Kickboks gala MASTERS OF THE RING [geweld]

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Michaeldw

Erg leuk om een keer wat anders op dit forum te zien!

Snap niet dat men zich druk maakt over een beetje bloed, wat verwacht je dan. Het is kickboxen, geen kietelwedstrijd..hoort er dus gewoon bij.

Over het algemeen vind ik, net zoals mensen hiervoor al aangaven, je kader erg storend. Het kader doet zeker afbreuk aan je foto's.

Foto 1:
Leuk, alleen helaas niet helemaal scherp door een te lange sluitertijd. Maar daar was je zelf al achter gekomen.

Foto 2:
Mooi moment, alleen redelijk centraal en jammer van de benen van de scheidsrechter achter de linker sporter. Mooi die druppels op zijn hoofd die eraf spatten!

Foto 3:
Te centraal en volgensmij niet scherp.

Foto 4:
Hier had ik de speler liever wat voller in beeld gehad om meer emotie op te vangen...zien dat hij uitgeput is. Dit zou je eventueel kunnen croppen.

Foto 5:
Mooi! ik weet je instellingen niet precies. Maar kan me voorstellen dat je met een lichtsterkere lens nog heel wat meer actie kan bevriezen.

Voor een eerste keer helemaal niet slecht!!! Ben benieuwd naar je volgende foto's met je nieuwe lens, want hier zit je (denk ik) aan het limiet van je materiaal :).

Kickboxen lijkt me ook wel leuk om een keer te fotograferen. Ben benieuwd of er in het oosten des lands ook zoiets is...

Groeten,
Michael
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

jongens, zijn we niet een beetje flauw bezig, er zit meer agressie in voetbal dan in de doorsnee vechtsporten dus laten we ons beperken tot het aspect fotografie.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Closeshooter schreefCOLONjongens, zijn we niet een beetje flauw bezig, er zit meer agressie in voetbal dan in de doorsnee vechtsporten dus laten we ons beperken tot het aspect fotografie.
Oh ja, natuurlijk, je hebt gelijk, stom dat ik het zo niet zag... Omdat er ergens anders agressie bestaat moet het overal kunnen. Dat ik dat niet zelf heb bedacht.... :cry:
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

De foto's zijn over het algemeen goed. De juiste momenten, de juiste actie.

Over de scherpte is al wat gezegd, maar dat komt straks met je nieuwe objectief vast wel goed.

De kaders zijn VERSCHRIKKELIJK !!!

En wat betreft een 18+ tag....

In de kranten zie je veel ergere dingen, evenals in het 8 uur journaal. Om over de gemiddelde kinder- c.q. jeugdfilm maar helemaal te zwijgen. Dus niet zo kinderachtig doen met z'n allen.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

[modedit: tags gebruiken wij als 'waarschuwing' voor diegene die de topics openen en niet als waardeoordeel over dat wat op de foto's te zien is.
Deze tag is een beetje te zien als de kijkwijzer bij programma's. Zodat diegene die het opent, dat kan doen op het moment dat hij/zij dat wenselijk vind zonder dat er beelden op het scherm komen waar hij/zij achteraf van vind dat het niet geschikt was voor bijv meekijkende kinderen. We hopen hiermee dat de offtopic discussie over geweld hiermee ook opgelost is en we hier weer ontopic over de kwaliteit van de foto's kunnen schrijven :wink: ]
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
Flying-Dutch
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2007 09:47
WoonplaatsCOLON Maassluis

svdveen schreefCOLON Echter een 16+ of 18+ tag is niet alleen voor het waarschuwen voor bloed. Geweld valt daar ook onder.

Sander.
Wat een hoop poeha over SPORT foto's. Als een serie in de titel kick boxen heeft staan dan verwacht je toch niet dat er alleen foto;s van de rondemissen in staan. Sorry maar dit is gewoon dubbelop. Kickboxen met een tag geweld erachter... :roll:

Dat kickboxen jou ding niet is begrijp ik, maar blijkbaar werd je wel aangetrokken want je hebt immers een berichtje achtergelaten :wink:

Wellicht dat ik verder had moeten lezen dan deze laatste post maar ik kon het niet laten om toch even off topic mee te gaan.

Even voor de duidelijkheid bovenstaande is niet persoonlijk bedoeld maar puur over de onlogica van het plaatsen van een tag als geweld bij deze serie. Het is in mijn ogen geen geweld maar (top)sport.

On topic:

Zeer leuke serie, je hebt echt prima momenten weten vast te leggen. Zoals eerder gezegd, niet een al te mooi kader. Die scherpte ligt inderdaad niet altijd even lekker maar gelet op de opstelling van de ring en het publiek op de achtergrond denk ik dat het niet een al te groots opgezet evenement was en dus minder verlicht als een K1 toernooi of iets dergelijks. Leuk om mijn tak van sport hier terug te zien. Ben benieuwd naar nieuwe foto's met die nieuwe lens van je.

Rob.
[color=red]The only thing that Microsoft makes that does not suck is a vacuumcleaner![/color]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar