USA 20d?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Luc H
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2005 15:19
WoonplaatsCOLON Utrecht

Beste mensen,

ik zag op Ebay een interessante aanbieding van een eos 20d, alleen stond hier USA voor. Iemand enig idee wat het verschil is tussen de 20d die hier overal te koop is en de USA-versie? Prijs ziet er goed uit....

groet'
Luc

onderstaande link moet je leiden naar die bewuste ad.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... eName=WD2V
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Volgens mij is het enige verschil dat er een USA stekker aan de lader zit en dat je voor garantie zaken te maken hebt met Canon USA. Canon heeft op camera's geen werelddekking.

Hou er trouwens ook rekening mee dat er naast verzendkosten ook nog eens 19% BTW wordt geheven door de douane.
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

kijk even hier voor je gaat bestellen
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=4567

of zoek even naar thema's die over invoerrechten gaan, zal hoogstwrs zelfde toestel wezen maar uiteindelijk ben je misschien net zo duur uit als wanneer je in NL koopt
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
motordigitaal
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 2672
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 06:25
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

eric_nl schreefCOLONVolgens mij is het enige verschil dat er een USA stekker aan de lader zit en dat je voor garantie zaken te maken hebt met Canon USA. Canon heeft op camera's geen werelddekking.

Hou er trouwens ook rekening mee dat er naast verzendkosten ook nog eens 19% BTW wordt geheven door de douane.
+ 6% invoerrechten!
sportpics
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2005 15:35
WoonplaatsCOLON Raalte

volgens mij maakt het niet zo gek veel uit,aleen je garantie kaart kan alleen voor de USA zijn,heb ik zelf gehad met m'n 70-200L van canon,had ik gehaald bij konijnen berg gehaald,de lezen komen veel uit de USA

en de handleiding is in het engels,je zou kunnen kijknen op
www.canon.com, voor meer info

groetjes
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Motordigitaal schreefCOLON
eric_nl schreefCOLONVolgens mij is het enige verschil dat er een USA stekker aan de lader zit en dat je voor garantie zaken te maken hebt met Canon USA. Canon heeft op camera's geen werelddekking.

Hou er trouwens ook rekening mee dat er naast verzendkosten ook nog eens 19% BTW wordt geheven door de douane.
+ 6% invoerrechten!
Voor digitale camera's geldt gelukkig een douane recht tarief van 0% (dus geen 6%). Zie ook: http://www.belastingdienst.nl/9229237/t ... n_internet
Luc H
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2005 15:19
WoonplaatsCOLON Utrecht

Thanks voor al die snelle reacties, ff snel omgerekend scheelt dat dus zo'n 300 euro met de goedkoopste Nederlandse aanbieder (Konijnenberg), wat wel de moeite waard is...of zijn er nog goedkopere aanbieders?
Dr. Bob
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 14:50
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Luc H schreefCOLONThanks voor al die snelle reacties, ff snel omgerekend scheelt dat dus zo'n 300 euro met de goedkoopste Nederlandse aanbieder (Konijnenberg), wat wel de moeite waard is...of zijn er nog goedkopere aanbieders?
nou, als onder garantie iets kapot gaat dan moet je de camera opsturen naar de USA, of op eigen kosten in NL laten maken, dan zit je al snel over 300 euro heen, omdat je voor 300 euro moet laten opsturen, en ik neem aan dat je dat niet onverzekerd laat doen...
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Luc H schreefCOLONThanks voor al die snelle reacties, ff snel omgerekend scheelt dat dus zo'n 300 euro met de goedkoopste Nederlandse aanbieder (Konijnenberg), wat wel de moeite waard is...of zijn er nog goedkopere aanbieders?
Als ik hem doorreken dan kom ik op €1205,- (stel jouw bod van £655,- op Ebay is het winnende bod, daar komt £35,- verzendkosten bij en daarover weer 19% BTW.) Het verschil is kleiner, maar nog steeds €183,-. Aan jou de vraag of je dat genoeg verschil vindt om de nadelen mee weg te strepen (er vanuit gaande dat je de Ebay bieding wint, wat niet waarschijnlijk is met nog ruim 4 dagen te gaan)
Luc H
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2005 15:19
WoonplaatsCOLON Utrecht

klopt, was de post plus verzekering ff vergeten. Overigens is het geen bieding, maar een dealer die van ebay gebruikt maakt. Maar over de btw (heb ik geen ervaring mee): hoe merk je dat, extra rekening bij de lens of een brief van de douane ofzo? En hoe zit het met als je iets binnen een eu-land besteld (zag aardige duitse aanbiedingen van 100-400mm USM IS, ook weer stuk goedkoper dan in Nl)
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Luc H schreefCOLONklopt, was de post plus verzekering ff vergeten. Overigens is het geen bieding, maar een dealer die van ebay gebruikt maakt. Maar over de btw (heb ik geen ervaring mee): hoe merk je dat, extra rekening bij de lens of een brief van de douane ofzo? En hoe zit het met als je iets binnen een eu-land besteld (zag aardige duitse aanbiedingen van 100-400mm USM IS, ook weer stuk goedkoper dan in Nl)
Het kan dan wel een dealer zijn die de camera aanbiedt, maar het is wel degelijk een veiling, anders zou er een optie 'direct kopen' zijn.

Als je het pakketje opgestuurd krijgt rekent de pakketdienst de BTW af bij aflevering.

Binnen europa hoef je geen rekening te houden met BTW, je hebt dan alleen de verzendkosten.
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

en vlgs mij wordt alles dan zo berrekend:
aankoopbedrag + invoerrechten + verzendkosten + verzekering en daar dan de BTW (19%) over
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Kortom het scheelt denk ik niet echt heel veel...
(aangezien Konijnenberg ook niet de goedkoopste is).
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Van V.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2005 08:43
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Luc H schreefCOLONklopt, was de post plus verzekering ff vergeten. Overigens is het geen bieding, maar een dealer die van ebay gebruikt maakt. Maar over de btw (heb ik geen ervaring mee): hoe merk je dat, extra rekening bij de lens of een brief van de douane ofzo? En hoe zit het met als je iets binnen een eu-land besteld (zag aardige duitse aanbiedingen van 100-400mm USM IS, ook weer stuk goedkoper dan in Nl)
Euh, waar kwam je die aanbieding van de 100-400 tegen? Ben ik ook naar aan het zoeken maar ik zie in Duitsland geen lagere prijs dan in NL...
Het enige wat ik goedkoop tegenkom in Duitsland is de Tamron 28-75 (maar die heb ik al).
[size=75]Canon EOS 300D Black | Tamron 28-75/2.8 XR DI LD | Canon 70-200 F4 | Canon EF-S 10-22 | Speedlite 420 EX | Grip | Manfrotto 055DB/141 RC [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar