Bedreigd....

ModeratorCOLON Global Moderators

fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

freddievtb schreefCOLON"maar je beschrijft zelf al dat je ze niet publicabel c.q. nieuwswaardig vindt".

Dat heb ik niet gezegd :) Ik publiceer ze niet uit fatsoen voor de mensen die daar gewond lagen.
Dat bedoel ik. Ongeacht de reden waarom, je publiceert ze niet. Waarom maak je ze dan, als er ook nog iemand duidelijk aanstoot aan neemt?
Dat ze achteraf enig nut blijken te hebben, is meegenomen, natuurlijk.
Gebruikers-avatar
freddievtb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2008 17:18
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

je kunt beter foto's maken en naderhand weggooien dan later vragen krijgen van "heb je foto's gemaakt?" wat dan niet gebeurt is terwijl je de camera in je handen hebt.
Ik heb ze gewoon gemaakt , afvragen wat ik ermee doe heb ik pas later gedaan.
En die man die mij bedreigde : het betrof gewone overzichts foto's, geen close-ups van slachtoffers dus zwaar overdreven.
Canon: 40D, 18-55mm F3.5-F5.6 & 50mm F1.8, 430 EX flitser & BG-E2N Grip. Sigma: 70-300mm F4-F5.6 non-apo & 24-70mm F2.8, draadloze remote, Benro MP-98 monopod, Velbon QHD-51Q balhoofd, broer Konijn schoudertas
http://www.fredfoto.nl
Codacs
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2007 13:28
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Allereerst moet ik zeggen dat ik tijdens het fotograferen hier nog geen ervaring mee heb gehad.

De woorden die je hier neerzet, zijn inderdaad een bedreiging. Dus als ze zo gebruikt zijn (letterlijk), dan zou je hiermee naar de politie kunnen gaan...als je hem dan ook nog op de foto hebt, zou dat nog kunnen helpen.
Ik denk wel dat je je moet afvragen wat de beweegredenen zouden kunnen zijn van de persoon. Misschien is het inderdaad een vader van een van de betrokkenen en dan zou een emotionele reactie best een verklaring kunnen zijn. Daarbij zou ik me afvragen wat je hoopt te bereiken met het doen van aangifte...je hebt geen schade geleden en er is niets kapot gemaakt. Je bent hooguit ontdaan van de agressieve reactie...

Al met al denk ik dat je reactie mbt de persvrijheid weinig invloed heeft gehad op het wel of niet in elkaar gemept worden...
Gebruikers-avatar
freddievtb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2008 17:18
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

misschien had de opmerking dat ik hem dan zou aanklagen iets meer effect :)

De man staat inderdaad op de foto, dus aangifte met aanwijzing van wie de dreiger is/was had dus gekund. Maar op dat moment dacht ik daar helemaal niet aan, je bent eerder verbaast/perplex als iemand zo reageert tegen je.
Canon: 40D, 18-55mm F3.5-F5.6 & 50mm F1.8, 430 EX flitser & BG-E2N Grip. Sigma: 70-300mm F4-F5.6 non-apo & 24-70mm F2.8, draadloze remote, Benro MP-98 monopod, Velbon QHD-51Q balhoofd, broer Konijn schoudertas
http://www.fredfoto.nl
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Het verhaal wordt met het uur onoverzichtelijker.

Je maakt foto's, maar publiceert ze niet uit fatsoen.
Maar je zet wel een link naar de foto op dit forum voor de echte ramptoeristen?

Je zegt een aantal afdrukken te hebben gestuurd aan ouders van de gevallen meisjes en aan de organisatie voor analyse doeleinden.
Hoe wisten die mensen jou dan te bereiken, heb je je kaartje lopen uitdelen dan?

Het geheel komt op mij over als gewichtigdoenerij van een wat overspannen puber die graag wil horen hoe professioneel hij wel om gaat met zijn plaatjes.

En nou zal ik wel weer voorbarige conclussie's hebben getrokken omdat ik er niet bij was. Nou ik was er niet bij, maar jouw sensationeel verslag i.c.m. de door jou gelinkte foto (die jouw rampen verhaal geheel niet ondersteunt, maar slechts een leuke toevalstreffer is bij een valpartij van slechts een zevental renners) brengt mij tot deze gevolg trekking.
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
freddievtb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2008 17:18
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

zielig.....

gaan we beetje op de man spelen? En jij bent een gerennomeerd lid hier?...pffff

En het waren 30 foto's in 5 seconden geschoten en niet een toevalstreffer, en wel 20 wielrensters, niet alleen de 7 die je op deze ene foto ziet.
Dus je trekt idd weer zelf verkeerd conclusies
Canon: 40D, 18-55mm F3.5-F5.6 & 50mm F1.8, 430 EX flitser & BG-E2N Grip. Sigma: 70-300mm F4-F5.6 non-apo & 24-70mm F2.8, draadloze remote, Benro MP-98 monopod, Velbon QHD-51Q balhoofd, broer Konijn schoudertas
http://www.fredfoto.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Zeg jongens, gaat dit topic nog inhoudelijk vorm krijgen of moet er ingegrepen worden?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Wat mij betreft mag je de zaak op slot doen ik hoef niet meer.

Oh ja en "jongens" die lopen in je kraag :lol:
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
freddievtb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2008 17:18
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

gooi maar dicht, ik heb geen zin om zo hier behandeld te worden....
daarvoor kom ik niet op een forum, als een fatsoenlijke discussie al niet meer kan dan houdt ik het voortaan wel bij alleen lezen ipv bijdragen met berichten...
Canon: 40D, 18-55mm F3.5-F5.6 & 50mm F1.8, 430 EX flitser & BG-E2N Grip. Sigma: 70-300mm F4-F5.6 non-apo & 24-70mm F2.8, draadloze remote, Benro MP-98 monopod, Velbon QHD-51Q balhoofd, broer Konijn schoudertas
http://www.fredfoto.nl
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

freddievtb schreefCOLONHoe ver gaan jullie bij dit soort incidenten? Wat vind je dat wel op de foto mag en wat niet?
Dit is de vraag in deze topic. Niet meer en niet minder.
Op deze vraag heb ik eigenlijk nog geen duidelijk andwoord gehoord.

Of freddievtb persfotograaf is ja of nee hebben we het niet meer over laten we gewoon de vraag beandwoorden als
volwassenen die niet vies zijn voor discussie, maar de discussie netjes en redelijk kunnen voeren. :wink:
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Precies. Tja. Hoe ver je kunt gaan....

Ik zou niet gewonden van dichtbij fotograferen, tenzij ze uit een huis worden gedragen naar een ambulance tijdens een ramp. En dan nog niet herkenbaar.

Ik kan me voorstellen, dat je in je enthousiasme iets langer doorfotografeert dan normaal noodzakelijk, maar zoals eerder vermeld...
De directe verzorging niet direct, maar het latere grote werk met ambulances en brancards dan weer wel.

Ik vind een foto zoals die van casiraghi die op de grond ligt dood te gaan met een bloedplas onder zich of ook de beelden toendertijds te ver gaan.

Een foto van de valpartij zelf daarentegen.... (ik bedoel nu jouw valpartij) zou ik zeker ergens plaatsen. Gewonden zou ik voor mezelf houden tenzij het een grote ramp betreft. Maar dan niet van heel dichtbij.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Nicodejong
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2007 13:26
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

freddievtb schreefCOLONklopt Nico! Maar de valpartij foto's worden niet gepubliceerd. Lijkt me ook logisch. Dat lijkt me erg vervelend voor de meisjes die daar lagen als ze in de krant zouden staan.

ik woon zelf trouwens in de Puntmos :-)
ik op de watersniphof had op hyves al eens wat foto's van je gezien
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar