Bruiloft in Rotterdam

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
PdG
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 341
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2005 08:41
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Tijd niets gepost, wel rustig meegelezen :)

Dit is van vorige maand. Een bruiloft geschoten bij zo'n 30 graden. Pff weer ouderwets zweten :)
De reportage foto's zijn gemaakt in Rotterdam. In het nieuwe Luxor theater en er tegenover op de Wilhelminapier.

HIER kun je een korte slideshow zien van hoe de hele dag er uitzag.

Het valt me trouwens op dat steeds meer gasten een pro/semi pro SLR bij zich hebben. Toevallig mensen van eosdigitaal :)

1. Off camera geflitst dmv cactusv2 trigger.
Afbeelding

2. Ook off camera geflitst, maar dan alleen als invulflits
Afbeelding

3. Snel naar de overkant. Het showspuiten geeft wel wat extra's. (Speciaal geregeld voor de bruiloft)
Afbeelding

4. Erasmusbrug uiteraard erbij
Afbeelding

5. Deze is in Delft net voor "Het Rieten Dak". cross-process bewerking.
Afbeelding

reageren? graag :)
[size=75]Peter de Graaff - <a href="http://www.defotograaff.nl" target="_blank">www.defotograaff.nl</a> - <a href="http://www.kaartmania.nl" target="_blank">www.kaartmania.nl</a>[/size]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Vakwerk!
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 12 keer gewijzigd.
activ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 19:18

Ik vind de kleuren van de laatste niet mooi, maar dat is een kwestie van smaak. Verder keurige plaatjes.
PdG
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 341
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2005 08:41
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

activ schreefCOLONIk vind de kleuren van de laatste niet mooi, maar dat is een kwestie van smaak. Verder keurige plaatjes.
Klopt, de meeste fotografen vinden cross process niet zo mooi, de bruidsparen vinden het geweldig. :)
[size=75]Peter de Graaff - <a href="http://www.defotograaff.nl" target="_blank">www.defotograaff.nl</a> - <a href="http://www.kaartmania.nl" target="_blank">www.kaartmania.nl</a>[/size]
supermario
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 09:16

ze zijn zeer zeker erg mooi allemaal..
vooral die laatste die heeft iets waardoor ik er naar blijf kijken..
eerst denk je huh ?? dat is raar.. maar toch blijf je kijken....

wat is dat cross-process voor een soort bewerking ??
Gebruikers-avatar
japper
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 20:27
WoonplaatsCOLON Tilburg

Wauw heel mooi ik heb de hele serie bekeken geweldig :D
Canon EOS 30D + Sigma 24-60mm f/2.8 EX DG , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM en een I-MAC
Gebruikers-avatar
opp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2006 10:34
WoonplaatsCOLON middelburg (dauwendale)

in 1 woord...WAUW
dat showspuiten geeft idd dat beetje extra..
Mooi gedaan
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Leuke serie! Ik heb de slideshow bekeken en er zitten hier en daar betere exemplaren tussen die je hier laat zien! Meerendeel ook registratie foto's die voor een buitenstaander niet zo interessant zijn, maar kan me voorstellen dat de familie en het bruidspaar er blij mee zijn! Kwaliteit is goed. En ik heb 't origineel van je laatste foto gezien, en die vind ik toch stukken beter! Is al een meesterwerkje op zich. Ik adviseer je om die ook even te plaatsen ;)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

ik heb net de slide show ook even bekeken, als serie komen ze echt mooier uit, prachtig!

ik vind het een hele inspirerende serie, mijn complimenten!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Edgo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2005 14:48
CONTACTCOLON

Mooi gedaan.
In 2 vind ik het overbelichte gedeelte wat minder, en in vier zie ik de fotograaff in de bumper.
Verder top gedaan. De bewerking van de laatste is denk ik een preset in lightroom. Ik vind dat wel mooi.
If at first try you don't succeed try
doing it the way your wife told you.
Gebruikers-avatar
inhetveld
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:34
WoonplaatsCOLON Westervoort

Hee Peter,

Lang niet gezien of gesproken..... leuke serie hoor en die slideshow ziet er ook erg goed uit! (en heb ook gelijk weer wat ideetjes gepikt)
Mooi weer gehad en dan dat rood van die auto met het blauw van de lucht..... Als je dat blauwe nou eens kon reserveren voor een trouwdag, ik zou als fotograaf helemaal gelukkig zijn.
Gebruikers-avatar
iZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 289
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2005 09:35
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

SUPER serie!

#4 jammer dat je zichtbaar bent

#5 Cross process?? En dat is?
Raphaël

flickr | facebook | twitter | 40D Grip | EF 17-40/4.0 | AF SP 28-75/2.8 | EF 50/1.4 | EF 85/1.8 | 550EX | Lowepro Fastpack 250 | Strobesh*t
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Helemaal te gek man, zeker die met de rode achtergrond en de spuitboot :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Zoals eerder iemand al zei: vakwerk! Prachtig gedaan!

Favoriet uit de slide-show is het aansnijden van de taart!
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
PdG
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 341
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2005 08:41
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

iZ schreefCOLONSUPER serie!

#4 jammer dat je zichtbaar bent

#5 Cross process?? En dat is?
Het klopt dat ik zichtbaar ben. Maar als ik hem zo neem dat ik niet zichtbaar ben, is de compositie niet zoals ik hem hebben wil. Keuzes maken... Gelukkig zijn de bruidsparen niet zo kritisch als fotografen.

cross process komt nog uit de analoge wereld. Normaal wordt een kleurennegatieffilm ontwikkeld in C41 en een dia film in E6.
Bij cross process gebuik je opzettelijk de verkeerde methode. Dus een negatieffilm ontwikkel je dan in E6. (vergeef me als het niet geheel klopt, zelf ontwikkelen heb ik nooit gedaan)
Digitaal is het gewoon een curve adjustement (sorry ik heb de engelse versie) in photoshop :)

Iedereen bedankt voor het reageren!
[size=75]Peter de Graaff - <a href="http://www.defotograaff.nl" target="_blank">www.defotograaff.nl</a> - <a href="http://www.kaartmania.nl" target="_blank">www.kaartmania.nl</a>[/size]
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

Hele mooie serie , heb je diashow ook ff bekeken. Erg mooi geworden. Fris, kleurrijk en het geeft een prima verslag van de dag.

complimenten.

gr. Anita
http://www.anitameezen.nl
Gebruikers-avatar
iZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 289
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2005 09:35
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

PdG schreefCOLON
cross process komt nog uit de analoge wereld. Normaal wordt een kleurennegatieffilm ontwikkeld in C41 en een dia film in E6.
Bij cross process gebuik je opzettelijk de verkeerde methode. Dus een negatieffilm ontwikkel je dan in E6. (vergeef me als het niet geheel klopt, zelf ontwikkelen heb ik nooit gedaan)
Digitaal is het gewoon een curve adjustement (sorry ik heb de engelse versie) in photoshop :)

Iedereen bedankt voor het reageren!
Ik snap em. Dank je voor de uitleg!
Raphaël

flickr | facebook | twitter | 40D Grip | EF 17-40/4.0 | AF SP 28-75/2.8 | EF 50/1.4 | EF 85/1.8 | 550EX | Lowepro Fastpack 250 | Strobesh*t
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar