn zodat het geheel een is. Doe je dit niet dan is de foto te "gemaakt", de blackserie moet er tip top uitzien en let (als ik zo vrij mag zijn) er de volgende keer op dat er geen losse riempjes aan het hoofdstel zitten. Persoonlijk zou ik de zilveren ketting tot de ring weggehaald hebben.
Ik weet niet of dit je eerste black serie is, zo ja dan ben je al aardig op weg.

Groet Erwin
1D markIII - 70/200 2.8 L IS USM - 24/70 2.8 L USM - 580EX
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Erg leuke blackfoto's!
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar