400d vs 450d wat te kiezen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
hamonddv
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Schijndel
CONTACTCOLON

Hallo



Ik wil beginnen met fotografie.

Nu had ik het volgende in gedachten daar ik nog niet weet waar mijn voorkeur naar uitgaat wat voor soort fotografie ik leuk vind.

dit heb ik samengesteld.

Canon EOS 400D+18-55 IS+BG-E3

Canon EF-S 55-250 4-5.6 IS

NB-2LH / NB-2L

Sandisk CF 4GB Extreme III

Canon ET-60 2x

Lowepro Backpack Mini Trekker Classic



Nu zag ik ook de versie 450d

Maar is dit voor mij een betere keuze hij is wel een stuk duurder.

Of kan ik als beginner net zo goed kiezen voor de 400 d.

En later over stappen naar een andere model van canon.
Ik maak plaatjes met sony A350 maar wat doe ik dan eigenlijk hier ??????
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Ik zou dit topic even kiezen... :wink:

Daar staat voldoende info in.. :D

Als je nog niet weet wat je precies wilt gaan doen zou ik in dit stadium voor de goedkopere versie gaan, maar da's persoonlijk...
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Bastiaan111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 11:10
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik zou beide niet kiezen maar gaan voor een (gedateerde) 30D of een 40D. De 30D fotografeert al zoveel fijner dan een 400D. De xxD versies zijn ook gewoon beter in elkaar gezet. succes
30D, BG-E2N, 50 f 1.8 II, Sigma 10-20, 17-55 F2.8 IS, 70-300 IS USM.
Gebruikers-avatar
dommel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 465
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 13:30

De 450D is beter, maar daar staat wel de prijs tegenover. Ik heb al een 450D kit gezien voor ongeveer 710 euro, en dat is met de 18-55mm IS lens: http://www.mycom.nl/Products/View/Canon ... 78141.aspx

De 400D kost 435 euro (incl. cashback) en de 18-55mm IS lens 160 euro. Op zich is het prijsverschil minder groot dan het lijkt.

Persoonlijk zou ik wachten op de 450D. Het menu is afgeleid van de 1D serie, een grotere zoeker, een betere beeldprocessor en liveview. Dat is mij het verschil wel waard.
eew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2007 21:35

Ho ho, niemand weet nog hoe de 450D presteert
Dais_k
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2006 19:44

Ik heb een 400D en ben hier uiterst tevreden mee.
Ik vind de 450D te weinig verschillen van de 400D om deze te vervangen voor de nieuwere versie. Dan zou ik eerder naar XXD serie overstappen.
Maar als je pas begint zou ik persoonlijk ook wachten op de 450D.
Vooral de grotere zoeker lijkt mij prettig werken.

Wat ook handig is om te weten is dat in de 450D ander soort geheugenkaarten zitten. Als ik het goed zeg zijn dit de kaarten die veelal in compactcamera's zitten.
Heb je een compactcamera? Indien je daar veel geheugen bij hebt kun je die dus ook gebruiken op de 450D. (als het uiteraard hetzelfde soort kaartje betreft)
Of ook de batterijen van je compact compatibel zijn, weet ik zo even niet.
Groetjes daisy
Gebruikers-avatar
dommel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 465
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 13:30

Geheugenkaarten zijn niet meer zo duur, zeker niet de SD kaarten die een 450D gaan. Ook zijn ze tegenwoordig een stuk sneller dus het is echt te overwegen om eentje aan te schaffen bij de camera. Zeker als je in RAW wilt fotograferen.

De 450D heeft een nieuw type accu, wat groter dan die van de 400D.
MillZ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2005 12:02
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Aangezien er verschillende reviews bestaan van de 450d op dit moment is mijn vraag hoe jullie er nu over denken?
Alle meningen zijn welkom :wink:

Edit:
400 heeft een mooie prijs waardoor ik meteen een externe flitser erbij kan doen, maar de 450 heeft grotere zoeker, 9punt AF, nieuwe processor, betere kitlens....Keuzes!!!!?!!!!Aarrgg

Wat vindt jij?!
EOS450D | 18-55IS | 50 1.8 | Spaart voor de 55-250IS
Gebruikers-avatar
jornn_-
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2007 17:59
WoonplaatsCOLON nijmegen

ik zou voor de 400D gaan om het simpele feit : de prijs.

bovendien:

merk je het verschil tussen 10 en 12 mp niet.
zijn de CF kaarten vrijwel net zo duur, en zijn daarnaast ook nog sneller dan SD.
het verschil tussen 8 en 14 bit zie ik persoonlijk niet.
hij ziet er het zelfde uit als een 400D en is hetzelfde te gebruiken als een 400D.

de enige echt duidelijke voordelen izijn de life-view die je een keer in de 3 weken gebruikt (ik spreek uit ervaring),
en de DIGIC III,
en de spotmeting
[url=http://www.flickr.com/photos/23444496@N05/]dit krijg ik als ik het knopje van mijn camera in druk[/url]
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Kun je dan niet net zo goed een 350D kopen? De verschillen tussen de 350D en 400D zijn erg klein, en de 350D is nog goedkoper.
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Elke nieuwe camera heeft marginale verschillen dat hem net een heel klein stukje beter maakt als de oude. Zal je dat merken met fotograferen nee zeker niet als beginner.

De enige vraag is krijg je later geen spijt als je de 400D hebt dat je blijf denken had ik die 450D maar gekocht :evil: Als je dat niet hebt koop dan lekker de 400D een pracht van een camera.

Een andere optie kijk toch ook eens naar een nieuwe Canon 30D. Deze is veel gemakkelijker in gebruik door het instelwiel en ligt door zijn grote in de meeste gevallen net wat lekkerder in de hand. Die kost nu bij Kamera-express € 595,-.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

jornn_- schreefCOLON de DIGIC III,
en de spotmeting
Dat is precies waarom ik de 450d wel heb aangeschaft en het prijsverschil voor lief heb genomen. Overigens heb ik de 450d + kitlens (18-55 IS) voor 695,00 kunnen kopen.
Gracia
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2007 10:22

Ook ik ben op zoek naar een 1e digitale camera en heb al diverse reviews en meningen gehoord en gelezen. Inmiddels de 30D in handen gehad. Ja, dat is veel camera en ziet er goed uit. Echter, voor mij is de grip te groot. Ivm RSI-achtige klachten kreeg ik direct al pijn in mijn hand. Voor anderen misschien ook iets dat mee kan tellen.
De 400/450 zijn daarentegen lichter en hebben een kleinere grip die dan toch echt prettiger is volgens mij.
Verder hebben jullie het over verschillen waarbij spotmeting naar voren komt. Voor mij is dit een reden om juist voor de 450D te gaan.
Nu fotografeer ik nog met een Canon A1. Ook deze heeft spotmeting en dit is een optie die ik vaak gebruik.
Daarnaast zijn toch ook de live-view, mp's etcetc zaken die dan mee gaan tellen. Volgens mij is de 450D een fijne camera.
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Gracia schreefCOLON Volgens mij is de 450D een fijne camera.
Ik heb er geen klachten over in elk geval, en ook ik heb een vreselijke "muis-pols" en wat kleinere handen ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar