[verzameltopic] Kritiekkring 2 -> natuur, ronde 7

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

De eerste 6 rondes zitten erop, en dan kunnen we beginnen met de zevende ronde. De 3 foto's dienen binnen te zijn op 23 mei 23:59, de commentaren op 30 mei 23:59.

De deelnemers zijn:
  • # Bagtjuh
    # 4runner
    # Frostbeard
    # *****
    # Builder
    # geert h
De regels nog een keer voor alle duidelijkheid:
  • Post-cyclus van 3 weken. Je krijgt twee weken de tijd om een drietal foto's te posten, en daarna 1 week de tijd om te beoordelen
  • Onderwerpen: puur (wilde) natuur. Probeer wel een beetje af te wisselen tussen de facetten van natuur-fotografie.
  • Huisdieren-foto's kunnen zeer leuk/lief/schattig zijn, maar zijn niet welkom, evenals bloemen/planten/dieren in studio-omstandigheden.
  • Dierentuin-foto's mogen mits het niet te zien is dat het een dierentuin-foto is, verder niet meerdere keren putten uit 1 dierentuin-shoot omdat dat de leercurve niet bevorderd.
  • Probeer niet teveel uit archief te putten, omdat ook dat de leercurve niet bevorderd.
  • Beoordeling op technisch en inhoudelijk vlak. Begin met wat positiefs in de foto's en geef pas daarna verbeterpunten aan.
  • Ik verwacht verder dat de aanvullende richtlijnen die bij dieren, natuur en landschappen gelden ook binnen de kritiek kring gehandhaafd worden


Iedereen mag reageren op de foto's die hier geplaatst gaan worden, dat word zeker op prijs gesteld.

Voor wie niet weet waar het over gaat: klik .

Edit: Peije heeft aangegeven het momenteel te druk te hebben om zelfs het forum te bezoeken, maar doet graag weer mee als hij het wat minder druk heeft.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Zal ik maar de spits afbijten, met een paar foto's die ik vanochtend genomen heb:

1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=105580[/img]

2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=105581[/img]

3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=105582[/img]
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Zal eerst op jouw foto's reageren voordat ik ga plaatsen geert.

1: kan me niet veel doen,sorry.
Eend met pijltjes te veel in het midden maar ook het panorama formaat toont niet lekker.
Dit kan beter.

2: Ja hier houd ik wel van,lekkere vroege ochtend sfeer met die nevel over het water.

3: Goed gezien de dauw druppels en ook een goede compo.
En de achtergrond is ook wel naar mijn smaak.



Mijn aandeel voor deze keer na een avondje europoort te hebben gedaan.

1 Zwanen in de ondergaande zon
Afbeelding

2 Haven ganster
Afbeelding

3 Sunset
Afbeelding

Gr Bart
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Mijn bijdrage voor deze ronde. Resultaat van een avondje in het Norgerholt met alleen m'n camera en 50 mm prime.

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=106480[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=106481[/img]

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=106482[/img]
Gebruikers-avatar
4Runner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 178
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2006 22:05
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Gents,

Mijn bijdrage voor deze keer betreft een mini serie van het Quakjeswater. Helaas donderde mijn camera van het statief, van zo'n anderhalve meter hoogte. Dacht toch echt dat ik hem goed had aangedraaid, gelukkig viel hij op het gras, maar goed je begrijpt, je schikt je rot, hij lijkt alles nog goed te doen.

Foto nummer 1:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=106487[/img]

Foto nummer 2:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=106485[/img]

Foto nummer 3:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=106486[/img]
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

@geert h
#1: Leuk tafereel, goede compositie. Ik twijfel wat m.b.t. het panorama-formaat. Wel mooi dat de eend zwemt op de grens van de spiegeling.
#2: De sfeer hier goed gevangen, goede compositie.
#3: Een lastige... De echte details vallen voor mij wat weg. Ik heb het gevoel dat deze beter tot z'n recht komt op volledig formaat of afdruk.
P.S. ik krijg bij jouw foto's wat vreemde foutmeldingen m.b.t. het kleurprofiel . klik

@Bagtjuh
#1: Mooie sfeer. Ik zou 'm alleen nog even recht zetten. Misschien nog wat croppen aan de onderkant?
#2: Mooi moment en compositie.
#3: Mooie kleuren. Hij komt alleen op mij (ondanks de boei en de boot) wat leeg over.

@4Runner
#1: Lekkere kleuren. Ik mis alleen een verbindend element tussen de verschillende lagen.
#2: Mooi! Goede compositie. Achtergrond bevalt mij wel, zonder egaal te zijn toch rustig.
#3: Lekker abstract. Mooie diagonale lijn en DOF
Frostbeard
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2008 12:11

Sorry voor mijn late bijdrage, was een beetje druk de laatste weken.

1:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=106961[/img]

2:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=106962[/img]

3:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=106963[/img]
EOS400D - Sigma EX 24-60 2.8 - Sigma EX 105 2.8 Macro
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Vanaf rond 8 ga ik met jullie mee doen :?
Dus nu nog vanaf de zijlijn een beoordeling:

Geert h:
#1. Nee, door het vuil op het water is het resultaat niet 'lekker' om naar te kijken.
#2. Geweldige foto zo in de mist met het tegenlicht.
#3. Mooi gezien. Het zonlicht en de dauwdruppels maken de foto echt compleet.

Bagtjuh:
#1. Ik vind de schepen op de achtergrond een beetje de aandacht afleiden van de zwanen (maar je hebt niet alles voor het kiezen :wink: )
#2. Mooi scherp. De 'onnatuurlijke' vlieg houding (ik denk dat hij/zij net gaat landen) is het in mijn ogen net niet. (ik moet nog maar proberen dit beter te doen :wink: :lol: :wink: )
#3. Een top foto. Mooie compositie en echt af met de vogels in de lucht.

Builder:
#1. Hele mooie compositie en het 'konijntje' op de voorgrond maakt hem echt af.
#2. Heel mooi, maar minder sterk van de vorige.
#3. In een lijstje aan de muur 8) . (enkel het vlekje/vogel links midden weg poetsen)

4Runner:
#1. Mooi, maar te veel lucht (naar mijn mening). Het onderwerp zit nu een beetje op de onderzijde van de foto gepropt.
#2. Volgens mij (voor zover ik het hier kan beoordelen) is de kop 'net' niet scherp. De compositie is wel erg goed gedaan.
#3. De DOF stoort me. De diagornale lijn van het blad in de foto is wel erg mooi gedaan. (ik heb bijna de zelfde foto in mijn album staan :) )

Frostbeard:
#1. Erg mooi van kleur en compositie. Het beestje ziet er dreigend uit :? .
#2. Erg mooi alleen de kleuren mogen iets meer sprankelen.
#3. Eigenlijk het zelfde als #2.

De volgende ronde mogen jullie ook op mijn bijdrage schieten :lol: :wink:
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Leuk dat je al op deze ronde gereageerd hebt, ben benieuwd wat jij onde de volgende ronde laat zien.
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

geert h schreefCOLON...ben benieuwd wat jij ons de volgende ronde laat zien.
Ik ook :lol: :lol: :? :? :wink:
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
4Runner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 178
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2006 22:05
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Allereerst uiteraard een welkom naar JvdH, leuk weer een nieuwe member. Ben benieuwd naar de foto's uit het Groene Hart. Nog een huishoudelijke mededeling. Ik ga 12 juni een maand op vakantie, naar Frankrijk en Italië. Ik neem alles mee, laptop, foto spullen, strijkplank etc. Heb drie huisje gehuurd, of er ergens wifi is zodat ik foto's kan uploaden weet ik niet. Dus als er geen foto's van mij zijn bij de deadline dan weten jullie waarom. Nu naar de foto's van deze ronde.

Geert,
Foto 1: Ik ben zelf gek op panorama's vaak vind ik ook dat als mensen meer van hun foto's snijden er een veel krachtigere plaat oplevert. zo vind ik bij deze foto ook dat alle aandacht naar deze wilde eend met haar nestvlieders gaat. Vind ook het licht mooi, maar de scherpte een stuk minder.
Foto 2: Ja de topper van je serie. Ik denk dat je zelf ook erg tevreden bent over deze foto. Het licht is prachtig. Geen uitgebeten stukken toch goed gedaan. Wat ik het leukste vind zijn die kronkels in het beeld linksboven waarschijnlijk planten maar het lijken net koppen van zwanen. Zou wellicht alleen dat stukje grond rechts onderin er misschien nog af croppen. Die breng wat onrust in het geheel naar mijn persoonlijke mening.

Foto 3: Ik verbaas mijzelf dat je met een diafragma van 4.5 nog zo'n bokeh krijgt erg fraai, kleuren ook mooi zacht, alleen vind ik de achtergrond gewoonweg te veel aandacht op eisen.

Bagtjuh

Had al wat werk van je op deze locatie elders op de site gezien. Ken de locatie en dat je met dit resultaat bent terug gekomen vind ik erg knap. Heb lang naar je foto's gekeken en dan met name foto 1 en 3. Welke spreekt mij nu het meeste aan en het is voor mij persoonlijk toch foto 3 geworden, Ik denk dat dat komt omdat je die plaat waarschijnlijk met een tele objectief hebt genomen waardoor de lagen als het ware in elkaar gedrukt worden en dat vind ik hier mooi werken. Kleuren van foto 1 zijn natuurlijk prachtig maar er gebeurd zoveel op deze foto, de zwanen op de voorgrond, de schepen links en rechts, de pier, de zon, dat ik niet weet waar te focussen. Foto 3 helpt mijn ook via de boei links, de pier en het schip zo naar de zon de foto uit, heerlijk kan zo aan de muur. Foto 2 tenslotte vind ik technisch goed mooi scherp, prachtig belicht, echter ik vind het jammer dat ik niet zie waar de vogel naar kijkt als je begrijpt wat ik bedoel.

Builder: Foto 1 is een compositie uit het boekje. Goede zichtlijn, fantastisch licht en als bonus een mooie spiegeling. Wat ik wel jammer vind is dat je niet een iets kleiner diafragma hebt gekozen, 9 of zo zodat de achtergrond ook scherp was geweest ik zie de meerwaarde van een onscherpe achtergrond hier niet. Die zie ik wel bij foto 2, ik vind de eenvoud hier zo mooi, prachtig strijklicht die subtiele bloemetjes, diepte, ja een hele mooie foto. Foto 3 zal ongetwijfeld technisch goed zijn maar ik houd persoonlijk niet zo erg van silouhet foto's waarbij ik geen orientatie heb, dat ik niet weet of ik nu de grond zie of de horizon. Doet uiteraard niets af aan jouw foto maar het is niet mijn smaak vandaar.

Frostbeard, de late bijdrage is mij ook niet onbekend weet soms is het lastig om er echt even voor te gaan zitten. ben benieuwd over welke jezelf nu het meest tevreden bent. Voor mij is het overduidelijk nummer 2, wederom een geweldige compositie . mooie paarse achtergrond doet het geweldig met de oranje ogen. vraag me wel ah is dit een uitsnede, of heb je een tussenring gebruikt om zo dichtbij te kunnen komen? Foto drie vind ik best fraai alleen had er wat mijn betreft iets meer scherpte over het hele onderwerp mogen liggen. hij kijkt nu niet helemaal lekker. bij foto 3 vind ik de kleuren erg mooi maar ik heb geen idee waar ik naar zit te kijken, wat is dat zwarte ding wat van zijn lichaam naar linksboven gaat. Wellicht een domme vraag maar ik weet het echt niet. Vind de compositie te centraal wel.
Frostbeard
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2008 12:11

4Runner schreefCOLON bij foto 3 vind ik de kleuren erg mooi maar ik heb geen idee waar ik naar zit te kijken, wat is dat zwarte ding wat van zijn lichaam naar linksboven gaat. Wellicht een domme vraag maar ik weet het echt niet. Vind de compositie te centraal wel.
Ik denk dat je de eerste foto bedoeld met de sluipwesp? Ik kan namelijk bij de 3e foto geen zwarte dingen vinden die naar linksboven gaan.

Wij hebben bij ons in de achtertuin een paar houtblokken hangen waar regelmatig solitaire bijen en andere insecten hun eieren in leggen. Deze worden vaak afgesloten met een propje van was en zand.
Deze sluipwesp is bezig met zijn legboor een eitje aan het leggen op het ei / larve van het insect wat er een nest gemaakt heeft. De sluipwesp larve zal de larve van de originele bewoner als levend voedsel gebruiken en als hij volgroeid is uitkomen als een volwassen sluipwesp.
De antenne die vanuit het achterlijf naar linksboven steekt is de schde van de legboor, als de legboor niet in gebruikt is vouwt de wesp deze terug in de schede zodat deze beschermd is.

Foto 2 is met een macrolens geknipt zonder tussenringen het gaat hierbij om een crop maar niet extreem. Ik zal aan het einde van deze ronde de originele foto er even bij zetten.
EOS400D - Sigma EX 24-60 2.8 - Sigma EX 105 2.8 Macro
Frostbeard
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2008 12:11

@ Geert h
1: Hier heb je een mooi moment vast weten te leggen van een zwemmende eendenfamilie. Ik ben benieuwd hoe deze foto eruit had gezien als deze vanuit een lagere positie gemaakt was en dan zonder de "panorama" uitsnede
2: Voor mij de sterkste van de 3, het onderwerp is herkenbaar in beeld gebracht maar toch weer heel misterieus door de mist en het tegenlicht.
3: Een boterbloem? Erg mooi om te zien hoe de dauw op de bloemblaadjes zitten. Ik vind de achtergrond iets te druk.

@ Bagtjuh
1: Een mooie foto waar ik verder geen kritiek op geven kan.
2: De vogel staat er mooi scherp op, alleen jammer dat er op het hoofd geen licht valt. Maar in de natuur heb je zo'n dingen niet voor het uitkiezen.
3: Ook weer een mooie foto waar ik geen negatieve punten in kan ontdekken.

De rest van de kritiek volgt vanavond, pauze is weer zo goed als voorbij.
EOS400D - Sigma EX 24-60 2.8 - Sigma EX 105 2.8 Macro
Frostbeard
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2008 12:11

@ Builder

1: Ik vind de compositie van deze foto zeer sterk, ik mis hier alleen de scherpte in de achtergrond.
2: Deze foto vind ik zeer sterk, hie vind ik juist de scherpe voorgrond in combinatie met de onscherpe achtergrond de foto verbeteren.
3: Ik vind dit een sfeervolle foto maar de compositie vind ik niet zo sterk overkomen. De zonsondergang is te "klein" in beeld gebracht En er zijn een paar blaadjes van de boom die zorgen voor een scherpe onderbreking van de onscherpe horizonlijn.

@ 4Runner

1: Je begint direct met de sterkste uit de serie. Deze foto heeft een hele mooie ruime uitstraling en ook de lucht vind ik er prachtig opstaan. Heb je hier gebruik gemaakt van een polaroid filter?
2: Mooi compositie met een mooie achtergrond. Ik heb hier niks op aan te merken. ( Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens naar de waterkant ga. )
3: De bladnerf structuur staat er mooi op. Ook de diagonale lijn door de foto versterkt de compositie. Verder heb ik geen verbeterpunten voor deze foto.
EOS400D - Sigma EX 24-60 2.8 - Sigma EX 105 2.8 Macro
Gebruikers-avatar
4Runner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 178
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2006 22:05
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Dank voor de les Frost, maakt het helemaal duidelijk, heb zelf inderdaad een filter gebruikt voor die lucht.
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Van mijn kant uit nog even geduld,morgen zal ik reageren op de andere foto's.

Gr Bart
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

@Bagtjuh:
1] De zwanen zorgen mooi voor een extra diepte in de foto. Van mij had je echter wat (meer) mogen onderbelichten, zodat de zon niet overstraald was geweest.
2] Goed moment, goede compositie en lekker scherp. Het enigste wat ik mis is een fraaie belichting, nu valt de kop wat in de schaduw, anders was hij top geweest.
3] Hier heb je de zon een stuk fraaier belicht naar mijn mening, al storen de meeuwen me een klein beetje in het beeld.

@Builder:
1] Polletje op de voorgrond doet het hier erg fraai, geeft een mooie diepte. De achtergrond vind ik hier wat minder, die is net te druk naar mijn smaak. Een diafragma van f2 of zo had dit kunnen voorkomen.
2] Compositie is weer goed, met het polletje mooi in de onscherpte erachter. Wel hadden de bloemetjes van mij wat groter in beeld gemogen, zodat je meer een onderwerp op de voorgrond krijgt.
3] Fraai en sfeervol. Eventueel nog een paar halve blaadjes bovenin wegpoetsen, verder niets meer aan doen.

@4Runner:
1] Mooie laagjes in het landschap, doet het goed hier.
2] Fijne compositie. De grasstengel vind ik in zijn 1tje weinig toevoegen, dat hadden er meer mogen zijn.
3] Bladeren kunnen een schitterend lijnenspel hebben, wat hier ook te zien is. Van mij had deze echter volledig scherp mogen zijn, zonder delen buiten de scherpte-diepte.
Over het algemeen mis ik echter wel wat scherpte, verscherp je na het nabewerken/verkleinen nog?

@Frostbeard: 3 macro'die niet verkeerd zijn van compositie en kleur, ook de beperkte scherpte-diepte kan ik hier zeker waarderen. Wel mis ik hier wat scherpte in alledrie de foto's. Ook aan jou de vraag: Verscherp je na het nabewerken/verkleinen nog?
Frostbeard
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2008 12:11

De foto's worden verscherpt met USM.
EOS400D - Sigma EX 24-60 2.8 - Sigma EX 105 2.8 Macro
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Op de valreep m'n laatste commentaar.

@Frostbeard
#1: Ik had ook geen idee waar ik naar zat te kijken, maar de sluipwesp staat er mooi op. Ik kan de scherptediepte ook wel waarderen.
#2: Voor mij de beste van de drie. Mooie compositie
#3: Ook niet onverdienstelijk. Misschien nog iets van de rechterkant eraf?
Algemeen: Ik vond de kleuren ook net dat beetje extra missen, maar zag toen dat de kleurruimte op AdobeRGB staat. Daarna de foto's even bekeken in de Safari browser, waar ze wel net dat beetje extra hebben. Volgende keer even omzetten naar sRGB?
Frostbeard
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2008 12:11

Builder schreefCOLONbekeken in de Safari browser, waar ze wel net dat beetje extra hebben. Volgende keer even omzetten naar sRGB?
Ok dit is een hele nuttige tip :) Nu vraag ik me af of dit een instelling is die ik moet veranderen op mijn camera of dat ik dit in photoshop moet aanpassen.

edit:

Heb ff geen idee waar het probleem zit, de kleurruimte van mijn camera staat op sRGB, tevens staat in in Photoshop bij Color Settings bij workspaces RGB op: sRGB IEC61966-2.1

Kan iemand me verder helpen?

edit 2:

Na nog wat gepuzzeld te hebben wordt het me helemaal onduidelijk. In principe schiet ik alle foto's in de creatieve mode's. Bij voorkeur AW of M, en ik schiet alles in RAW. Echter als ik een RAW image open in photoshop in cameraraw staat er onderaan de foto het volgende: Adobe RGB(1998); 8 bit; en dan de resolutie. Als ik dit wijzig zie ik verder geen verschil. Of ga ik dit verschil pas zien na de bewerking en ik de foto converteer naar jpg?
EOS400D - Sigma EX 24-60 2.8 - Sigma EX 105 2.8 Macro
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar